Einde amber alert: Anass Aouragh (13) stoffelijk overschot aangetroffen - Wassenaar 06-02-2013

Auteur Topic: Einde amber alert: Anass Aouragh (13) stoffelijk overschot aangetroffen - Wassenaar 06-02-2013  (gelezen 25385 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Complete persconferentie van burgemeester en rector na de uitvaart van de 13-jarige Anass

Complete persconferentie van burgemeester en rector na de uitvaart van de 13-jarige Anass
omroepwest·        
Gepubliceerd op 12 feb 2013
Citaat
Op maandag 11 februari 2013 gaven burgemeester Hoekema van Wassenaar en rector Dijkmans van het Adelbert college in Wassenaar een persconferentie in verband met de dood van de 13-jarige Anass Aouragh. Op de persconferentie vertellen zij over de vermissing van Anass en hoe de betrokkenen daarmee om zijn gegaan. Ook vertelt zijn rector over hoe Anass op school was: een bijzondere jongen, die opviel en daarom ook werd gepest. Er wordt ook aangekondigd dat er een grote besloten bijeenkomst voor de overleden jongen wordt gehouden in de Jozefkerk.
De rector en burgemeester zeggen ook nog dat het nog steeds niet bekend is hoe de jongen om het leven is gekomen. De politie houdt rekening met zelfdoding, maar sluit een misdrijf niet uit.

De jongen kwam een week eerder niet thuis na het lopen van foldertjes. Er werd groot alarm geslagen. De dag na zijn vermissing werd hij in Wassenaar dood teruggevonden in een park vlakbij Duinrell.
Samen sterk in de hulpverlening!


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
'Anass Aouragh heeft geen zelfmoord gepleegd'

AMSTERDAM - De vader van de 13-jarige Anass Aouragh uit Wassenaar zegt dat zijn zoon geen zelfmoord heeft gepleegd.

In het onderzoek dat loopt naar de dood van Anass heeft de politie tot nu toe juist gezegd dat er sterke aanwijzingen zijn dat de jongen, van wie donderdag het lichaam werd gevonden in een bosrand in Wassenaar,  zelfmoord heeft gepleegd.

Maar de vader zou tegenover het Marokkaanse persbureau MAP de zelfmoordtheorie hebben tegengesproken.

Er zouden namelijk vingerafdrukken zijn gevonden op de hals van Anass. Hij voegt eraan toe dat de resultaten van de autopsie nog niet bekend zijn. Ook zegt hij dat er drie personen zijn gezien met Anass die hem iets zouden willen aandoen.

De politie in Den Haag zet het onderzoek voort op de ingeslagen weg en gaat nog steeds uit van zelfmoord, liet een woordvoerder dinsdagavond weten.

www.nu.nl
Met Vriendelijke Groet.....


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
'Anass Aouragh heeft geen zelfmoord gepleegd'

AMSTERDAM - De vader van de 13-jarige Anass Aouragh uit Wassenaar zegt dat zijn zoon geen zelfmoord heeft gepleegd.

In het onderzoek dat loopt naar de dood van Anass heeft de politie tot nu toe juist gezegd dat er sterke aanwijzingen zijn dat de jongen, van wie donderdag het lichaam werd gevonden in een bosrand in Wassenaar,  zelfmoord heeft gepleegd.

Maar de vader zou tegenover het Marokkaanse persbureau MAP de zelfmoordtheorie hebben tegengesproken.

Er zouden namelijk vingerafdrukken zijn gevonden op de hals van Anass. Hij voegt eraan toe dat de resultaten van de autopsie nog niet bekend zijn. Ook zegt hij dat er drie personen zijn gezien met Anass die hem iets zouden willen aandoen.

De politie in Den Haag zet het onderzoek voort op de ingeslagen weg en gaat nog steeds uit van zelfmoord, liet een woordvoerder dinsdagavond weten.

www.nu.nl
:-\ Een beetje vreemde reactie van de vader als je het mij vraagt. Politie gaat niet zomaar ergens van uit (hoop ik) en drie personen die Anass iets zouden willen aandoen? Hoe zie je dat? Zeiden ze dat..? Of is het van horen zeggen....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Normaal gesproken is de politie heel terughoudend met berichten over zelfmoord. Als deze signalen er toen al waren zou er natuurlijk nooit gesproken zijn over zelfmoord.

Het is natuurlijk ook wel zo dat in bepaalde culturen (ook de westerse) zelfmoord absoluut niet geaccepteerd is. Maar we kunnen alleen maar het onderzoek afwachten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Het valt me op dat er na de zelfmoordincidenten van afgelopen jaar, de media er bovenop zit. Zo wordt er al zeer snel gespeculeerd (gelijk na de vondst van het ontzielde lichaam van Anass, werd er al met schoolgenoten over pesten gesproken), terwijl er nog geen enkel detail openbaar is gemaakt.

Ook nu valt de media over elkaar heen, wanneer er ook maar het minste te melden valt. Het SBS-gehalte (excuses voor SBS6-liefhebbers) is extreem te noemen. Niemand heeft er immers iets aan wanneer er in elk nieuwsbericht wordt gemeldt: Het onderzoek is nog niet afgerond, òf, men gaat uit van zelfmoord, maar de politie kan een misdrijf nog niet uitsluiten.
Op deze manier komt het bij mij over, dat de politie het onderzoek niet op bewijzen sluitend probeert te krijgen, maar wordt aangemoedigd door wie dan ook, om dit incident als zelfmoord  te kunnen bestempelen.

Ik bedoel dit absoluut niet aanvallend en beledigend. Maar juist door alle (tegenstrijdige) berichtgeving, wordt het voor ons (de nieuwsgierigen) onmogelijk om te geloven in welk scenario dan ook.


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
:-\ Een beetje vreemde reactie van de vader als je het mij vraagt. Politie gaat niet zomaar ergens van uit (hoop ik) en drie personen die Anass iets zouden willen aandoen? Hoe zie je dat? Zeiden ze dat..? Of is het van horen zeggen....

= = = =
ALS er vingerafdrukken zouden zijn gevonden in de hals wordt het volgens mij een "niet natuurlijk overlijden"  EN wordt er geen vergunning tot ter aarde bestelling / begrafenis / crematie afgegeven.

De vader is lekker aan het speculeren.  Je zou zelfs aan iets anders kunnen gaan denken..


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik denk alleen maar aan een vader die zijn zoon kwijt is.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Het valt me op dat er na de zelfmoordincidenten van afgelopen jaar, de media er bovenop zit. Zo wordt er al zeer snel gespeculeerd (gelijk na de vondst van het ontzielde lichaam van Anass, werd er al met schoolgenoten over pesten gesproken), terwijl er nog geen enkel detail openbaar is gemaakt.

Ook nu valt de media over elkaar heen, wanneer er ook maar het minste te melden valt. Het SBS-gehalte (excuses voor SBS6-liefhebbers) is extreem te noemen. Niemand heeft er immers iets aan wanneer er in elk nieuwsbericht wordt gemeldt: Het onderzoek is nog niet afgerond, òf, men gaat uit van zelfmoord, maar de politie kan een misdrijf nog niet uitsluiten.
Op deze manier komt het bij mij over, dat de politie het onderzoek niet op bewijzen sluitend probeert te krijgen, maar wordt aangemoedigd door wie dan ook, om dit incident als zelfmoord  te kunnen bestempelen.

Ik bedoel dit absoluut niet aanvallend en beledigend. Maar juist door alle (tegenstrijdige) berichtgeving, wordt het voor ons (de nieuwsgierigen) onmogelijk om te geloven in welk scenario dan ook.
Eens. Tenenkrommend vind ik de werkwijze van RTV West de laatste tijd. In deze zaak (toen de ouders nog geen idee hadden van de vermoedelijke doodsoorzaak en omstandigheden) werd een verslaggeefster geinterviewd (terug te zien op westonline.nl). De interviewer wist te melden dat hij een folder had gevonden. Hij had overigens geen idee of dat een folder van die jongen was. Nieuwswaarde dus 0,0. Mevrouw gaf met een emotionele/sensatiebeluste stem aan dat:
- ze een politieauto hard het bos in zag rijden;
- ze er natuurlijk achteraan is gegaan;
- ze toen een enge man zag;
- die man echt een engerd was;
- ze de kriebels kreeg van die man;
- ze dus mogelijk de moordenaar zou kunnen hebben gezien (want er loopt een man op een bosweg die zij er kennelijk "eng" uit vindt zien);
- ze van iemand anders had gehoord dat 2 kinderen de dag ervoor in paniek zouden zijn thuisgekomen met het verhaal dat ze die jongen met een man in het bos hadden gezien. Die man had een broek aan, "al dan niet op zn knieen" (al dan niet? Dus totaal nikszeggend....!)

Journalistiek? Nee.
greetz,  Enrique


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
:-\ Een beetje vreemde reactie van de vader als je het mij vraagt. Politie gaat niet zomaar ergens van uit (hoop ik) en drie personen die Anass iets zouden willen aandoen? Hoe zie je dat? Zeiden ze dat..? Of is het van horen zeggen....
De politie doet doorgaans alleen uitspraken als ze ergens behoorlijk zeker van zijn. De vader heeft de zelfmoordoptie ontkend tegen een marokkaans persbureau. In de meeste geloven is zelfmoord een taboe of een zonde, dus misschien zijn de uitspraken van de vader wel meer gericht op behoud van eer.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Eens. Tenenkrommend vind ik de werkwijze van RTV West de laatste tijd.

Journalistiek? Nee.
Het commentaar van de lezers onder het artikel op http://www.omroepwest.nl/nieuws/07-02-2013/ik-zag-een-eigenaardige-man is ook 'niet mals' te noemen, zeg maar ;D

Peen
Redacteur van