Screening schiphol

Auteur Topic: Screening schiphol  (gelezen 19730 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thyra

  • Allround beveiligingsmedewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Kennis is macht
Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2013, 20:43:21
Om heel eerlijk te zijn? Hier ga je jou antwoord niet vinden. Als je het niet eens bent met de afwijzing dan zijn er klachtenprocedures die je kan volgen. Op basis van de paar zinnen die je hier meld kan niemand een fatsoenlijk oordeel vellen over de rechtmatigheid van de afwijzing.

Tijdens mijn gesprek is gezegd we willen je graag hebben maar met je veroordeling in 2007 kom je niet door de screening en kunnen we het helaas niet voort zetten.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2013, 20:56:58
Ik heb tot nu toe altijd mijn grijze pas gehad.
Ze hadden het bij het gesprek inderdaad over klm.
Duidelijk, dan willen zij vanwege de taken die zijn onder zich hebben echt mensen die 100% van onbesproken gedrag zijn. Ergens ook wel begrijpelijk maar dat maakt het voor sommige dan wel lastig danwel onmogelijk om bij hun te werken.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2013, 21:09:54
Uit jouw verhaal haal ik dat de werkgever niet verwacht dat je door de screening komt en daarom de procedure niet doorzet. Als dat klopt is het dus niet zo dat je op basis van een screening bent geweigerd, maar al vóór de screening door de werkgever. In dat geval is de werkgever ook de enige die je hier verder mee kan helpen.
Senior GGP / Oost-Brabant


Thyra

  • Allround beveiligingsmedewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Kennis is macht
Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2013, 21:52:52
Uit jouw verhaal haal ik dat de werkgever niet verwacht dat je door de screening komt en daarom de procedure niet doorzet. Als dat klopt is het dus niet zo dat je op basis van een screening bent geweigerd, maar al vóór de screening door de werkgever. In dat geval is de werkgever ook de enige die je hier verder mee kan helpen.

Inderdaad.
Maar wat ik graag zou willen is toch er achter komen of dat echt een probleem kan geven.
Ik heb nu ook een mail gestuurd naar de werkgever als hij inderdaad graag met mij verder wilt er toch aan mee wilt werken.


Thyra

  • Allround beveiligingsmedewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Kennis is macht
Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2013, 21:56:04
Zijn er ook mensen op dit forum die ervaring hebben of weten hoe streng er gescreend word? :(

Nu mag deze werkgever het voor tijdig afzeggen wil niet zeggen dat ik graag mijn handje op hou bij het uwv. :-\

Dus kan meer informatie mij verder helpen bij verdere sollicitatie's ;)


guest14264

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 5 februari 2013, 20:46:32
Ik denk zoals de overige hier al zeggen, vraag het gewoon aan de werkgever cq mensen waar je het gesprek hebt gehad.

Je kunt bij hun vragen waarom je bijvoorbeeld niet door de screening zou komen en of je dat überhaupt nog gaat lukken.
Verder zou je eigenlijk gewoon alles kunnen vragen aan hun wat je wilt weten. In het berichtje wat je stuurt, kan ik niet oordelen over hoe je bent, wat je precies doet, wat je wilt gaan doen, wat je hebt gedaan, wat je verzwijgt etc.
Wellicht kun je je werkgever vragen om een brief te schrijven naar de betreffende instantie om daar aan te tonen dat je het wel zou kunnen ondanks je veroordeling.

Wat ik wel weet, is sinds Alberto Stegemans met Undercover in Nederland langs is geweest op schiphol dat het e.e.a zeer zwaar is aangescherpt.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #16 Gepost op: 5 februari 2013, 23:10:32
Ik kan je helaas geen antwoord geven op het sollicitatiesysteem van schiphol.bv
Maar hoe en waarom een werkgever een sollicitatie afwijst geeft de sollicitant altijd het recht om te vragen naar de reden van die afwijzing. Of je daar een "eerlijk en oprecht" antwoord op krijgt is een heel ander verhaal. Maar ik kan je wel vertellen dat een cursus nederlandse taal in jouw geval geen kwaad kan, want (het spijt me) als werkgever zou ik daar al van moeten :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Thyra

  • Allround beveiligingsmedewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Kennis is macht
Reactie #17 Gepost op: 6 februari 2013, 00:48:51
Ik kan je helaas geen antwoord geven op het sollicitatiesysteem van schiphol.bv
Maar hoe en waarom een werkgever een sollicitatie afwijst geeft de sollicitant altijd het recht om te vragen naar de reden van die afwijzing. Of je daar een "eerlijk en oprecht" antwoord op krijgt is een heel ander verhaal. Maar ik kan je wel vertellen dat een cursus nederlandse taal in jouw geval geen kwaad kan, want (het spijt me) als werkgever zou ik daar al van moeten :'(

Het spijt mij dat jij daarover valt!
Gelukkig zijn mijn sollicitatie brieven in correct Nederlands geschreven!!
Toen ik de Topic had geschreven was ik nogal overstuur van de teleurstelling,die ik die middag kreeg!

Graag wil ik meer weten over de screening van schiphol en niet wat jij van mijn schrijven vind!
Ik had liever gehad dat je mening voor je had gehouden en mij een antwoord op de vraag had gegeven.
Maar net als de meeste werkgevers draai jij er ook om heen en begin je over een heel ander onderwerp!

De werkgever heeft mijn niet afgewezen maar wilde mijn in dienst nemen.
Door wij de sollicitatie procedure voort wilde zetten kwamen bij de screening en de formulieren.
Door ik oprecht en eerlijk ben,heb ik eerlijk verteld over mijn rijontzegging en de straf daarvan.
Hierbij heeft de werkgever aangegeven dat het dan niet mogelijk is verder te gaan.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #18 Gepost op: 6 februari 2013, 10:38:22
Hierbij heeft de werkgever aangegeven dat het dan niet mogelijk is verder te gaan.
Beetje dom van mij kant misschien maar dan is het toch klaar? Een werkgever stelt bepaalde eisen waaraan je moet voldoen en daarnaast kiest hij/zij wie hij/zij aanneemt. Het spijt me, maar mooier kan ik het niet maken...


guest14264

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 6 februari 2013, 11:29:03
Als je werkgever aangeeft dat het niet gaat lukken, blijft er denk ik weinig over.
Wellicht zou je nog kunnen navragen wanneer volgens je werkgever de overtreding is verlopen, of erover praten en hopen dat hij het als nog wil proberen.

Ik snap je telleurstelling, kan het niet beter maken dan het is ;-)