Reddingsbrigade Noord-Holland-Noord versus alarmering

Auteur Topic: Reddingsbrigade Noord-Holland-Noord versus alarmering  (gelezen 8727 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #30 Gepost op: 29 januari 2013, 10:38:21
Beste Kapitein Haeck,

Ondanks dat ik blijkbaar een hele andere kijk heb op het verloop van dit topic dan dat jij hierboven verwoord, mij dus geenszins kan vinden in jouw veroordeling (waar jij zelf zo tegen zegt te zijn) en me dus ook niet hoef te verantwoorden, wil ik je toch even mijn kijk op het verhaal geven. Ik heb e.e.a. reeds uiteengezet, echter merk ik aan jouw reactie dat mijn vorige epistel niet duidelijk genoeg was.

Laat ik voorop stellen: Ik wil juist graag dat er eeen student komt met "Jullie doen het al jaren fout, ZO moet het!" Wat zou er mooier zijn dan dat iemand mij het ei van Columbus komt brengen? Dan hoef ik dat immers niet langer meer te zoeken. Dat zou mij vast een hoop vrije avonden opleveren en is mijn vriendin ook weer blij. Ik nodig dan ook iedere student van harte uit zich hiervoor te melden.

MAAR! En nu komt de kern van deze discussie en hier heb ik al vaker op gewezen: Ik ga graag zorgvuldig te werk. Ik heb niets aan een aanbeveling die mij zegt linksaf te gaan, als deze aanbeveling is gebaseerd op kaartinformatie die de hele rechterkant van het gebied buiten beschouwing laat. Wat ik daarmee probeer te zeggen: De plannen en procedures die nu gebruikt worden zijn niet ontstaan in 1 dag. Deze zijn het resultaat van vele jaren ervaring in het veld. De meeste procedures zijn ontstaan door het opschrijven van de (op dat moment) actuele werkwijze, en deze op basis van nieuwe inzichten en/of mogelijkheden aanpassen. Is dit de beste manier? Misschien, misschien niet. Kan het beter? Dat wil ik dus ook wel eens weten. Maar om dat uit te vinden red je het niet om na 1 dag procedures te lezen en daar dan een conclusie aan te verbinden.

Waterhulpverlening is een gecompliceerde zaak in Nederland. We komen om in het water, maar niemand weet wie wat zou moeten doen. Brandweer? Rijkswaterstaat? Veiligheidsregio? Kustwacht? KNRM? Reddingsbrigade? Particuliere hulverleners? We doen allemaal wat en doen ook allemaal ons uiterste best om binnen onze eigen mogelijkheden te helpen daar waar nodig. Als je dan binnen zo'n werkgebied iets wil gaan roepen over hoe het beter kan, dan moet je ook gaan kijken naar de wensen en behoeften van alle betrokken partijen. Je red het niet alleen met kijken naar hoe het nu gaat en daar je eigen mening overheen te gooien. Zeker als "buitenstaander" zal je eerst een goed beeld moeten vormen van de verschillende partijen en hun eigen werkwijze.

Delta00 had van mij alles mogen weten wat ik over deze materie weet en ik had graag mijn wensen en ideeën met hem gedeeld. Op die manier had ook hij misschien een andere invalhoek gezien waardoor zijn eindconclusie NOG beter had kunnen worden. Ik had hem graag mijn contacten bij verschillende partijen gedeeld zodat hij ook daar mee om tafel zou kunnen zitten om hun kijk op de zaak te krijgen. Zo had hij een zorgvuldig onderzoek kunnen doen en ons met zijn kijk misschien wel op het juiste pad kunnen krijgen.
Echter was dat allemaal niet nodig, hij wilde alleen wat procedures en antwoorden en tegenvragen werden niet geduld. Wij waren allemaal maar lastig en deden geheimzinnig. Mensen die hulp en tips aanboden werden zonder enige vorm van respect terug in hun hok geduwd, want wij doen maar geheimzinnig meneer "had alles al". Hij heeft zichzelf gedagradeerd tot een (mijn persoonlijke mening!) zeurend kind en zich buiten spel gezet als discussiepartner.

Ik denk dat hij wel degelijk een eerlijke kans heeft gekregen. In het begin kwamen van meerdere kanten welliswaar kritische vragen, maar tegelijk ook uitnodigingen en tips om te helpen.

Als je echt alleen die plannen en procedures wilt, waarom dan op een dergelijk forum (=discussieplatform) de vraag neerzetten. Als je geen discussie en/of meningen van anderen op prijs stelt, stel je vraag dan ook via een gesloten circuit. Een mailtje naar de Veiligheidsregio en/of KWC zou je de gevraagde antwoorden opleveren zonder openbare discussie. Maar ook zij zullen eerst even vragen: "Wat moet je ermee?", zolang ze niet weten wie de vraag stelt.


Ik zou zeggen: lees het hele topic van begin tot eind nog een kritisch door, misschien dat je toch een beetje gerust en hoef je je niet zo druk meer te maken om je ideeën dat "het oranje forum zo slecht in elkaar zit"... 98uiye

En als je vragen hebt: voel je vrij om contact op te nemen  O0, ik ben echt niet zo beroerd als je misschien denkt...  998765
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


IfOnly

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #31 Gepost op: 29 januari 2013, 11:23:38
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je belt met de KNRM, stuur mij de procedures en protocollen van de KNRM lifeguards even. Het antwoord zou precies hetzelfde zijn als de reacties hier: hoezo en wat is de bedoeling? De reactie is dus niet voorbehouden aan enkel 'oranje'.

Ik sluit me dan ook volledig aan bij Rhonus.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #32 Gepost op: 29 januari 2013, 11:24:19
Beste Kapitein Haeck,
...
...

Ik sluit mij hier geheel bij aan


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #33 Gepost op: 29 januari 2013, 11:25:48
Ik sluit me volledig aan bij het bovenstaande beschouwing. Binnen de reddingsbrigade wereld wordt altijd geroepen dat het allemaal "professioneel" moet en met professionaliteit komt in mijn opzicht een stukje zorgvuldigheid. In dit topic hebben meerdere professionals van de brigades in NHN gereageerd, die best wat willen vertellen over hoe het een en ander loopt. Je moet echter niet willen dat er zomaar van alles geroepen wordt.

We kunnen je best vertellen dat je bij een uitruk status A moet verzenden en bij een koppeling aan de CPA moet schakelen naar gespreksgroep B. Maar daar schiet je weinig mee op...  ::)

Ik juich een dergelijk onderzoek alleen maar toe, alleen dan wel zorgvuldig uitgevoerd. Zoals de meeste 'in het wereldje' weten, loop je in de waterhulpverlening regelmatig tegen gigantische muren op als je iets wil veranderen c.q. verbeteren, daarom is een zorgvuldige en transparante aanpak van het onderzoek van groot belang.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #34 Gepost op: 29 januari 2013, 12:14:39
Op het water steekt een ieder in de regel de helpende hand uit,beroepsvaart onderling,pleziervaart onderling en beroeps en pleziervaart samen als men zinvol en naar eigen capaciteiten en kwaliteiten wat voor hulp/assistentie dan ook kan verlenen.
Dat geldt niet alleen bij grotere calamiteiten/levensbedriegende situaties maar ook tijdens kleinere ongemakken te water.
Calamiteiten,problemen en ongemakken worden in de regel gemeld middels het marifoonkanaal 16,dan kan een ieder meeluisteren naast de kustwacht.
De kustwacht neemt dan een initiërende en coördinerende rol op zich.
Ook zijn er meldingen middels oproepen via een mobiele telefoon,dan luistert dus niet iedereen mee en wordt de ontvangende instantie geacht de oproep bekend te maken bij de daartoe geëigende autoriteiten.
Ook kan het zijn dat de hulpvrager geen communicatiemiddelen heeft,dan kan een in de buurt aanwezig ander persoon die daar wel over beschikt (marifoon,telefoon) het verzoek om hulp doorgeven.
In feite is de hulpverlening te water niet zo complex als maar duidelijk worden doorgegeven de juiste positie en de aard van de calamiteit.
De positie kan worden doorgegeven aan de hand van een omschrijving van de locatie en in coördinaten. Een omschrijving van de locatie,alhoewel soms niet even duidelijk doorgegeven kan door een ieder in de buurt redelijk snel in kaart worden gebracht.
Bij een opgave aan de hand van de coördinaten moeten de ontvangers beschikken over kaarten,papieren/digitaal,waarop deze coördinaten kunnen worden terug gevonden.
Je moet dus beschikken over een kaart en de kennis om de coördinaten te kunnen vertalen in een positie. Op zich niet moeilijk maar je moet het even weten.
Je,de ontvanger van de hulpvraag, kunt natuurlijk ook even een telefoontje naar bijvoorbeeld de kustwacht plegen en die “vertaalt” de coördinaten dan naar de aangegeven positie.
De kustwacht weet in de regel ook wel snel te vertellen of het gaat om een passagiersvaartuig met enkele honderden personen aan boord,een tanker met gevaarlijke stoffen………………. of een motor of zeiljacht.

En vervolgens gaat het hele raderwerk, voor zover daartoe de noodzaak is, in gang de autoriteiten,beroepsvaart en pleziervaart etc.


guest11765

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 29 januari 2013, 12:48:02
kijk daar gaan we al gelijk weer......

Citaat
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je belt met de KNRM, stuur mij de procedures en protocollen van de KNRM lifeguards even. Het antwoord zou precies hetzelfde zijn als de reacties hier: hoezo en wat is de bedoeling? De reactie is dus niet voorbehouden aan enkel 'oranje'.

Ik sluit me dan ook volledig aan bij Rhonus.

Wie zegt nou dat ik gelijk weer naar een ander wijs?
Ik wijs naar ons, wij samen hier op het forum.

Waar zeg ik nou dat het niet zo is bij de KNRM of dat het wel zo is bij de brigade?
Iedereen die de laatste paar posten van mij leest ziet dat ik steeds meer me kan vinden in hoe de brigade werkt (sommige grote punten ook minder maar dat is logisch).
Ik ben niet pro knrm en anti brigade.
Ik schreef alleen wat mijn constatering was, en als dat van mij al zo was, dan kan ik mij voorstellen dat er met mij meerdere waren waaronder de topicstarter.

Rhonus, dat (hopelijk) het einde van het topic afbuigt in een wat positiever geluid neemt nog niet weg dat het kwaad al in het begin geschied is.
Je merkt duidelijk in de antwoorden van Delta dat hij geen zin meer heeft zich te verweren. (o trouwens dat was een constatering van mij, uiteraard geen feit.)

Dat Rhonus graag volledige informatie verstrekt kan ik inkomen en dat siert hem ook. Ik wijs ook niet (alleen) Rhonus aan, hoewel die wel volledig de verdediging in schiet.

Waarom kan Rensb in de 2de post wel gewoon een antwoord geven voor zover hij weet?
Bij Joost lees je in het 4de antwoord b.v. ook al een hele andere manier van vragen/antwoorden. Veel meer open.

Maar goed ik heb nu even verder geen tijd meer, nu eerst zelf weer even aan het werk.


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #36 Gepost op: 29 januari 2013, 16:07:24
Kapitein Haeck, u voelt mij precies aan, uiteraard zou je zeggen.

Maar gezien het feit dat ik de volgende reacties krijg, gebaseerd op eigen interpretaties en niet op feiten knap ik enorm af.
Ik noem er een paar

Rhonus, je zegt in één van je eerste postings als reactie " we gaan niet zomaar alle plannen op het internet gooien" ben ik helemaal mee eens, vervolgens vraag je voor wie of wat ik deze vragen stel. Ook dat ga ik toch niet zomaar op het net plaatsen en vooral om dezelfde reden als jij aangeeft.
Vervolgens roep je dat ik bij vele andere partijen uit de doelgroep te raden moet gaan om tot een goede conclusie te komen, wie zegt dat ik dat al niet met deze partijen heb gesproken.
Daarna roep je nog iets over stappen nemen om tot een betere alarmering en communicatie te komen, wie zegt dat ik stappen ga nemen, stel alleen vraag over deze onderwerpen.
Je vreest weinig meer te horen, dat klopt, op basis van jouw in mij ogen wat vreemde kijk tegen de vraagstelling aan, versus je reacties.
Daarna wordt je onvriendelijk met hoop dat je studie nog lang gaat duren, afijn.

Het mooie is dat je gelijk je conclusie al klaar hebt op basis van " nul komma nul " en geef je antwoorden als bijvoorbeeld " wanneer je een studie doet, je een student bent ".
Wel is erover nagedacht dat als je een studie doet je misschien als 35 jaar in het veld meeloopt, enorme ruime ervaring hebt, de heilige huisje tot in den treuren kent.
Maar zoals Kapitien Haeck terecht aangeeft, kom je aan één van de (heel) vele partijen, die vooropgesteld, met de beste bedoelingen, deze tak van sport aan het beheersen zijn, dan waan
je je in een soort van wespennest, die om in jouw bewoording te blijven, allemaal het ei van Columbus aan het uitvinden zijn.
Ik denk dat je daar je winst kan halen, door daar een structurering in aan het brengen, dat geeft uiteraard wel pijn tegen diverse schenen.
Maar goed dat zijn overwegingen, op basis van mijn wellicht ruime ervaringen of juist als student.

Gezien het feit dat ik buiten de reguliere gevestigde orde, hier op dit forum mensen met goede frisse ideeën soms tegenkom, (zo weet ik dat meneer Hunter een enorm goede kennis heeft van radiocommunicatie) daarom kan je hier met enige regelmaat goede ideeën, tips en zaken vinden, die het bekijken waard zijn.
Dat was ook de bedoeling van mijn vraagstelling.

Kort samengevat, deze student bekijkt de zaken objectief, heeft niet gelijk een oordeel klaar en geniet van de mensen op diverse fora's met goede frisse ideeën.
Wellicht handig om mijn insteek ook vanuit jouw standpunt is zo te bekijken, scheelt je een hoop ergernis wellicht..

Doch een vriendelijke groet (vanavond weer aan de studie, wellicht merk je dan ook, dat je dat je hele leven lang doet " studeren " .

Delta00


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #37 Gepost op: 29 januari 2013, 19:28:53
Laat ik beginnen met het volgende: Ik ben absoluut niet perfect, ook ik maak genoeg fouten en ik ben probeer echt niet het tegenovergestelde te beweren. Ik sta open voor kritiek en ik probeer te leren van de reacties die ontstaan door de manier dat men mijn antwoorden leest.

Om te beginnen met de reactie van Kapitein Haeck, het gedeelte wat ik even wil samenvatten met:
[...]
Ik ben niet pro knrm en anti brigade.
[...]
Het is inderdaad jammer dat je dit er voor de goede orde bij moet schrijven. Ik ben het met je eens dat het jammer is dat deze relatie als een "zwaard van Damocles" boven veel topics hangt. Ik benoem het in dit geval juist als "oranje deel van het forum", omdat daar voor mij zowel de (daadwerkelijk oranje) Reddingsbrigades als ook de KNRM onder vallen. Ook ik ben het niet altijd eens met de werkwijze van het bestuur van de KNRM, maar net zo min met de werkwijze van RN. Daar wil ik de belangrijke nuance bij aanbrengen dat het op operationeel vlak over het algemeen gewoon prima gaat. Op het water kunnen we over het algemeen prima samenwerken. Vaak zie je ook dat de leden van een KNRM-station grotendeels ook lid zijn van de plaatselijke reddingsbrigade en andersom.
Ik kan er dan ook heel slecht tegen als ik wordt neergezet als "beschermer van een heilig huisje"..

[...]
Ik wijs ook niet (alleen) Rhonus aan, hoewel die wel volledig de verdediging in schiet.
[..]
Zelf zie ik het niet als verdediging. Ik hoef mezelf pas te verdedigen als ik aangevallen wordt. Echter in het kader van een juiste beeldvorming probeer ik wel het juiste beeld neer te zetten als ik het gevoel heb dat een reactie een (in mijn ogen) onjuist beeld van de discussie en/of mijn reactie weergeeft. Dit heb ik ook gedaan op het moment dat anderen in mijn ogen ten onrechte met een beschuldigende vinger naar Delta00 wezen (zie ook hieronder).



Voor ik verder ga met inhoudelijk reageren op de post van Delta00, wil ik zeggen dat ik blij ben met deze inhoudelijke reactie van Delta00. Na de (in mijn ogen nogsteeds) kinderachtige reacties á "Bedankt voor deze nuttige bijdrage", is dit een reactie op basis waarvan we met elkaar in discussie kunnen treden. En zo wellicht wat van elkaar leren... O0

Rhonus, je zegt in één van je eerste postings als reactie " we gaan niet zomaar alle plannen op het internet gooien" ben ik helemaal mee eens, vervolgens vraag je voor wie of wat ik deze vragen stel. Ook dat ga ik toch niet zomaar op het net plaatsen en vooral om dezelfde reden als jij aangeeft.
 
In onderstaande reactie :
Om te beginnen: De (gebruikers-)naam heeft natuurlijk niets te maken met de inhoud van dit topic, noch hoeft Delta00 lid te zijn van een Reddingsbrigade om een dergelijk topic te openen of zijn onderzoek te doen.
Ook is Delta00 natuurlijk niet verplicht om zijn opdrachtgever te noemen, wij kennen niet zijn afspraken met deze opdrachtgever.
Ook ben ik van mening (zoals eerder gezegd) dat het niet direct de bedoeling is om allerlei plannen en procedures zomaar op het forum te mikken omdat iemand daar even om vraagt. Dat betekent niet dat die plannen/procedures spannend zijn, dat maakt ze ook niet tot "geheim" maar heeft mijns insziens onder andere te maken met zorgvuldigheid. Dit in relatie trekken tot de veiligheid van Nederland is natuurlijk kolder...
[...]
geef ik zelf ook al aan dat je daar uiteraard alle recht toe hebt. Het draait in dit hele verhaal er volgens mij vooral om hoe je hier vervolgens mee om gaat. Zowel ik als andere gebruikers, geven duidelijk aan DAT we dit niet zomaar openbaar willen delen, WAAROM we dit niet willen en bieden tevens een ALTERNATIEF (neem contact op). Hierdoor is voor iedereen duidelijk hoe het zit, maken we dus helemaal niets tot een "geheim" en staat het jou vrij om daarmee te doen wat je wilt. Ik denk dat daar het grote verschil zit tussen onze manier van discussiëren en is dat de basis geweest om dit hele verhaal "uit de hand" te laten lopen.



Vervolgens roep je dat ik bij vele andere partijen uit de doelgroep te raden moet gaan om tot een goede conclusie te komen, wie zegt dat ik dat al niet met deze partijen heb gesproken.
Nergens uit je hele verhaal kan men opmaken dat je dit hebt gedaan, of van plan bent. Het is niet heel vreemd dat wij dit als tip/advies/hoe je het wilt noemen aandragen. Daar kan je dan gewoon op antwoorden door inderdaad aan te geven dat je dit al hebt gedaan of van plan bent, of je laat het lekker in het midden zweven en ontspoord de hele discussie...


Daarna roep je nog iets over stappen nemen om tot een betere alarmering en communicatie te komen, wie zegt dat ik stappen ga nemen, stel alleen vraag over deze onderwerpen.
Je hebt zelf aangegeven dat je onderzoek doet naar "de best mogelijke manier om te alarmeren en te communiceren". Wat heb ik verkeerd gezien dan?


Je vreest weinig meer te horen, dat klopt, op basis van jouw in mij ogen wat vreemde kijk tegen de vraagstelling aan, versus je reacties.
Daarna wordt je onvriendelijk met hoop dat je studie nog lang gaat duren, afijn.
Ik wordt weggezet als iemand die óf interessant probeert te doen danwel de Reddingsbrigades of Kustwacht probeer te beschermen. Daar pas ik voor en dan wordt mijn toon inderdaad misschien wat minder vriendelijk en cynisch. Overigens geef ik ook aan waarom ik dat hoop: Niet zomaar omdat ik je een lange studie toewens, maar omdat ik van mening ben dat je nog veel te leren hebt. E.e.a. gerelateerd aan jouw manier van communiceren op dit forum.


Het mooie is dat je gelijk je conclusie al klaar hebt op basis van " nul komma nul " en geef je antwoorden als bijvoorbeeld " wanneer je een studie doet, je een student bent ".
Wel is erover nagedacht dat als je een studie doet je misschien als 35 jaar in het veld meeloopt, enorme ruime ervaring hebt, de heilige huisje tot in den treuren kent.
Als je studeert, ben je toch ook student? Dat je daarnaast ook misschien nog president van Amerika bent, doet daar niets aan af. Ik hang nergens een waardeoordeel aan student-zijn.
Vervolgens benoem je wel een kern van het probleem: We baseren onze mening op de beschikbare informatie, die jij zelf bewust op "nul komma nul" houdt. Ik kan nergens jouw achtergrond, ervaring, kennis of persoon(lijkheid) achterhalen. Zoals eerder gezegd ben je ook niet verplicht dit kenbaar te maken, maar dan kan je ons niet verwijten dat we onze mening baseren op dat gebrek aan achtergrondinformatie. Misschien heb jij wel jarenlange ervaring, misschien hebben wij al regelmatig aan tafel gezeten en gezamenlijk de mooiste discussie gevoerd, maar dat kan IK niet achterhalen.


Maar zoals Kapitien Haeck terecht aangeeft, kom je aan één van de (heel) vele partijen, die vooropgesteld, met de beste bedoelingen, deze tak van sport aan het beheersen zijn, dan waan
je je in een soort van wespennest, die om in jouw bewoording te blijven, allemaal het ei van Columbus aan het uitvinden zijn.
Ik denk dat je daar je winst kan halen, door daar een structurering in aan het brengen, dat geeft uiteraard wel pijn tegen diverse schenen.
Maar goed dat zijn overwegingen, op basis van mijn wellicht ruime ervaringen of juist als student.
Zoals al eerder gezegd, ik ben groot voorstander van een dergelijk onderzoek, ik doe niet aan heilige huisjes...
Als ik, op basis van de in dit topic beschikbare informatie, een verkeerde mening heb gevormd over jouw onderzoek en jouw overwegingen komen bij de juiste partijen terecht, dan zal ik er ook vanzelf wel van horen... (En dan moet ik je dus teleurstellen, dan hoor ik er dus alsnog iets van...  0098)


Gezien het feit dat ik buiten de reguliere gevestigde orde, hier op dit forum mensen met goede frisse ideeën soms tegenkom, (zo weet ik dat meneer Hunter een enorm goede kennis heeft van radiocommunicatie) daarom kan je hier met enige regelmaat goede ideeën, tips en zaken vinden, die het bekijken waard zijn.
Dat was ook de bedoeling van mijn vraagstelling.
Dat is ook juist de hele bedoeling van dit forum volgens mij, dat kunnen we alleen maar toejuichen. Alleen zal je daarvoor wel op een goede en volwassen manier met elkaar om kunnen gaan, ook als het niet direct gaat zoals je jezelf had voorgesteld. De door jou aangehaalde Hunter heeft ook al aangegeven dat de manier waarop je je reacties gaf, niet bijdragen aan de bereidheid van mensen om antwoord te geven op jouw vragen. Het gaat soms gewoon om de manier waarop je iets verpakt..


Kort samengevat, deze student bekijkt de zaken objectief, heeft niet gelijk een oordeel klaar en geniet van de mensen op diverse fora's met goede frisse ideeën.
Wellicht handig om mijn insteek ook vanuit jouw standpunt is zo te bekijken, scheelt je een hoop ergernis wellicht..

Doch een vriendelijke groet (vanavond weer aan de studie, wellicht merk je dan ook, dat je dat je hele leven lang doet " studeren " .

Delta00

Ik probeer hetzelfde te doen. Ik heb mijn oordeel niet direct klaar, deze wordt gevormd. Uiteraard heb je gelijk dat je het vanuit verschillende kanten moet bekijken. Dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen. En zoals ik al begon: Ik ben zeker niet perfect en leer nog elke dag. Net als iedereen. Ik pakt gerust ook hieruit mijn leermomenten en ben absoluut bereid mijn mening bij te stellen op basis van de nieuwe informatie. Laten we beide een rustig teruglezen en nadenken wat beter had gekund...




Ook vanuit deze kant een oprecht vriendelijke groet, we kunnen gerust door één deur.  O0
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


guest11765

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 30 januari 2013, 15:02:28
kijk ik ben blij dat er nu gewoon gesproken kan worden  O0

Het fijne van een topic is dat er gediscussieerd kan worden.
Niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn, en niet iedereen hoeft ook wat te (ver)antwoorden.
Maar soms word er op een nare (in andermans ogen) manier een discussie meteen omzeep geholpen.
En als er dan ook nog word nagetrapt is dat zonde.

Op naar weer een hoop productieve discussies.


donderslag

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #39 Gepost op: 31 januari 2013, 17:10:50
Goed bezig Haeck! Zien we jou deze zomer ook nog op een van de Nederlandse stranden terug?

@Delta: Google eens op protocol strandbewaking, vindt je alvast wat nuttige info. Veel is al openbaar. Bij een overheidsinstantie kun je altijd nog een verzoek doen in het kader van de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB verzoek).
Berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.