Nieuwe bluspakken voor brandweer Amsterdam-Amstelland

Auteur Topic: Nieuwe bluspakken voor brandweer Amsterdam-Amstelland  (gelezen 19984 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 17 februari 2013, 09:36:16
Wat mij opvalt, brandweer Amsterdam gebruikt nog steeds de oude oranje verkeersvestjes. Dat lijkt me bij deze pakken niet meer nodig?
Tja, dat is ook al zo,n lang lopende discussie. Als het reflecterend materiaal op het pak van een bepaald percentage hoeveelheid is, hoef je geen vesten te gebruiken. Wij gebruiken met onze bluspakken geen veiligheidsvesten meer. Bepaald de korpsleiding toch dat er vesten gedragen moeten worden, kan dat dus de reden zijn om toch de vesten te blijven dragen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 22 februari 2013, 16:42:50
http://www.at5.nl/imgcache/e/ee9eff655c1a4ad6796f64b524bd419f.jpg

Toch wel mooi dat gemeentewapen op het pak, zijn er betere foto's van?


Peter V

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Brandweerfoto verzamelaar ,BHVer
Reactie #32 Gepost op: 23 februari 2013, 15:06:43
http://www.at5.nl/imgcache/e/ee9eff655c1a4ad6796f64b524bd419f.jpg

Toch wel mooi dat gemeentewapen op het pak, zijn er betere foto's van?
ziet er inderdaad mooi uit moet alleen nog even aan de outfit wennen.


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #33 Gepost op: 24 februari 2013, 07:01:28
Tis geen gemeentewapen. Ivm de regionalisering zijn die niet meer toegestaan en is er een regionaal wapen ontwikkeld. In eerste instantievoor op de helm, maar diezelfde zit nu dus ook op het pak


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 24 februari 2013, 08:38:45
Tis geen gemeentewapen. Ivm de regionalisering zijn die niet meer toegestaan en is er een regionaal wapen ontwikkeld. In eerste instantievoor op de helm, maar diezelfde zit nu dus ook op het pak
OK, duidelijk. Ik denk dat de makers er goed in geslaagt zijn om dit netjes op het pak weer te geven. O0


Peter V

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Brandweerfoto verzamelaar ,BHVer
Reactie #35 Gepost op: 25 februari 2013, 10:49:13
OK, duidelijk. Ik denk dat de makers er goed in geslaagt zijn om dit netjes op het pak weer te geven. O0
ben ik helemaal met je eens .
vraag me af of dit pak langzaam landelijk word ingevoerd of heeft elke regio zelf de mogelijkheid te kiezen welk pak ze nemen.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #36 Gepost op: 25 februari 2013, 11:19:52
ben ik helemaal met je eens .
vraag me af of dit pak langzaam landelijk word ingevoerd of heeft elke regio zelf de mogelijkheid te kiezen welk pak ze nemen.

Elke korps / regio mag zelf bepalen waar het pak aan moet voldoen en op basis daarvan een Europese aanbesteding uitschrijven.
Het is alleen maar goed voor de innovatie, dat er constant nieuwe eisen worden gesteld, als die innovatie er niet was geweest, was dit pak van A-A er nooit geweest en hadden alle brandweerkorpsen nog gewoon in een leren of wollen uitruktenue gelopen.


Peter V

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Brandweerfoto verzamelaar ,BHVer
Reactie #37 Gepost op: 25 februari 2013, 17:47:01
Elke korps / regio mag zelf bepalen waar het pak aan moet voldoen en op basis daarvan een Europese aanbesteding uitschrijven.
Het is alleen maar goed voor de innovatie, dat er constant nieuwe eisen worden gesteld, als die innovatie er niet was geweest, was dit pak van A-A er nooit geweest en hadden alle brandweerkorpsen nog gewoon in een leren of wollen uitruktenue gelopen.
dat is duidelijk bedankt voor de uitleg .


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #38 Gepost op: 2 januari 2015, 12:00:30
Vanaf 1 januari vanaf dit jaar is de gehele Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland op straat te zien in dezelfde pakken van Lion. Er is geluisterd naar de tips uit het Amsterdamse, er zit o.a. een rits onderaan de broekspijpen en ook het logo van de Veiligheidsregio pronkt op de mouw. Mocht er behoefte zijn aan wat foto's kan ik die wel maken.


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #39 Gepost op: 2 januari 2015, 12:57:10
Citaat van: Rickvb link=msg=1319511 date=1420196430
Vanaf 1 januari vanaf dit jaar is de gehele Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland op straat te zien in dezelfde pakken van Lion. Er is geluisterd naar de tips uit het Amsterdamse, er zit o.a. een rits onderaan de broekspijpen en ook het logo van de Veiligheidsregio pronkt op de mouw. Mocht er behoefte zijn aan wat foto's kan ik die wel maken.

Veel plezier daar in ZaWa met de pakken! Het zijn heerlijk werkbare pakken... Maar wat al wordt gezegd, de rits in de broek mis ik wel... Staat er bij jullie ook 'Brandweer Zaanstreek-Waterland' tekst op de rug?
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-