Screening schiphol

Auteur Topic: Screening schiphol  (gelezen 19602 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thyra

  • Allround beveiligingsmedewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Kennis is macht
Gepost op: 30 januari 2013, 19:47:19
Hallo,

Ik wil graag weten hoe het kan dat er met twee maten gemeten word.
Ik zou zijn aangenomen worden om op schiphol als beveiliger aan de slag te gaan.
Maar mijn sollictatie werd afgebroken omdat ik 6 jaar geleden ben veroordeeld voor een snelheidsovertreding.
Ik heb mijn straf gehad en mij boete betaald.
Hoe kan het dat ik wel bij de politie,marechaussee en defensie aan de slag kan maar niet op schiphol??

Wie weet wat mijn mogelijkheden zijn en waar ik navraag kan doen?
Ze willen mij erg graag hebben.

Wanneer verjaard dit voor de wet?
Ik weet dat een overtreding na 3 jaar vervalt.
Hoe kan zoiets mijn dan me levenlang achtervolgen??




Thyra

  • Allround beveiligingsmedewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Kennis is macht
Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2013, 20:10:53
Met andere woorden kan ik ondanks mijn overtreding in 2007 door de screening komen???


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2013, 20:13:57
Met andere woorden kan ik ondanks mijn overtreding in 2007 door de screening komen???
Overtreding - je bedoelt een gele prent? Of heb je iets 'stevigers' gedaan dan alleen een snelheidsovertreding?


Thyra

  • Allround beveiligingsmedewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Kennis is macht
Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2013, 20:21:45
Ik heb te hard gereden en ben veroordeeld voor 3 maanden rijontzegging en 2 jaar voorwaardelijk met een flinke prent.


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2013, 20:24:02
Ik zou de echte reden vragen, of meer info delen....

Klinkt niet geloofwaardig dat je wel voor de overheid mag werken en niet op Schiphol.


Thyra

  • Allround beveiligingsmedewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Kennis is macht
Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2013, 20:26:40
Volgens de gene waar ik het gesprek mee heb gehad.
Zou door de overtreding klm/aivd geen pas afgeven.
Dit hadden ze al eerder bij de hand gehad met iemand die 20 jaar geleden een overtreding is begaan.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2013, 20:32:10
Vraag me af voor welke screening je gestraald bent dan. Want voor schiphol heb je diverse screenings, zeker als je bij de beveiliging werkt. 1 voor de Schipholpas (word gedaan door de Kmar), 2 voor de beveiliging (word gedaan door de regio waar het bedrijf is gevestigd), 3 voor bepaalde functies zou je nog een aanvullende screening kunnen krijgen bij het bedrijf (als ik het zo lees in jou geval bij de KLM). Nummer 1 & 2 valt onder overheid en zou dus kunnen kloppen wat jij zegt. Nummer 3 kan weer specifieke eisen stellen en kan dus wel voor problemen zorgen, let wel dit kan voor problemen zorgen maar hoeft niet.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Thyra

  • Allround beveiligingsmedewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Kennis is macht
Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2013, 20:37:37
Je weet dat je hier op een HV-forum zit? Met deze strafmaat is het voor veel mensen duidelijk dat we het hier niet over een simpele snelheidsovertreding hebben.

Maar, een gedegen antwoord van een der blauwen zal niet lang duren op dit forum. Even geduld. Succes ermee i.i.g.  O0

Bedankt!!

Ik hoop inderdaad hier antwoord te vinden!
Het is mijn droombaan waar het omgaat.
Ik wil dus eigen alles weten waarom en wat ik kan doen.

Ja ik ben dom geweest maar er zijn meer mensen die ook domme dingen doen.
Ook die zijn aan het werk in functie's waarvan we weten dat het eigenlijk niet kan.
Daarnaast in mijn werk besef ik heel goed waar ik mee in aanraking kom.
Ook kom ik als beveiliger op plekken waar de politie niet eens toegang heeft.
Om over de rest maar te zwijgen.

Ik maak mij nu inderdaad er boos over de twee stokmaten die gebruikt worden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2013, 20:39:15
Bedankt!!

Ik hoop inderdaad hier antwoord te vinden!
Om heel eerlijk te zijn? Hier ga je jou antwoord niet vinden. Als je het niet eens bent met de afwijzing dan zijn er klachtenprocedures die je kan volgen. Op basis van de paar zinnen die je hier meld kan niemand een fatsoenlijk oordeel vellen over de rechtmatigheid van de afwijzing.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Thyra

  • Allround beveiligingsmedewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Kennis is macht
Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2013, 20:40:50
Vraag me af voor welke screening je gestraald bent dan. Want voor schiphol heb je diverse screenings, zeker als je bij de beveiliging werkt. 1 voor de Schipholpas (word gedaan door de Kmar), 2 voor de beveiliging (word gedaan door de regio waar het bedrijf is gevestigd), 3 voor bepaalde functies zou je nog een aanvullende screening kunnen krijgen bij het bedrijf (als ik het zo lees in jou geval bij de KLM). Nummer 1 & 2 valt onder overheid en zou dus kunnen kloppen wat jij zegt. Nummer 3 kan weer specifieke eisen stellen en kan dus wel voor problemen zorgen, let wel dit kan voor problemen zorgen maar hoeft niet.

Ik heb tot nu toe altijd mijn grijze pas gehad.
Ze hadden het bij het gesprek inderdaad over klm.