'Blik op de weg' en 'Wegmisbruikers' op de schop

Auteur Topic: 'Blik op de weg' en 'Wegmisbruikers' op de schop  (gelezen 27207 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10 Gepost op: 7 februari 2013, 13:10:50
Ik begrijp wat je bedoeld Haageneesch maar Nee heb je en Ja kan je krijgen en als de NP zegt we willen blijven meewerken aan BODW want die opzet bevalt ons maar alleen als Leo de Haas het presenteert en anders gaan we met andere zenders praten dan heeft de AVRO denk ik weinig keus.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #11 Gepost op: 7 februari 2013, 13:17:43
Van ome Koos heb ik niet zo heel veel geleerd, daar komt bij dat WMB ook veel vuldig herhaald van voorgaande jaren, kennelijk worden we steeds netter op de weg :-) , en klopt er van veel boetebedragen geen zak meer. Handheld bellen doen ze in veel afleveringen af met 160 euro terwijl het (ervaring) toch echt 220 zijn.
Verder denk ik dat er veel vuldig verkeerd wordt voorgelicht zeker ingeval van iname rijbewijs.... de OVJ bepaald hoelang de man / vrouw het rijbewijs kwijt is... maar volgens mij is dat aan de rechter de OVJ mag het RBW hooguit tot de zitting onder zich houden ( amx. 4 maanden dacht ik) en moet binnen tien dagen beslissen (en dat zijn geen werkdagen) of hij dat doet.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2013, 13:45:54
Als ik aan dit topic een poll hang met alleen opties 2, 3 en 4 gaat er vermoedelijk niemand stemmen. Heeft in mijn ogen weinig toegevoegde waarde  >:D

 >:D >:D
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2013, 13:49:31
Van ome Koos heb ik niet zo heel veel geleerd, daar komt bij dat WMB ook veel vuldig herhaald van voorgaande jaren, kennelijk worden we steeds netter op de weg :-) , en klopt er van veel boetebedragen geen zak meer. Handheld bellen doen ze in veel afleveringen af met 160 euro terwijl het (ervaring) toch echt 220 zijn.
Verder denk ik dat er veel vuldig verkeerd wordt voorgelicht zeker ingeval van iname rijbewijs.... de OVJ bepaald hoelang de man / vrouw het rijbewijs kwijt is... maar volgens mij is dat aan de rechter de OVJ mag het RBW hooguit tot de zitting onder zich houden ( amx. 4 maanden dacht ik) en binnemoet n tien dagen beslissen (en dat zijn geen werkdagen) of hij dat doet.

De 10 dagen regel is niet meer. De OvJ houdt nu standaard het RB onder zich tot de zitting. Uit mijn hoofd is dat 2 maanden. Dus bij invordering ben je ten allen tijde je RB voor 2 maanden kwijt.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2013, 14:04:05
De 10 dagen regel is niet meer. De OvJ houdt nu standaard het RB onder zich tot de zitting. Uit mijn hoofd is dat 2 maanden. Dus bij invordering ben je ten allen tijde je RB voor 2 maanden kwijt.

Kun je na gaan hoe de info verstrekking van WMB is  98uiye...
Afschaffen dus dat programma, is niets meer of minder dan sensatie.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #15 Gepost op: 7 februari 2013, 14:11:05
WMB gewoon afschaffen en BODW meer zendtijd geven!!  098uo

Bij WMB vind ik ook dat de burger vaak te ver gaat in zijn gedrag, zonder dat deze erop aangesproken wordt. Ik krijg vaak het idee/gevoel dat de collega's niet echt durven door te pakken.

Misschien een Poll op starten over welk programma moet blijven. 4 keuzes: 1. Alleen BODW, 2. Alleen WMB, 3. Allebei of 4. Geen van beide.

Ik zou voor optie 1. gaan
Ik kies optie 1 en miss optie 3 maar dan een educatieve mix. Die wegmisbruiker laten zien in de zin van-zo gaat het soms en het hoort zo niet- met de opvoedense correctie gespreke hoe het wel moet en miss voorbeeld tonen.
En wat meer blik-op-de- Verkeersregelaar(BODV), wat die doen en zijn want een hoop volk weet soms nog niet wat de bedoeling is.  We zijn niet die irritante mannetjes die je naar Links afslaan wijzen als je Rechts in wil, tenminste ik niet... ;D. Daar is altijd een reden en doel voor.  98uiye


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #16 Gepost op: 7 februari 2013, 14:13:05
Ben ik de enige die Wegmisbruikers geen hemelschreiend programma vindt? Het heeft inderdaad minder diepgang dan Blik op de Weg en inderdaad, de presentator en Koos Spee zijn behoorlijk irritant. Daarentegen laat het wel zien wat men zoal tegenkomt op de weg. De laatste tijd zijn er ook steeds meer items waarin verkeerscontroles etc aan bod komen en waarbij men meer dan vroeger uitlegt waarom bepaalde zaken aangepakt worden (een goede ontwikkeling volgens mij).

Bovendien, een klein beetje sensatie is toch niet zo erg? Anders kunnen we ook programma's als Het Politiebureau en vroeger Bij De Politie opdoeken. Ik denk dat Wegmisbruikers met een aantal aanpassingen en de nieuwe lijn die de NP graag ziet, best een aardig programma kan worden.
Senior GGP / Oost-Brabant


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #17 Gepost op: 7 februari 2013, 14:21:53
Poll toegevoegd, 10 dagen actief.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #18 Gepost op: 7 februari 2013, 14:25:33
Wat dat betekent voor de inhoud van de bekendste politieprogramma's Blik op de Weg en Wegmisbruikers, wordt nu intern besproken. "Het kan betekenen dat Wegmisbruikers en Blik op de Weg minder op elkaar moeten lijken", zegt de zegsman tegenover de Volkskrant. "In het ene programma meer aandacht voor verkeersregels, in de andere meer over de veelzijdigheid van het politiewerk."

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21275996/___Blik_op_de_weg__op_de_schop__.html
Tja, de poll gaat nu over wegmisbruikers en bodw maar er zijn wel meer programma's natuurlijk. Denk aan het politiebureau, overtreders etc. Ik vraag me overigens af of dit alleen gaat over de reality programma's of ook om series waar men op de achtergrond een bijdrage aan levert. (moordvrouwen, flikken maastricht etc)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #19 Gepost op: 7 februari 2013, 15:21:57
Ik ben de enige die op BodW geklikt heeft, zal Leo leuk vinden  998765

Blik op de weg
 1 (12.5%)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat