Schriftelijke testen aanwerving beroepsbrandweer

Auteur Topic: Schriftelijke testen aanwerving beroepsbrandweer  (gelezen 10256 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arnepq

  • Verpleegkundige/vrijwillig brandwacht ambulancier
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 23 januari 2013, 22:55:48
Dag allemaal,

Ik ben nu al een tijdje verpleegkundige op een afdeling intensieve zorgen en denk er al lang aan om bij de beroepsbrandweer te  gaan.
Bij de aanwervingsvoorwaarden staat dat er ook een schriftelijke proef voorzien is.

Het volgende staat hierbij vermeld:

b) Schriftelijke proef 100 punten
Tijdens dit gedeelte zal het bevattings- en redeneervermogen van de kandidaten geëvalueerd worden, evenals de gebruikelijke kennis van het Nederlands, de rekenkundige bewerkingen, het technisch inzicht, en het opmerkings- en concentratievermogen


Heeft iemand een idee wat dit concreet zou kunnen inhouden en op welke manier ik mij hier best kan op voorbereiden?

Alvast bedankt,

Mvg

Arne




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2013, 16:36:40
Mijn eerste vraag is, waarom de beroepsbrandweer?
Je werkt nu in de medische zorg op de intensieve zorg. Een goede baan lijkt mij? Waarom bij de beroepsbrandweer, als je bij de repressieve dienst (uitrukdienst) dan kun je maar 20 jaar meedraaien. Ik zag in je profiel dat je 23 bent. Reken uit wanneer je de dienst weer uit moet. ;)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2013, 16:51:45
Mijn eerste vraag is, waarom de beroepsbrandweer?
Je werkt nu in de medische zorg op de intensieve zorg. Een goede baan lijkt mij? Waarom bij de beroepsbrandweer, als je bij de repressieve dienst (uitrukdienst) dan kun je maar 20 jaar meedraaien. Ik zag in je profiel dat je 23 bent. Reken uit wanneer je de dienst weer uit moet. ;)

Volgens mij gaat het om iemand uit België, of begrijp ik dat verkeerd?

In ieder geval: dergelijke testen in Nederland bestaan simpelweg uit kennisvragen en vaak een (aantal) assessment(s), waarbij voornamelijk stressbestendigheid, concentratievermogen en het maken van eigen inschattingen centraal staan. Het is vaak een hele algemene test, waarbij specifieke voorbereidingen weinig uithalen. Naast de standaard-kennisvragen speelt ook je persoonlijkheid en manier van reageren een hele belangrijke rol.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Arnepq

  • Verpleegkundige/vrijwillig brandwacht ambulancier
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2013, 20:33:11
Ik woon idd in belgië.
Waarom beroepsbrandweer? Omdat ik het gewoon veel liever doe :) Verpleegkunde is niet altijd vanzelfsprekend met de onderbestaffing.
Om dan nog maar te zwijgen van de sfeer die onderling soms kan heersen.

Ok, alvast bedankt voor de info :)


toverboer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2013, 21:54:42
Lijkt mij op een  competentietest
Als ik de tekst zo lees
Google maar even vind je wel wat
Hier standaard voor alle vrijwilligers die worden aangenomen