Incident Management buiten Nederland

Auteur Topic: Incident Management buiten Nederland  (gelezen 9656 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2013, 19:19:19
Ben heel benieuwd FD maar voorlopig krijg ik een foutmelding als ik op je link klik.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2013, 19:24:01
Probleem met je link achterhaald er stond een . aan het eind van je link.

Zie trouwens dat het Figuur 2H-3 is op Blz 295.
http://mutcd.fhwa.dot.gov/pdfs/2009r1r2/mutcd2009r1r2edition.pdf

Ziet er wel vreemd uit alles boven elkaar geplaatst.
Ook wel vreemd dat het niet verplicht is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2013, 19:28:50
De zogenaamde Mile Markers, een leuk gezicht om dat in het echt te zien. Dat het zo boven elkaar staat heeft denk ik te maken met het feit dat ze worden opgehangen aan verlichtings- of telefoonmasten. En met de afstanden die je in amerika hebt kan je dan wel erg grote borden krijgen waar (vracht)auto's op de rechterstrook tegen aan kunnen rijden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #13 Gepost op: 31 januari 2013, 20:34:00
Probleem met je link achterhaald er stond een . aan het eind van je link.

Zie trouwens dat het Figuur 2H-3 is op Blz 295.
http://mutcd.fhwa.dot.gov/pdfs/2009r1r2/mutcd2009r1r2edition.pdf
...

Oeps, sorry, bedankt  e050. Was overigens pagina 335 van het PDF-document (295 van het document zelf, waarin de index geen paginanummers heeft). Maar je hebt het gevonden.

Je ziet vaker de mile markers dan die met een getal achter de komma elke 1/10 mijl (deze laatste in FL nog niet gezien iig).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 1 februari 2013, 02:01:09
1 ding weet ik zeker als je als Nederlands bedrijf daar de mogelijkheid krijgt om portalen boven de weg te gaan plaatsen met matrixborden dan heb je genoeg werk.
Net even een snelweg bekeken waarvan ik denk dat het de naar NL begrippen de A80 zou heten die van San Fransisco loopt tot aan net boven New York dan is die rijksweg 4671 km lang.
Weet niet of dat de langste rijksweg is die er is maar het is 21,6 keer de afstand van Amsterdam naar de Belgische grens over de Nl'se A2 die ik al lang vind met 216 km enkelereis.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2013, 08:24:22
1 ding weet ik zeker als je als Nederlands bedrijf daar de mogelijkheid krijgt om portalen boven de weg te gaan plaatsen met matrixborden dan heb je genoeg werk.
Net even een snelweg bekeken waarvan ik denk dat het de naar NL begrippen de A80 zou heten die van San Fransisco loopt tot aan net boven New York dan is die rijksweg 4671 km lang.
[...]
[om even offtopic door te gaan]
Tja, leuke opdracht  :D
Maar onbetaalbaar, en vooral in de uitgestrekte gebieden buiten de grotere agglomeraties misschien niet zo nuttig. Kan me zoiets in de agglomeraties nog wel voorstellen. De VS heeft echter qua infrastructuur al te kampen met grootschalig structureel achterstallig onderhoud; een groot percentage (ik meen 20-30%? kan het niet meer zo snel vinden) aan bruggen en andere kunstwerken moet dringend hersteld worden (betonrot), maar er is geen geld voor, en zo wacht men vaak tot de boel net niet instort. Vwb het wegdek - rij maar eens van LA naar San Diego - ik was in de zomer van 2009 blij dat ik met een volledig verzekerde huurwagen reed en niet de mijne!
[back somewhat on topic]
Vraagje - wordt mobiele rijstrooksignalering in NL ihkv IM ingezet? (Ik kom niet zo vaak in gebieden zonder vaste signalering  e050).
Misschien ook een inzetgebied - maar dan heb je, zeker in de VS, aan een eenheid voor 3 rijstroken niet altijd genoeg  ;D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2013, 14:58:18
Wat me opvalt is dat voor zover ik heb kunnen zien ze nergens rijstrooksignalering hebben zoals wij hebben.
Juist door rijstrook signalering kan je naar mijn mening veel beter je incident beveiligen en de snelheid uit het achterop komende
verkeer halen en kan je vervolg ongelukken in de file voorkomen.

In de USA is veel hoogte vervoer en is in eerste instantie de wegbeheerder het punt van aanspreken als er iemand tegen straat meubilair op rijdt. Verder is het land te uitgestrekt om overal rijstrook signalering aan te leggen. Wel is er veel hetzelfde als in GB, er staan matrixborden in de middenberm en buitenberm.
Voorkomen van filevorming door RSS is niet helemaal juist, in veel gevallen zorgt het juist voor file daar zijn al veel onderzoeken naar gedaan. De plaatsen waar RSS wel werkt zijn ook de plaatsen waar intensief wordt gecontroleerd op de naleving ervan, zonder rijdt de één harder en de ander te langzaam waardoor je juist die file alleen maar creëert.

De verkeerskegels vind ik ook van een mindere kwaliteit.
Als je bijvoorbeeld kijkt op 06:20 dan worden er 30 cm kegels geplaatst zonder reflectie en ook later in de video zie je voor mijn
gevoel verkeerskegels met veel minder reflectie als bij ons.

Deze gebruiken we hier in NL ook nog steeds, maar ze heten hier zgn "dagkegels", kijk maar eens bij belijners. Ze zijn flexibeler en lichter om mee te nemen.
Een volle bus met verkeerskegels is ook altijd te zwaar(wordt in mijn ogen ook te weinig op gecontroleerd) met deze kegels niet.
Wat betreft reflectie, ja dat heb je in een land waar met rechtszaken iemand rijk kan worden. Er is een rechtszaak geweest waarbij iemand claimde verblindt te zijn door terugkaatsend licht van klasse 3 reflectie, dit heeft de staat Florida toen veel geld gekost omdat de rechter er in mee ging.

De hesjes zien er mooi uit echt Amerikaans maar ik vraag me wel af of onze Nederlandse hesjes niet veel beter zichtbaar zijn vanaf een grotere afstand.
Ik ben al blij dat ze hesjes dragen want deze zijn niet verplicht. Een reflecterend kruis over het lichaam is de minimale verplichting, en dan nog niet eens van de overheid uit maar van het verzekeringswereldje uit.
Onze hesjes zijn kwalitatief beter maar ook qua zichtbaarheid, Nederland eist een minimale zichtbaarheid en onopvallendheid.

Qua voertuigen valt er volgens mij ook nog flinke winst te behalen in de USA.
Ik zie nu heel veel donkere voertuigen met naar mijn mening minimale reflectie en contourmarkering.
Klopt, echter ook in Nederland is er geen eis qua uitvoering van een voertuig. Dit houdt dus ook in dat er asfaltbedrijven zijn die met zwarte voertuigen rijden. Maar ook dat de KMar met blauwe voertuigen en 1 pit op dak rijdt. Wat dat betreft is de nieuwe eis voor contourmarkering ook een goede stap.

Vraagje - wordt mobiele rijstrooksignalering in NL ihkv IM ingezet? (Ik kom niet zo vaak in gebieden zonder vaste signalering  e050).

Dat ligt aan de tijdsduur van het incident en de plaats. Bij langere tijd afgesloten wegen kan een MRS worden ingezet, echter wordt er meer gewerkt met een aagepast CROW96afig35a/b waarbij de rijdende afzetting komt te vervallen en indien mogelijk ook de borden in de middenberm worden herhaald.

Misschien ook een inzetgebied - maar dan heb je, zeker in de VS, aan een eenheid voor 3 rijstroken niet altijd genoeg  ;D

Geloof het of niet, ook de MRS is niet een Nederlandse vinding net als de TMA niet. Beiden komen uit de reclame wereld van de USA. Deze waren als eerste bedoeld om kermissen te promoten.
Er zijn overigens al MRS systemen die dubbelzijdig kunnen worden ingezet, dus op plaatsen met een vl of berm aan de middenzijde kun je nog meer rijstroken overbruggen.
De reden dat in NL er max 3 rijstroken kunnen worden gedaan is de eis van RSS bij meer dan 3 rijstroken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #17 Gepost op: 2 februari 2013, 20:50:38
Ik verbaas me ook altijd weer over de onveilige manier van werken die ze hebben, het is een groot land,maar als je ziet hoeveel begers bijvoorbeeld jaarlijks omkomen tijdens het werk, we zouden hier direct de noodtoestand uitroepen.
Even bandje wisselen staande op de middenberm,vluchtstrook,noem maar op, maar ook ijdens bergingen zijn de afzettingen nihil.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 10 november 2013, 22:34:22
ongeval op de snelweg in België (vanuit de bus)
ongeval op de snelweg in België (vanuit de bus)
mark swager
Gepubliceerd op 10 nov 2013
Citaat
een ongeval op de snelweg in België,
gefilmd vanuit de bus op weg naar Ieper
Samen sterk in de hulpverlening!


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #19 Gepost op: 10 november 2013, 22:38:39
Tja, misschien best een idee om al dat geweld wat verder uit elkaar te zetten, maar zichtbaar is het wel.....