Cognitieve capaciteitentest politiekeuring

Auteur Topic: Cognitieve capaciteitentest politiekeuring  (gelezen 29801 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2013, 16:37:59
Het is zeker afhankelijk van op welke functie je solliciteert, voor elke functie geldt een ander niveau..


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #21 Gepost op: 13 juni 2013, 15:24:57
Alle testen zijn voor elke functie gelijk, alleen voor de één moet je bijvoorbeeld een hogere cognitie hebben. Dit geldt alleen niet voor de sporttest. Deze is voor alle functies gelijk. Ook een politievrijwilliger moet een goede conditie.

De sporttest is wel naar leeftijd ingedeeld...


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2013, 16:16:35
Citaat van: Arnoud link=msg=1173088 date=1371129897
Alle testen zijn voor elke functie gelijk, alleen voor de één moet je bijvoorbeeld een hogere cognitie hebben. Dit geldt alleen niet voor de sporttest. Deze is voor alle functies gelijk. Ook een politievrijwilliger moet een goede conditie.

De sporttest is wel naar leeftijd ingedeeld...

Arnoud,
Weet jij hoe het zit met de geldigheid van het testrapport? Bij mijn korpsgesprek vertelde de selectiemedewerker dat dit 2 jaar is, maar ik kan daar nergens iets over terug vinden.
Senior GGP / Oost-Brabant


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #23 Gepost op: 19 juni 2013, 11:46:52

In de brief die ik enkele maanden geleden kreeg over de opleidingsstop bij de politie werd de termijn van 2 jaar genoemd. Ik weet echter niet of dit alleen voor de "slachtoffers" van de stop geldt of voor alle rapporten.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #24 Gepost op: 19 juni 2013, 11:51:32
Je moet niet vergeten dat deel A en B alleen nodig zijn om door te mogen naar een volgende stap. De toetsen en inhoud van de vp opleiding zal dan wellicht op het niveau zijn van een beroepssurveillant, je moet heel wat meer in huis hebben om de opleiding te kunnen doen. Daar zullen ze dus ook op selecteren.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #25 Gepost op: 19 juni 2013, 12:22:13
Citaat van: kaasje link=msg=1175133 date=1371635492
Je moet niet vergeten dat deel A en B alleen nodig zijn om door te mogen naar een volgende stap. De toetsen en inhoud van de vp opleiding zal dan wellicht op het niveau zijn van een beroepssurveillant, je moet heel wat meer in huis hebben om de opleiding te kunnen doen. Daar zullen ze dus ook op selecteren.

Uiteraard! Somscore was genoeg voor niv5 en men raadde me tijdens het korpsgesprek aan de vacatures goed in de gaten te houden. Als die er binnen twee jaar zijn zou ik vanaf het korpsgesprek de procedure kunnen instromen.

Ik hoor echter tegenstrijdige geluiden over de houdbaarheid van twee jaar, vandaar dat ik het nog even navraag. Jeroen, bedankt voor je info!
Senior GGP / Oost-Brabant


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #26 Gepost op: 19 juni 2013, 12:40:01

Even uit belangstelling:

Ik heb de selectieprocedure doorlopen voor niveau 4. Welke somscore is de "ondergrens" voor niveau 5?


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #27 Gepost op: 19 juni 2013, 13:17:39
Citaat van: JeroenV link=msg=1175166 date=1371638401
Even uit belangstelling:

Ik heb de selectieprocedure doorlopen voor niveau 4. Welke somscore is de "ondergrens" voor niveau 5?

Wellicht kan Arnoud daar een antwoord op geven. Ik weet namelijk niet meer precies hoe het zit en ik wil je niet op het verkeerde been zetten.
Op enkele onderdelen moet je een minimale score hebben, daarnaast moet de somscore voldoende zijn.
Senior GGP / Oost-Brabant


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #28 Gepost op: 20 juni 2013, 08:43:31
Citaat van: Nick link=msg=1175196 date=1371640659
Wellicht kan Arnoud daar een antwoord op geven. Ik weet namelijk niet meer precies hoe het zit en ik wil je niet op het verkeerde been zetten.
Op enkele onderdelen moet je een minimale score hebben, daarnaast moet de somscore voldoende zijn.

@Nick, een positief rapport is 2 jaar geldig. Komt er binnen die 2 jaar een vacature vrij waarvoor je wil solliciteren kun je het beste contact opnemen met het frontoffice via 0800-6096. Zij gaan dan kijken wat de mogelijkheden zijn voor jou. Wellicht moet je wel een test extra of over doen.

@JeroenV, ik kan zo niet precies aangeven wat de somscore is. Voor verschillende eigenschappen/competenties moet je een andere score hebben. Als je de testen gedaan hebt en je krijgt een rapport, staat hier ook op vermeld hoe je voor de andere niveaus gescoord hebt.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #29 Gepost op: 20 juni 2013, 10:22:24
Citaat van: Arnoud link=msg=1175514 date=1371710611
@Nick, een positief rapport is 2 jaar geldig. Komt er binnen die 2 jaar een vacature vrij waarvoor je wil solliciteren kun je het beste contact opnemen met het frontoffice via 0800-6096. Zij gaan dan kijken wat de mogelijkheden zijn voor jou. Wellicht moet je wel een test extra of over doen.

@JeroenV, ik kan zo niet precies aangeven wat de somscore is. Voor verschillende eigenschappen/competenties moet je een andere score hebben. Als je de testen gedaan hebt en je krijgt een rapport, staat hier ook op vermeld hoe je voor de andere niveaus gescoord hebt.

Bedankt voor de info!
Senior GGP / Oost-Brabant