Einde amber alert: Anass Aouragh (13) stoffelijk overschot aangetroffen - Wassenaar 06-02-2013

Auteur Topic: Einde amber alert: Anass Aouragh (13) stoffelijk overschot aangetroffen - Wassenaar 06-02-2013  (gelezen 25381 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik denk dat hij probeert te zeggen dat de onzekerheid voor de ouders weg is. Rust zullen zeker nog niet hebben. Maar als het blijkt dat het Anass is, dan kunnen de ouders wel afscheid nemen en kunnen ze beginnen met het rouwproces. Dat is zeker niet makkelijk, want voor zover de info nu reikt, lijkt het te gaan om een misdrijf.

Zullen proberen enigzins begrip te hebben voor elkaars opemerkingen, zeker als het goed bedoeld is.

Ik begrijp de gedachtegang ook wel, maar ik wil duidelijk maken dat bij mensen nog alle hoop aanwezig is, als een vermissing pas uren gaande is, en geen weken, maanden, jaren. Groot verschil.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar bij een gisteravond uitgegeven amber-alert vind ik het eigenlijk ongepast wat je zegt. Het net gebeurd, en dan zeggen dat de ouders hiermee rust hebben? De vergelijking met de kinderzaken die je aanhaalt gaat dan ook niet op, mijns inziens.

Ik denk dat hij probeert te zeggen dat de onzekerheid voor de ouders weg is. Rust zullen zeker nog niet hebben. Maar als het blijkt dat het Anass is, dan kunnen de ouders wel afscheid nemen en kunnen ze beginnen met het rouwproces. Dat is zeker niet makkelijk, want voor zover de info nu reikt, lijkt het te gaan om een misdrijf.

Zullen proberen enigzins begrip te hebben voor elkaars opemerkingen, zeker als het goed bedoeld is.

Zo bedoel ik het ook.
Ik na me de opmerking van Dinges overigens ook goed voorstellen, met de context die hij tussen de regels probeerd aan te geven is rust ook niet de meest handige woordkeuze. Anderzijds weet ik eigenlijk ook niet of er voor een de situatie waarin de ouders nu verkeren een woordkeuze mogelijk is.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Citaat
Een familielid van Anass Aouragh heeft op #Facebook een #rouwbericht geplaatst. Wij willen bij deze de familie heel veel sterkte wensen.

@Leiden112
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Zo bedoel ik het ook.
Ik na me de opmerking van Dinges overigens ook goed voorstellen, met de context die hij tussen de regels probeerd aan te geven is rust ook niet de meest handige woordkeuze. Anderzijds weet ik eigenlijk ook niet of er voor een de situatie waarin de ouders nu verkeren een woordkeuze mogelijk is.

Er is op dit moment geen juiste woordkeuze. De ouders hebben intens verdriet en terecht! Daarnaast zullen ze waarschijnlijk nog veel meer emotie's hebben.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


2ling

  • Verpleegkundige I.O.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
in 1 woord: Bizar..
*** Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt. ***


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Zoektocht Anass

Zoektocht Anass
omroepwest·  
Gepubliceerd op 7 feb 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Verslaggever Mariët zag 'eigenaardige' man

Verslaggever Mariët zag 'eigenaardige' man
omroepwest·    
Gepubliceerd op 7 feb 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Medeleven gaat in elk geval uit naar alle betrokkenen en ouders in het bijzonder.

Hoewel je hoopt voor de ouders dat het niet waar zal zijn geeft het vinden van het SO toch een zekere rust, hoewel natuurlijk zeer hard heeft men in elk geval een lichaam om afscheid van te nemen en het tragische verhaal te verwerken, af te sluiten en een plekje te geven.

Dit maakt het allemaal niet minder ernstig (laat duidelijk zijn dat ik het niet zo bedoel) maar als je kijkt naar de ouders van bijvoorbeeld Tanja Groen of Nickie Verstappen, elke keer als er iets in die zaken "te melden valt" ga je telkens opnieuw door een hel. Een van de ouders van Tanja bijvoorbeeld ken ik van mijn tijd bij het huidige Tata waar hij af en toe de bus route reed waarin ik naar mijn werk ging, die man heb ik in een aantal weken gewoon "leeg zien lopen" tot ziek thuis en weer aan het werk, een dergelijke situatie houd je de rest van je leven in onzekerheid en "gelukkig" blijft die situatie de ouders van Anass bespaard, je kind verliezen (zeker door een misdrijf) gun je geen enkele ouder maar is bot gezegd "te overzien" dat je kind verdwijnt is een oneindige leegte waarvan je nimmer weet wanneer er weer een lichtpuntje gaat gloren en daardoor telkens opgerakeld wordt.

Voor allen die aanstoot nemen aan mijn tekst: Deze is niet zo bot bedoeld als geschreven noch om het feit minder ernstig te laten lijken.

Prima verwoord! kan me er goed in vinden.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Drama voor alle familie en andere betrokkenen. Wat KLF bedoelt kan ik me wel in vinden. Hoe bot het ook klinkt, en ook ik bedoel het niet zo, men weet wat er is gebeurd. Maar het wordt gevolgd door de volgende vreselijke tijd....de tijd waarin men moet hopen dat de dader wordt gevonden.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie burgemeester Hoekema op vermiste Wassenaarse jongetje

http://www.wassenaar.nl/nieuws/2013/02/07/reactie_burgemeester_hoekema_op_vermiste_wassenaarse_jongetje

Op dit moment zijn er veel vragen over de vermissing van het Wassenaarse jongetje Anass Aouragh. Burgemeester Jan Hoekema: “De politie is momenteel hard bezig met onderzoek op de locatie waar het stoffelijk overschot is aangetroffen."

Onderzoek moet uitwijzen of het om de vermiste 13-jarige Wassenaarder gaat. “Ik begrijp de onrust van het dorp en de vele speculaties op social media en in de pers. Zodra er meer bekend is, wordt hierover gecommuniceerd. Onze aandacht en zorg gaan nu uit naar de familie van het vermiste jongetje, maar ook naar de school.”

7 februari 2013
Samen sterk in de hulpverlening!