Cognitieve capaciteitentest politiekeuring

Auteur Topic: Cognitieve capaciteitentest politiekeuring  (gelezen 29741 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

attatae

  • Generalist GGP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2013, 22:22:20
Bij je letterreeksen staat het alfabet onder in beeld, kan je dus gewoon gebruiken. En het kladpapier mag je niet meenemen zodat alles daar blijft. Zo kan je het niet eventueel doorspelen en heeft iemand anders geen voorsprong.

Mijn ervaring is dat oefenen weinig zin heeft. Je Zit constant tegen je max aan en je hebt het gevoel dat alles fout gaat (wat achteraf niet zo lijkt te zijn). Ik heb online iig nog niets gevonden wat lijkt op de reeksen die je krijgt bij de selectie.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2013, 00:04:14
Oefenen helpt wel degelijk. In elke reeks zit een logica. Die logica zoeken is op zekere hoogte te leren. Ik heb de test twee keer mogen doen en de 2de keer was ik beter voorbereid en scoorde ik flink hoger dan de eerste keer.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


mark21

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2013, 17:48:14
Oefenen helpt wel degelijk. In elke reeks zit een logica. Die logica zoeken is op zekere hoogte te leren. Ik heb de test twee keer mogen doen en de 2de keer was ik beter voorbereid en scoorde ik flink hoger dan de eerste keer.

Dat denk ik ook wel ja :)
voor een paar weken terug snapt ik er nog vrij weinig van. maar het begint steeds meer te komen

68    36    20    12    8

144    73    14    8    236    

1    8    27    64    125

Alleen als ik zulke cijferreeksen tegen kom zit ik helemaal met mijn hand in het haar.
En ik ben bang dat ik voor niv 3 opleiding zulke reeksen wel moet kunnen?
trouwens heb je een totaal tijd? of 30 seconde of zo per cijferreeks?
ik zit eigenlijk nergens over in behalve die cijferreeksen :(


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2013, 17:53:47
Dat denk ik ook wel ja :)
voor een paar weken terug snapt ik er nog vrij weinig van. maar het begint steeds meer te komen

68    36    20    12    8

144    73    14    8    236    

1    8    27    64    125

Alleen als ik zulke cijferreeksen tegen kom zit ik helemaal met mijn hand in het haar.
En ik ben bang dat ik voor niv 3 opleiding zulke reeksen wel moet kunnen?
trouwens heb je een totaal tijd? of 30 seconde of zo per cijferreeks?
ik zit eigenlijk nergens over in behalve die cijferreeksen :(

Misschien leuk om dit testje te maken (met uitleg).
http://www.123test.nl/cijferreeksen/
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


mark21

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2013, 18:25:03
Misschien leuk om dit testje te maken (met uitleg).
http://www.123test.nl/cijferreeksen/

Dankjewel :)

Trouwens als je die taaltest doet cijferreeksen en letterreeksen woordencombinaties . dan word er toch gewoon naar het gemiddelde gekeken?


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2013, 19:24:04
Dankjewel :)

Trouwens als je die taaltest doet cijferreeksen en letterreeksen woordencombinaties . dan word er toch gewoon naar het gemiddelde gekeken?

Nou, wat ik me er van kan herinneren is dat bij elke goed beantwoorde vraag de moeilijkheidsgraad omhoog gaat. Op een gegeven moment heb je een vraag fout en gaat de moeilijkheidsgraad weer iets omlaag om bij een goed antwoord weer omhoog te gaan.

Volgens mij kijken ze naar de hoogste moeilijkheidsgraad die je haalt icm aantal goed geantwoorde vragen.  

Pin me er niet op vast maar dit is mij (volgens mij!!) verteld toen ik de test maakte!
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2013, 10:53:04
Het klopt inderdaad dat iedereen 'm moeilijk vindt, omdat de test jouw niveau opzoekt: beantwoord je een vraag goed, dan is de volgende lastiger. En er loopt inderdaad een klok mee. Maar voorafgaand aan de testdagen ontvang je alle informatie die je nodig hebt hoor, dus je komt goed genoeg voorbereid op Deel A!


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #17 Gepost op: 9 maart 2013, 17:02:20
Ik ben er voor in de bibliotheek gaan zitten, een aantal middagen, lekker stil, paar boeken uit de kast trekken over IQ tests, capaciteiten tests, en lekker lezen en oefenen. Ik had het niet echt nodig maar wilde geen risico nemen.

Ook raad ik je dit boek aan:

http://www.bol.com/nl/p/assessments-voor-dummies/1001004006866555/


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #18 Gepost op: 9 maart 2013, 17:22:19
Trouwens als je die taaltest doet cijferreeksen en letterreeksen woordencombinaties . dan word er toch gewoon naar het gemiddelde gekeken?

Om hier nog even op terug te komen: je kunt een slechte uitkomst bij een onderdeel niet compenseren met een goed ander onderdeel. Alles moet dus aan het minimum voldoen, aldus een selectiemedewerkster vorige week. De taaltest staat los van de cognitieve capaciteitentest, die weer uit de drie 'onafhankelijke' onderdelen cijferreeksen, letterreeksen en woordcombinaties bestaat.
Senior GGP / Oost-Brabant


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #19 Gepost op: 12 juni 2013, 16:29:22
Ik heb nog even een vraag over de capaciteiten test, ook ik moet er over een aantal dagen aan gaan geloven. Nu solliciteer ik op een vrijwillige functie, nu weet ik dat de sollicitatie procedure het zelfde gehanteerd wordt als een beroeps functie surveillant. Mijn vraag is nu of er ook verschil aan niveau zijn betreffende de capaciteiten-test. Want iemand die solliciteert op een functie niveau 4 moet wellicht toch iets meer in huis hebben.

Nu weet ik dat er geen bepaalde niveau's zijn, maar dat er gekeken wordt naar het maximum wat je scoort/aan kan. Maar wordt er ook gekeken naar welk niveau je solliciteert, en welke score je haalt? En dat het resultaat toch iets lager of hoger moet liggen n.a.v. het niveau?