Cognitieve capaciteitentest politiekeuring

Auteur Topic: Cognitieve capaciteitentest politiekeuring  (gelezen 29793 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #30 Gepost op: 20 juni 2013, 11:02:27
Citaat van: Arnoud link=msg=1175514 date=1371710611

@JeroenV, ik kan zo niet precies aangeven wat de somscore is. Voor verschillende eigenschappen/competenties moet je een andere score hebben. Als je de testen gedaan hebt en je krijgt een rapport, staat hier ook op vermeld hoe je voor de andere niveaus gescoord hebt.

Ha Arnoud, dat klopt deels: Voor de sport-en cognitieve testen worden echter alleen de lagere niveau's worden vermeld waarop je dan ook verhoudingsgewijs hoger scoort. Op mijn niveau 4 scorekaart staat niet mijn score voor niveau 5.

De somscore op competentievlak wordt niet voor andere niveau's toegelicht. Ik had een score van 41 (vereiste voor niveau 4 is 30). Ik was benieuwd hoe mijn score op niveau 4 zich verhoudt tot de vereiste score op niveau 5, puur uit nieuwsgierigheid  :)


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #31 Gepost op: 2 juli 2013, 10:52:57
Aha, dat kunnen mijn collega's van Selectie je vast vertellen. Staat er een telefoonnummer bij waar je voor meer informatie over (de interpretatie van) je rapport naar kunt bellen?


Mistamasta

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #32 Gepost op: 28 augustus 2013, 19:57:42
Beste mensen op dit forum,

Vrijdag 30 augustus ben ik uitgenodigd op politie academie Amsterdam voor selectie onderdeel A, voor de vp opleiding!
Hebben jullie tips voor mij die ik vrijdag kan gebruiken? :)

PS: sinds net nieuw op zo'n forum

Greetz,

Jary


koenv

  • Eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #33 Gepost op: 28 augustus 2013, 22:17:12
Citaat van: Mistamasta link=msg=1196264 date=1377712662
Beste mensen op dit forum,

Vrijdag 30 augustus ben ik uitgenodigd op politie academie Amsterdam voor selectie onderdeel A, voor de vp opleiding!
Hebben jullie tips voor mij die ik vrijdag kan gebruiken? :)

PS: sinds net nieuw op zo'n forum

Greetz,

Jary

Tips voor deel A staan hier op het forum genoeg, FVT is kwestie van fit zijn.
Cognitieve gedeelte is kwestie van rustig blijven, doordat hij lastiger wordt bij goede antwoorden heb je vaak het idee dat je het verziekt, terwijl dit niet zo is.
Succes, en misschien tot vrijdag, ik ben er dan voor deel B. Voor welke eenheid solliciteer je?


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #34 Gepost op: 29 augustus 2013, 09:54:52
Citaat van: koenv link=msg=1196310 date=1377721032
doordat hij lastiger wordt bij goede antwoorden heb je vaak het idee dat je het verziekt, terwijl dit niet zo is.

De test zoekt inderdaad je niveau op, waardoor iedereen de test achteraf moeilijk vindt. Laat je hierdoor inderdaad niet ontmoedigen!

Op https://www.kombijdepolitie.nl/Selectie/Pages/deel-a.aspx vind je ook nog een aantal oefenopgaven. Verder gewoon de standaard tips: rust komende nacht goed uit, zorg dat je maag gevuld is en wees jezelf!!

Heel veel succes gewenst!


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #35 Gepost op: 29 augustus 2013, 21:56:57
Misschien nog een tip om flink te oefenen met het opmaken van mails en brieven in verband met de taaltest die deel uitmaakt van de testdag.


koenv

  • Eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #36 Gepost op: 29 augustus 2013, 22:55:30
Citaat van: Hendriksje link=msg=1196644 date=1377806217
Misschien nog een tip om flink te oefenen met het opmaken van mails en brieven in verband met de taaltest die deel uitmaakt van de testdag.
Goede tip inderdaad, bekijk de structuur van (sollicitatie)brieven, cv's e.d. Verder gewoon rustig blijven (hoe makkelijk het ook klinkt.. ;))


Sander2

  • VP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #37 Gepost op: 30 augustus 2013, 02:02:56
Oefenen in begrijpend lezen is ook aan te raden. Je krijgt aardige lappen tekst te lezen waar vragen over worden gesteld.