Ongeval met brandweervoertuig Slagsteeg - Wageningen 07-02-2013

Auteur Topic: Ongeval met brandweervoertuig Slagsteeg - Wageningen 07-02-2013  (gelezen 9228 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #20 Gepost op: 29 maart 2013, 10:34:18
Het kost dus ruim een ton, maar het kost ze niks want ze zijn verzekerd. Wat is de nieuwswaarde van dit bericht?


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #21 Gepost op: 29 maart 2013, 10:52:38
Het kost dus ruim een ton, maar het kost ze niks want ze zijn verzekerd. Wat is de nieuwswaarde van dit bericht?

Wellicht dat het voertuig toch niet total loss is en dat de burger er ook niet voor op draait?


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #22 Gepost op: 29 maart 2013, 17:08:29
Wellicht dat het voertuig toch niet total loss is en dat de burger er ook niet voor op draait?
En de verzekeringspremie (met eventuele verhoging als gevolg van schade) is gratis...?  ^-^ 'De burger' betaald sowieso.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #23 Gepost op: 29 maart 2013, 18:21:49
Niet om zozeer commentaar te hebben op de chauffeur. Iedereen kan een ongeval meemaken.

Maar als ik de beelden zie die HJ94 hier plaatst vind ik wel dat de chauffeur van de 3131 een behoorlijk risico neemt. De 3171 volgt even later met toch beduidend rustiger rijbeeld. Daarbij ben je op een TS niet alleen verantwoordelijk voor de 6 man aan boord, maar ook nog min of meer voor de mensen waar je heen onderweg bent. Om als eerste aan te komen moet je eerst aankomen...  Zeker onder deze winterse omstandigheden een belangrijk punt. ...
Op een andere plek op het forum gaat het ook over het nemen van bochten ( Hoogwerker ) , vandaar dat ik bij dit voorbeeld wat probeer te meten:
Als ik de lantaarnpaal bij de brandweerkazerne als startpunt neem, en de lijn tussen boom links en lantaarnpaal rechts in de bocht waarvanuit gefilmd wordt als eindpunt, dan lijkt het als ik de secondenlijn van de film aflees dat:

De TS er 12 seconden over doet en de 3171 11 tot 12 seconden, dus misschien zelfs sneller rijdt.
Het verkeersbeeld ziet er ook naar mijn idee wel heel verschillend uit, terwijl de snelheid wellicht gelijkwaardig kan zijn.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #24 Gepost op: 29 maart 2013, 19:23:01
En de verzekeringspremie (met eventuele verhoging als gevolg van schade) is gratis...?  ^-^ 'De burger' betaald sowieso.

Dat klopt, maar vermoedelijk stijgt de premie niet evenredig met een ton.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #25 Gepost op: 30 maart 2013, 13:41:44
Op een andere plek op het forum gaat het ook over het nemen van bochten ( Hoogwerker ) , vandaar dat ik bij dit voorbeeld wat probeer te meten:
Als ik de lantaarnpaal bij de brandweerkazerne als startpunt neem, en de lijn tussen boom links en lantaarnpaal rechts in de bocht waarvanuit gefilmd wordt als eindpunt, dan lijkt het als ik de secondenlijn van de film aflees dat:

De TS er 12 seconden over doet en de 3171 11 tot 12 seconden, dus misschien zelfs sneller rijdt.
Het verkeersbeeld ziet er ook naar mijn idee wel heel verschillend uit, terwijl de snelheid wellicht gelijkwaardig kan zijn.

Tja zoveel moeite heb ik er niet voor genomen moet ik eerlijk zeggen. Maar dat op het oog de 3171 rustiger lijkt, toont wel dat het geleidelijker, gecontroleerder gaat. Wat volgens mij voor de veiligheid ivm gladheid nog belangrijker is dan de daadwerkelijke snelheid.