Levensreddende handelingen

Auteur Topic: Levensreddende handelingen  (gelezen 4621 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brw_sluis

  • Gast
Gepost op: 5 april 2005, 11:52:26
Hallo,
Bij het korps Sluis hebben ze overlaatst een powerpoint presentatie laten zien over levensredden handelingen... komt dat bij jullie ook voor ?? deze meneer kwam aan het eind van het jaar nog eens terug...maar bij de brandwonden zat toch een grote blaar bij zeg op iemand zijn rug...dat was best pijnlijk om te zien....




Target77

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 6 april 2005, 13:43:28
Is dat een presentatie van de nieuwe variant levensreddende handelingen...LPLHB??


FireAngel

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 13 april 2005, 15:31:12
Bedoel je de herhalingscursus van levensreddende handelingen?

Bij ons korps hebben we elk jaar 3 a 4 avonden herhalingscursus levensreddende handelingen.

Doen we o.a. theorie ophalen, stabiele zijligging en reanimeren herhalen. En twee avonden levensreddende handelingen in de praktijk toepassen: grootschalige oefening met meerdere slachtoffers.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #3 Gepost op: 13 april 2005, 23:16:26
Wij hebben ook elk jaar 1x herhaling van levensreddenhandelingen, dat is praktijk en theorie  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


sigmash

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 april 2005, 23:34:43
Het LPLRH = Landelijk Protocol LevensReddendeHandelingen is trouwens als pdf-file te downloaden op de site van het NIBRA.

Ik vond het wel leuk om te zien dat de brandweer heeft gedaan, wat het Oranje Kruis nalaat: Eerste Hulp in protocol gieten in een structuur die aansluit bij verdergaande medische hulpverlening.


Target77

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 16 april 2005, 15:25:28
Het is er naar mijn mening veel duidelijker op geworden met het protocol. Gooi mijn Oranje Kruis boekje wel in de openhaard  ;) ;D ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 17 april 2005, 14:02:39
Het is er naar mijn mening veel duidelijker op geworden met het protocol. Gooi mijn Oranje Kruis boekje wel in de openhaard  ;) ;D ;D
het is inderdaad veel minder omslachtig dan dat oranje kruis boekkie,en meer op ons toegesneden.Er staat in WAT je moet weten,en de rest is er gewoon uitgelaten


Target77

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 17 april 2005, 21:16:56
Voor geinterresseerden zie: http://www.nibra.nl/cms/show/id=534397

Ook het protocol is te downloaden van deze site!  ;)

Zelf wordt ik momenteel ook geschoold wat betreft LPLHB  ;D


sigmash

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 april 2005, 23:04:35
Gooi mijn Oranje Kruis boekje wel in de openhaard ;) ;D ;D

Wat dacht je van verkopen per opbod op het forum ?  ;)


Firemaus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • BrandMeester
Reactie #9 Gepost op: 19 april 2005, 16:45:57
Dat had ik al een tijd geleden gedaan!! Wij krijgen 4 keer per jaar les van de ambulancedienst (onze toppers!) en in tijdens deze avonden worden weer de fijne kneepjes van het phtls behandeld.
When the sent us to hell........ we'll put it out!   http://www.brandweerpurmerend.com http://www.brandweerzaanstad.nl