Brandweer België

Auteur Topic: Brandweer België  (gelezen 197707 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #200 Gepost op: 9 juli 2013, 19:12:02
Citaat van: pierre link=msg=1182121 date=1373384147
Idd Overijse zit in een zone maar ik heb niet gezegd dat er nergens zone's bestaan  ;).

Maar je schreef eerder wel dat er pas binnen enkele jaren sprake kan zijn van "zones" en dit als reactie op het feit dat iemand hier schreef dat Overijse in een zone zit  >:( Wat is nu eigenlijk de meerwaarde van jouw opmerkingen?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #201 Gepost op: 9 juli 2013, 19:27:14
Citaat van: brwzav link=msg=1182124 date=1373384830
De Autopomp Papa 3.39 van Brandweer is bijna een jaar weg geweest voor renovatiewerken hieronder ziet u het resultaat.
[....]

Wat is de pompcapaciteit van dit voertuig ? Ik zie namelijk twee aansluitingen voor zuigbuizen, ik vermoed daarom dat het een behoorlijk grote pompcapaciteit heeft.


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #202 Gepost op: 9 juli 2013, 21:03:46
Citaat van: Thor link=msg=1182135 date=1373390834
Wat is de pompcapaciteit van dit voertuig ? Ik zie namelijk twee aansluitingen voor zuigbuizen, ik vermoed daarom dat het een behoorlijk grote pompcapaciteit heeft.
De exacte pompcapaciteit weet ik niet.
Maar er stak vroeger een halfzware autopomp in en nu zijn ze over gestapt op een zwaarder pomp dus nu waarschijnlijk een zwarepomp.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #203 Gepost op: 9 juli 2013, 21:17:38
Citaat van: brwzav link=msg=1175007 date=1371585502
Geen paniek, ik heb deze foto's ook nog met een "normaal" beeld.
Maar ik vond het wel fijn ogen.

Vind het ook mooi. Maakt het wat dynamischer
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


pierre

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #204 Gepost op: 9 juli 2013, 21:24:17
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1182132 date=1373389922
Maar je schreef eerder wel dat er pas binnen enkele jaren sprake kan zijn van "zones" en dit als reactie op het feit dat iemand hier schreef dat Overijse in een zone zit  >:( Wat is nu eigenlijk de meerwaarde van jouw opmerkingen?

Namelijk omdat brazav in het algemeen spreekt ik citeer " tegen 2014-2015 zullen alle brandweerkorpsen in België omgevormd worden tot zone's".


Ten tweede in België zijn er al een aantal operationele zone's maar de zonering gebeurt geleidelijk aan niet op één dag tijd dat België van korps naar zone veranderd er gaan hier al ettelijke jaren aan planning en voorbereidingen aan vooraf. Er zijn gebieden in België waar de zone's al goed ingeburgerd zijn en er zijn gebieden waar ze lang gaan mogen plannen voor ze in een zone zitten. Het is namelijk een "hervorming" daar wil men graag hun tijd voor nemen en niet te snel willen werken om dan achter te concluderen van "we hadden toch beter onze tijd ervoor genomen".

Mss dat u bij mijn eerste reactie verwarde toen ik typte " De zone's zullen nog ettelijke jaren duren" hier bedoeld ik de zone's die men nu druk aan het vormen zijn. En met zonering bedoel ik over heel België. Sorry als ik even niet duidelijk was.
Mvg


pierre

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #205 Gepost op: 9 juli 2013, 21:30:09
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1182132 date=1373389922
Maar je schreef eerder wel dat er pas binnen enkele jaren sprake kan zijn van "zones" en dit als reactie op het feit dat iemand hier schreef dat Overijse in een zone zit  >:( Wat is nu eigenlijk de meerwaarde van jouw opmerkingen?

Mag ik even vragen waar brazav schreef dat Overijse in een zone zit? Dit is juist maar hij schreef over de zone Fluvia " ik citeer "Dit is al het geval in de omgeving van Kortrijk om liggende korpsen zijn daar tot één groot korps of zone gebracht namelijk "Fluvia". Dit is een zone in West-Vlaanderen met Kortrijk als hoofd post. Kortrijk-Overijse daar ligt toch wel een paar 100km vandaan...


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #206 Gepost op: 9 juli 2013, 22:53:06
@ allen, er is nog geen enkele officiële zone, momenteel zijn het nog steeds allemaal operationele pré zones, de zones hebben nog geen rechtspersoonlijkheid en pas als dat allemaal volledig geregeld is op federaal niveau zal er geen enkele zone zijn zoals beschreven in het kb van 2007. Veel pré zones staan al heel ver, andere hebben inderdaad nog wel wat werk, maar ook daar maakt men grote vorderingen, maar moet men wachten op de federale beslissingen. Ook het eenvormig statuut voor alle personeel van civiele veiligheid is nog niet in orde maar zou in de laatste fase zijn met nu al de nodige problemen, die men maar moeilijk opgelost krijgt, maar ook daar wil men constructief verder gaan. Het verhaal brandweerzones in België zal zeker nogwel een tijdje duren maar we hopen dan ook dat het in een keer goed gedaan wordt en niet dat we over een paar jaar opnieuw moeten beginnen.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #207 Gepost op: 10 juli 2013, 00:55:54
Citaat van: pierre link=msg=1182155 date=1373398209
Mag ik even vragen waar brazav schreef dat Overijse in een zone zit?

In de commentaar bij de foto's schreef hij dit:

Citaat
Zone : Vlaams - Brabant Oost
Standplaats : Overijse

Uit het ene volgt dus het andere. En daarop kwam dan commentaar dat er van zones nog geen sprake is. Strikt juridisch gezien is dat inderdaad correct maar als de korpsen zelf al dwepen met de zonenaam is dit eigenlijk eenzelfde situatie als met de "oude", vrijblijvende zones van weleer: zij bestonden ook maar juridisch gezien bleef elk korps zelfstandig werken.


pierre

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #208 Gepost op: 13 juli 2013, 16:42:16


Korps: Brandweer Roeselare
Type: Dienstwagen
Merk en model: Fiat Doblo
Roepnummer: B5
Bouwjaar: 2013
Bijzonderheden: Plaats voor 5 man. LED flitsers in de gril+LED flitser op het dak. In de koffer is er plaats om zowel een pomp als een hondenkooi voor de reddingshonden te vervoeren.


hdmuo112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #209 Gepost op: 21 juli 2013, 12:53:15