EHBO kleding

Auteur Topic: EHBO kleding  (gelezen 20023 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

willie29

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2016, 17:29:43
dank jullie allemaal


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #11 Gepost op: 24 januari 2016, 19:52:32
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1401415 date=1453508082
Resquewear? Echt hele goede, degelijke kleding. Is ook zeker niet de goedkoopste.

Resqueweae is van profistep en medicalllifesupport levert o.a. De kleding van profistep. Goede kwaliteit, goede service en voor verenigingen ook vaak korting te regelen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #12 Gepost op: 25 november 2016, 12:17:24
Citaat van: Job45 link=msg=1462996 date=1480064366
Ze hebben al wel het goede pak voor hun ambities...


Toont in ieder geval aan dat de kleding niet zorgt voor professionele uitstraling of dat een pseudo-ambulancepakkie meer vertrouwen wekt. Ik ga liever dood dan ik dat volk aan me laat zitten.


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #13 Gepost op: 25 november 2016, 17:06:37
Het zou direct al verboden moeten worden om ambu-gelijkende kleding te dragen buiten alle werkelijke ambulancetaken of functies. De EHBO werkkleding is blauw met misschien een beetje geel en zilver. Daar hoort ook deze club zich aan te houden. Dit schept grote verwarring bij incidenten waarbij ook daadwerkelijk ambulancepersoneel ingezet wordt.


baksteen

  • Instructeur EH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #14 Gepost op: 25 november 2016, 18:15:01
helaas is het niet verboden, dus mogen ze zich kleden zoals ze willen........
Een afspraak over (uniforme-) EHBO-kleding is er ook niet, dus ook dat aspect bekritiseren is verspilde energie.
Kan best zijn dat ze "extra" getraind of geschoold zijn, maar dan nog trekken ze denk ik een beetje een te grote broek aan ( al dan niet in ambulancekleur... ;) )
problemen los je op door er wat aan te doen


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #15 Gepost op: 25 november 2016, 19:03:32
Citaat van: JAB link=msg=1463072 date=1480089997
Het zou direct al verboden moeten worden om ambu-gelijkende kleding te dragen buiten alle werkelijke ambulancetaken of functies. De EHBO werkkleding is blauw met misschien een beetje geel en zilver. Daar hoort ook deze club zich aan te houden. Dit schept grote verwarring bij incidenten waarbij ook daadwerkelijk ambulancepersoneel ingezet wordt.
Het personeel van onze gemeentelijke reinigingsdienst heeft jarenlang rondgelopen met werkkleding sterk gelijkend op die wat NU het ambulance personeel ook draagt. Heb ze trouwens nooit kunnen betrappen op illegaal patientenvervoer, maar dat even terzijde.  :-\

De vraag is: Wie was er eerder met die kleding waarvan sommigen claimen dat deze uitsluitend door de ambulancezorg gedragen mogen worden, onze gemeentelijke reinigingsdienst of de ambulancezorg?  ;D
Of te wel, wie aapt wie na?  098uo
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #16 Gepost op: 25 november 2016, 19:09:14
Citaat van: Willem D. link=msg=1463087 date=1480097012
Het personeel van onze gemeentelijke reinigingsdienst heeft jarenlang rondgelopen met werkkleding sterk gelijkend op die wat NU het ambulance personeel ook draagt. Heb ze trouwens nooit kunnen betrappen op illegaal patientenvervoer, maar dat even terzijde.  :-\

De vraag is: Wie was er eerder met die kleding waarvan sommigen claimen dat deze uitsluitend door de ambulancezorg gedragen mogen worden, onze gemeentelijke reinigingsdienst of de ambulancezorg?  ;D
Of te wel, wie aapt wie na?  098uo

Dit had voorkomen kunnen worden door bij de introductie de kleding te beschermen door bijvoorbeeld het merkenrecht of een andere juridische constructie.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #17 Gepost op: 25 november 2016, 19:22:29
Citaat van: RemRoof link=msg=1463089 date=1480097354
Dit had voorkomen kunnen worden door bij de introductie de kleding te beschermen door bijvoorbeeld het merkenrecht of een andere juridische constructie.
Kleding van politie en die van alle andere aan hun kleding herkenbare opsporingsambtenaren is beschermd
Het logo van politie, brandweer en ambulance is beschermd
Het logo van BOA's is beschermd
Het logo van Beveiligers (de V) is beschermd
De striping van politie, brandweer en ambulance voertuigen, motoren, vaartuigen en luchtvaartuigen is beschermd

Brandweerkleding en ambulancekleding is niet beschermd
Kleding van EHBO-ers is niet beschermd

Een kleding leverancier kan in principe alles leveren wat een klant maar wil, behalve die in gebruik zijn bij politie en andere opsporingsdiensten.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #18 Gepost op: 26 november 2016, 09:38:15
Citaat van: RemRoof link=msg=1463089 date=1480097354
Dit had voorkomen kunnen worden door bij de introductie de kleding te beschermen door bijvoorbeeld het merkenrecht of een andere juridische constructie.

Dit wordt gelukkig nu beter geregeld bij de kledinlijnen die momenteel zijn ontworpen voor de Ambulancezorg, er zijn nu twee ontwerpen van eerste 4 uitgeklozen en die worden zsm geregistreerd bij het merkenbureau etc.

https://www.ambulancezorg.nl/nederlands/pagina/13352/kleding-update---nr-8-2.html#.WDlKDPnhC00
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #19 Gepost op: 26 november 2016, 11:54:57
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1463131 date=1480149495
Dit wordt gelukkig nu beter geregeld bij de kledinlijnen die momenteel zijn ontworpen voor de Ambulancezorg, er zijn nu twee ontwerpen van eerste 4 uitgeklozen en die worden zsm geregistreerd bij het merkenbureau etc.

https://www.ambulancezorg.nl/nederlands/pagina/13352/kleding-update---nr-8-2.html#.WDlKDPnhC00
Oke, ontzettend goed en hartstikke leuk, dan is het merk, de kleding lijn gedeponeerd en mag NIEMAND deze kledinglijn of daarop (sterk) gelijkend gebruiken.  :)

Maar dan begint de juridische ellende pas goed voor Ambulancezorg Nederland als merkhouder.  :'(
Ambulancezorg Nederland heeft de nieuwe kleding lijn gedeponeerd is dus de juridische eigenaar. Niet de afzonderlijke RAV's. Elke RAV zal formeel toestemming moeten vragen en krijgen om deze nieuwe kledinglijn te mogen laten dragen door hun personeel.

En krijgen andere partijen zoals private ziekenvervoerders en repatrieringsorganisaties ook toestemming van Ambulancezorg Nederland?
En hoe zit het met GHOR en NHT kleding? Moet dat ook aangepast worden?
Mogen ambulanceverpleegkundigen deze nieuwe door deponering beschermde kleding dragen indien zij buiten hun RAV werkgever om worden ingehuurd als verpleegkundige zoals bij evenementenhulpverlening in hun vrije tijd?
En zo kan ik er nog een aantal voorbeelden verzinnen waarvoor formeel toestemming van Ambulancezorg Nederland moet worden aangevraagd door andere private organisaties om de nieuwe kleding te mogen dragen.

Dezelfde juridische gevechten zullen ontstaan zoals met het misbruik van de BZK striping op wagens welke niet indienst zijn bij de hulpdiensten. Vele stripings maken inbreuk op het merkenrecht en er wordt al jarenlang juridische strijd gevoerd.
Of dat zangkoor wat een kledinglijn draagt gelijkend op het later dan het zangkoor geintroduceerde huidige politie uniform.
Met andere woorden, men kan wel een merk, logo of afbeelding deponeren of een octrooi aanvragen o.i.d., maar juridisch aanpakken van gemeend misbruik is een tweede. En een lange en kostbare weg voor de juridische eigenaar van de nieuwe ambulance kledinglijn, i.d.g. Ambulancezorg Nederland.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we