Chauffeursopleiding ALGEMEEN

Auteur Topic: Chauffeursopleiding ALGEMEEN  (gelezen 34945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 10 april 2005, 15:46:45
precies anders zouden alle beroeps chauffeurs ineens geen baas meer hebben als ze worden aangehouden  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 10 april 2005, 17:09:43
ik heb maar eens een mailtje gestuurd naar het CBR,hopenlijk krijgen we daar meer duidelijkheid.Ik houdt jullie op de hoogte  ;D


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #32 Gepost op: 10 april 2005, 17:13:17
ik heb maar eens een mailtje gestuurd naar het CBR,hopenlijk krijgen we daar meer duidelijkheid.Ik houdt jullie op de hoogte  ;D

Strak plan Peter, ik wacht rustig af  ;D ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #33 Gepost op: 10 april 2005, 17:36:37
FOUT !!! OOK voor prive doeleinde MOET je in heb bezit zijn van het CCV-B Chauffeurs diploma als je wilt rijden met een vrachtwagen met een totaal gewicht hoger dan 7500 kg (inclusief laadvermogen dus!)

Met privé bedoel ik, als je een vrachtwagen huurd, voor bijvoorbeeld verhuizen!!!!!!
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 10 april 2005, 17:46:29

Met privé bedoel ik, als je een vrachtwagen huurd, voor bijvoorbeeld verhuizen!!!!!!

OOK dan zullen ze je om je C-Rijbewijs vragen en als de vrachtwagen met laadvermogen meer weegt dan 7500 kg moet je daarnaast ook je ccv-b chauffeursdiploma overhandigen! Ik heb de regels ook niet verzonnen!

Maar als je bij prive doeleinde geen ccv-b chauffeurs diploma nodig zou hebben dan zou elke beroepschauffeur als die aangehouden wordt ineens geen beroepschauffeur meer zijn  8) om maar even een voorbeeld op tafel te gooien  8)

O ja dat heb ik ook op de curcus gehad dat je voor prive doeleinden WEL degelijk OOK een chauffeurs diploma moet hebben!

Groet Ronald.


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #35 Gepost op: 10 april 2005, 18:12:08
OOK dan zullen ze je om je C-Rijbewijs vragen en als de vrachtwagen met laadvermogen meer weegt dan 7500 kg moet je daarnaast ook je ccv-b chauffeursdiploma overhandigen! Ik heb de regels ook niet verzonnen!

Maar als je bij prive doeleinde geen ccv-b chauffeurs diploma nodig zou hebben dan zou elke beroepschauffeur als die aangehouden wordt ineens geen beroepschauffeur meer zijn  8) om maar even een voorbeeld op tafel te gooien  8)

O ja dat heb ik ook op de curcus gehad dat je voor prive doeleinden WEL degelijk OOK een chauffeurs diploma moet hebben!

Groet Ronald.

hihihih beetje raar om te zeggen dat je voor jezelf rijd, als je pakbonnen voor een ander bedrijf bij je hebt, en er een andere naam op je wagen staat   ;D  ;)
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 10 april 2005, 18:16:29
hihihih beetje raar om te zeggen dat je voor jezelf rijd, als je pakbonnen voor een ander bedrijf bij je hebt, en er een andere naam op je wagen staat ;D ;)

Het was ook maar om even een voorbeeld te geven  ;D 8)


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #37 Gepost op: 10 april 2005, 20:22:08
Het was ook maar om even een voorbeeld te geven  ;D 8)

Grapjurk  ;)
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nolke

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 10 april 2005, 21:02:43
Van de CBR site.

Examens voor het chauffeursdiploma
Naast het rijbewijs C (vrachtauto) kun je ook een chauffeursdiploma nodig hebben. Officieel heet dit diploma het CCV-B diploma Beroeps- en Eigen Goederenvervoer. De verplichting van het diploma is geregeld in het Arbeidstijdenbesluit vervoer.
Je hebt dit diploma nodig als je:

voor je beroep rijdt en
geboren bent na 30 juni 1955 en
rijdt met een motorrijtuig of combinatie waarvan de toegestane maximummassa meer dan 7500 kilogram bedraagt.


Rene112

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 10 april 2005, 21:06:03
Van de CBR site.

Examens voor het chauffeursdiploma
Naast het rijbewijs C (vrachtauto) kun je ook een chauffeursdiploma nodig hebben. Officieel heet dit diploma het CCV-B diploma Beroeps- en Eigen Goederenvervoer. De verplichting van het diploma is geregeld in het Arbeidstijdenbesluit vervoer.
Je hebt dit diploma nodig als je:

voor je beroep rijdt en
geboren bent na 30 juni 1955 en
rijdt met een motorrijtuig of combinatie waarvan de toegestane maximummassa meer dan 7500 kilogram bedraagt.


Maar om weer verwarring te voorkomen... het is tegenwoordig (sinds 2003) niet meer mogelijk om alleen het rijbewijs C te halen. Je moet ook een aantal andere modules volgen waardoor je meteen je CCV-B diploma kunt halen....

groeten,
René de Caluwé