Goud/Zilver folie dekens.

Auteur Topic: Goud/Zilver folie dekens.  (gelezen 50224 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #50 Gepost op: 9 oktober 2005, 20:48:28
Ja. precies, maar de Thermolok word volgens de beschrijving altijd met de zilverzijde naar buiten gebruikt.. of heb ik het nu mis ?


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #51 Gepost op: 9 oktober 2005, 20:52:20
Ja. precies, maar de Thermolok word volgens de beschrijving altijd met de zilverzijde naar buiten gebruikt.. of heb ik het nu mis ?

Dat kan ik je niet vertellen Peter, want ik heb zo'n ding niet hier, maar aangezien het verschil schijnbaar verwaarloosbaar is maak ik me er ook niet zo druk over.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


benbuijvoets

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 21 december 2005, 00:44:38
Hallo als lotus maak ik vaak mee dat er over de rug van het slachtoffer heen, hele discussies over goud en zilver. wat maakt mij als slachoffer dat nu uit IK WIL WARMTE.

Even een tip aan andere lotussen, krijg je het te koud maak er no play of time out van.
een collega heeft onlangs een longontsteking opgelopen tijdens een oefening en dat is toch niet de bedoeling.  groeten Ben.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #53 Gepost op: 21 december 2005, 08:24:38
Hallo als lotus maak ik vaak mee dat er over de rug van het slachtoffer heen, hele discussies over goud en zilver. wat maakt mij als slachoffer dat nu uit IK WIL WARMTE.

Even een tip aan andere lotussen, krijg je het te koud maak er no play of time out van.
een collega heeft onlangs een longontsteking opgelopen tijdens een oefening en dat is toch niet de bedoeling.  groeten Ben.

Een longontsteking loop je niet op omdat je het koud hebt ....
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #54 Gepost op: 21 december 2005, 08:40:04
Een longontsteking loop je niet op omdat je het koud hebt ....

net zo min als je verkouden wordt van met je blote voeten over het zeil lopen....

Henk


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 21 december 2005, 12:18:20
Een longontsteking loop je niet op omdat je het koud hebt ....

Ik zal het je nog sterker vertellen, je kunt van 2 uur in de kou staan in je nakie niet eens verkouden worden. Van korte rokjes op de fiets in de winter kan je ook geen blaasontsteking krijgen.

Verkoudheid wordt met name overgedragen door het vastpakken van deurklinken en dergelijke, hierdoor worden de virussen verspreid. Hoe ze op de klink komen? Door dat mensen in de neus peuteren of in de ogen wrijven.
Blaasontsteking wordt meestal veroorzaakt door bacterien die je toch al op je lichaam hebt (commensale flora) en die via de urethra naar de blaas 'kruipen'.
Longonsteking heeft meestal ook een bacterieële oorzaak.

Bij een studie zijn ooit eens een groep mensen 2 uur naakt bij een temperatuur van 15 graden gezet en een controle groep lekker warm binnen. Vervolgens kregen beide groepen een verkoudheidsvirus toegediend. In beide groepen werden evenveel mensen ziek. Kou is dus geen factor voor een infectie.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #56 Gepost op: 21 december 2005, 13:18:17
Blijft vreemd dat dit soort spookjes op blijven duiken zeker bij mensen bij wie je iets meer achtergrondkennis verwacht.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 21 december 2005, 13:43:11
Blijft vreemd dat dit soort spookjes op blijven duiken zeker bij mensen bij wie je iets meer achtergrondkennis verwacht.
;)

Dat vind ik wel mooi aan de 'medische' wereld, al duizenden jaren gelooft men in sprookjes. Het is zelfs zo erg dat sommige dingen die ik nu leer, over een aantal jaar ineens niet waar blijken te zijn :).

Onder de 'leken' (om een onpopulaire term te gebruiken), gaan nog veeel meer sprookjes voor ditjes en datjes. En dat zal altijd zo blijven.

Wat is achtergrond kennis? Een EHBO'er/SIGMA/Lotus denkt zelf vaak al veel te weten en na jaren ervaring weet je eigenlijk nog niet zo veel. Als ik kijk wat ik in het afgelopen jaar allemaal geleerd heb bij mijn studie, dan is dat heel erg veel, toch kom ik regelmatig tot de conclusie, dat ik eigenlijk nog maar heel weinig weet.  ::)


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 21 december 2005, 14:33:01
Deels ben ik het met je eens, in de studie geneeskunde wordt inderdaad weinig tot geen aandacht besteed aan alternatieve geneeswijzen. Opzich jammer, want het blijkt dat heel veel mensen er baat bij hebben. Misschien dat je mijn stukje over sprookjes hebt opgevat als het een 'belediging' richting alternatieve geneeswijzen, maar dat was zeker niet zo bedoeld. Ik doelde met name op de dingen die wij nu als waarheid ervaren, maar in de nabije toekomst verworpen kunnen worden omdat het uit onderzoek anders blijkt te zijn. Ik sta zeker open voor andere geneeswijzen.

Dat het onderbewustzijn en het welbevinden invloed heeft op het immuunsysteem is ook in de reguliere geneeskunde bekent en steeds vaker worden deze effecten ook in studies gevonden. Iemand die niet goed in zijn vel zit geneest vaak langzamer dan iemand die zeer optimistisch is. We weten nog erg weinig over de mechanismen hiervan, vandaar dat ook lang niet alle artsen dit 'geloven'. Het probleem is gewoon dat de werking van bijvoorbeeld homeopathie erg moeilijk te bewijzen is, net als dat geld voor andere geneeswijzen.

Jammer is dat er onder de alternatieve geneeswijzen ook kwakzalvers zitten, dat maakt dat veel artsen een algemene afkeer hebben van alternatieve geneeswijzen. Soms niet onterecht, zoals we gezien hebben met een bekende televisiepresentatrice.

Mooie site trouwens :).


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #59 Gepost op: 21 december 2005, 14:46:52
;)

Dat vind ik wel mooi aan de 'medische' wereld, al duizenden jaren gelooft men in sprookjes. Het is zelfs zo erg dat sommige dingen die ik nu leer, over een aantal jaar ineens niet waar blijken te zijn :).

Onder de 'leken' (om een onpopulaire term te gebruiken), gaan nog veeel meer sprookjes voor ditjes en datjes. En dat zal altijd zo blijven.

Wat is achtergrond kennis? Een EHBO'er/SIGMA/Lotus denkt zelf vaak al veel te weten en na jaren ervaring weet je eigenlijk nog niet zo veel. Als ik kijk wat ik in het afgelopen jaar allemaal geleerd heb bij mijn studie, dan is dat heel erg veel, toch kom ik regelmatig tot de conclusie, dat ik eigenlijk nog maar heel weinig weet.  ::)

Het gezegde is niet voor niets "hoe meer je weet des te meer besef je dat je eigenlijk nog niets weet"
Toen ik nog op de HAVo zat en elke dag langs de Hoge School reed dacht ik "als je daar van af komt weet je vast heel veel"
Tot dat ik daar afgestudeerd was en eigelijk alleen maar wist wat we allemaal nog niet wisten......
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources