Hoe wordt de noodvervoersgreep binnen EHBO aangeleerd

Auteur Topic: Hoe wordt de noodvervoersgreep binnen EHBO aangeleerd  (gelezen 19275 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2013, 17:54:35
Inderdaad. Ik ben zo weer terug, het is bijna zes uur, als ik opschiet kan ik nog net voor sluitingstijd een zakje hondenbrokken van 30 kg halen.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2013, 18:06:02
Inderdaad. Ik ben zo weer terug, het is bijna zes uur, als ik opschiet kan ik nog net voor sluitingstijd een zakje hondenbrokken van 30 kg halen.
Nog een reden om geen hond maar een kat te nemen  ;D
Arts  www.alphalog.nl


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2013, 18:14:12
Nog een reden om geen hond maar een kat te nemen  ;D

ANIOS hoort geen huisdieren te hebben. Een ANIOS hoort zoveel te werken dat ze bijna nooit thuis zijn, hooguit om even te slapen.  ;)


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2013, 18:33:49
geneuzel over thermo-onderbroeken voor de stoere brandweerman als het een keer vriest, etc, etc.


 best belangrijk om de slang vorst vrij te houden ha ha ha,zal het hier maar eens voorstellen moeten de mutsen nog zelf kopen
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2013, 18:44:14
Misschien is het even goed te benadrukken dat het gaat om het oefenen van de rautekgreep (ik neem aan dat deze wordt bedoeld). Bij het oefenen moet de rug hierbij meer belast worden dan de arbo regel van 20 kg. Het gaat erom dat in geval van nood een BHV'er dus weet hoe dit hoort en kan toepassen, maar niet onnodig wordt belast.

met andere woorden, je mag, tijdens de oefeningen, een stilstaande auto besturen, zodat je auto kan rijden als het moet  :-\


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2013, 18:52:04
geneuzel over thermo-onderbroeken voor de stoere brandweerman als het een keer vriest, etc, etc.


 best belangrijk om de slang vorst vrij te houden ha ha ha,zal het hier maar eens voorstellen moeten de mutsen nog zelf kopen

Stromend water bevriest niet


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #16 Gepost op: 22 januari 2013, 18:53:23
met andere woorden, je mag, tijdens de oefeningen, een stilstaande auto besturen, zodat je auto kan rijden als het moet  :-\

Chapeau. Zwemles krijgen op het droge om de kans op verdrinken tijdens de les te minimaliseren.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #17 Gepost op: 22 januari 2013, 19:28:04
met andere woorden, je mag, tijdens de oefeningen, een stilstaande auto besturen, zodat je auto kan rijden als het moet  :-\

maar wat voegt het daadwerkelijke tillen dan toe, behalve de ervaring van "goh het is wel zwaar....."


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2013, 07:51:46


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #19 Gepost op: 1 februari 2013, 16:42:45
maar wat voegt het daadwerkelijke tillen dan toe, behalve de ervaring van "goh het is wel zwaar....."

Je moet ze op tiltechnieken leren, en die ook uitproberen, waarbij de cursist zelf zijn grenzen aangeeft