Kledingvoorschriften voor de politie

Auteur Topic: Kledingvoorschriften voor de politie  (gelezen 16195 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2013, 14:47:24
officieel volgens mij wel, maar  bij hogere temperaturen wordt er altijd wel een uitzondering gemaakt.  20+ is bij ons gewoon korte mouw.
Poeh, dat is wel heel ouderwets...


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2013, 16:13:05
Waar ik me dan weer aan erger is dat er een hoofdinspecteur in zijn korte mouwen zit. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar volgens het kledingvoorschrift is het nu lange mouwen tijd. En zeker als leidinggevende hoor je het goede voorbeeld te geven.

Volgens sommigen bij ons op het bureau bestaat het reglement niet meer. Die lopen dus vrolijk in korte mouwtjes op dit moment.


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2013, 16:30:47
Regelement bestaat wel degelijk en is nog steeds van toepassing. Staat op de website van de kledingwinkel van de VtsPN.
Staan wel meer dingen in die veel collega's niet weten. Zo staat er lettelijk in dat 2 knoopjes van het overhemd met korte mouwen open mogen zolang er witte onderkleding onder het overhemd wordt gedragen.

Wil trouwens niet zeggen dat ik het er altijd mee eens ben met het kleding regelement, zoals bijv. korte en lange mouwen  >:D

Vind het namelijk nergens op slaan dat je tussen 1 oktober en 1 april verplicht lange mouwen aan moet en van 1 april tot 1 oktober kan kiezen tussen lange en korte mouwen.
Net alsof een burger je in de winterperiode niet zou herkennen als je korte mouwen draagt. En in de zomerperiode blijven er altijd collega's die lange mouwen dragen (bijv vanwege tatoeages) dus je hebt op die manier bijna nooit eenheid van tenue.

Wel ben ik het eens dat ME/biker tenues en motorpakken gedragen moeten worden waar ze bedoelt voor zijn en niet in de reguliere noodhulp in de auto (noodsituaties uitgezonderd natuurlijk)
Echter aan de windstopper kan ik me niet ergeren, wilde zelfs dat ik er zelf 1 had want het lijkt mij een ideaal kledingstuk.
In de praktijk ben ik ook pas slechts 1 versie tegen gekomen.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2013, 18:11:36
De basis van het kledingreglement ligt ook nog in de tijd dat er niet veel meer te kiezen was dan tussen korte en lange mouw en het appél bij de plot... Geen gepoetste schoenen? Terug. Verschillend tenue op 1 auto? Zorg maar dat het gelijk is. Is van voor mijn politie-tijd, maar ik ben van mening dat je kiest voor een uniform-beroep en daar horen draaginstructies bij. Dan kun je het oneens zijn met sommige zaken, maar je kiest er zelf voor.

Aan de andere kant draag ik in de winter de coltrui en vind ik de windstopper ook erg prettig...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2013, 19:12:54
Ik vind dat de Coltrui dan ook in het basis tenue hoort, gelukkig heb ik er hier een paar liggen want ze worden schaars!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #15 Gepost op: 12 februari 2013, 20:50:07
In het kledingreglement mg er ook geen trui buiten gedragen worden zonder jas (coltrui, Charles maakt niet uit).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2013, 00:11:14
Eenheid van tenue is bij ons (te)ver te zoeken, maar nu ga ik idd offtopic...

Ach ja maar we hebben dan momenteel ook een uniform waar veel mensen zich niet prettig in voelen. En die gaan dan dingen anders doen en dragen...
logisch gevolg van slechte keuzes die in het verleden gemaakt zijn door mensen achter een bureau... lekker bij de airco...

Hopelijk gaat dit in 2014 veranderen! ben er in elk geval positief over.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #17 Gepost op: 13 februari 2013, 06:26:37
maar ik ben van mening dat je kiest voor een uniform-beroep en daar horen draaginstructies bij. Dan kun je het oneens zijn met sommige zaken, maar je kiest er zelf voor.
Je kiest er zeker bewust voor, dat ben ik met je eens, maar bij die keuze kijk je niet of er allemaal (in mijn ogen) gekke regeltjes bestaan.
En soms is het wel eens goed om ook bestaande regels onder de loep te nemen. Door steeds kritisch te blijven kijken naar regels die eerder zijn opgesteld blijf je een zelfkritische organisatie. Als we dat in Nederland wat meer zouden doen hadden we nu met een berg minder bureaucratie te maken. Bureaucratie waar iedereen tegenaan loopt.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #18 Gepost op: 13 februari 2013, 06:43:11
In het kledingreglement mg er ook geen trui buiten gedragen worden zonder jas (coltrui, Charles maakt niet uit).

Charles moet v-hals zijn. Damn you autocorrect 98uiye
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 13 februari 2013, 12:01:00
Ach ja maar we hebben dan momenteel ook een uniform waar veel mensen zich niet prettig in voelen. En die gaan dan dingen anders doen en dragen...
logisch gevolg van slechte keuzes die in het verleden gemaakt zijn door mensen achter een bureau... lekker bij de airco...

Dat is ook zeker een van de problemen. Een overhemd in combi met de v-hals trui en de (te) wijde nek op de jas maken het gewoon koud. Mensen gaan nu op allerlei manieren proberen om coltruien te regelen of gaan kleding dragen die wél warm is.
De losse (wollen) col zorgt weer voor veel huidirritatie en de katoenen losse col is niet meer te verkrijgen  :(

Kun je beter een prive nomad windstopper over je kleding dragen en die tot boven aan toe dicht ritsen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !