Emblemen en armletten van Marechaussee en Politie op uitzending

Auteur Topic: Emblemen en armletten van Marechaussee en Politie op uitzending  (gelezen 8118 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Beste medemensen,

De mannen en vrouwen van de Marechaussee dragen vele soorten emblemen. Zeker wanneer zij op uitzending zijn. Hier zitten ook hele mooie en bijzondere tussen. Mijn vraag is wie heeft zulke emblemen en/of kan hier het verhaal achter de emblemen vertellen?


Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2013, 17:48:27
Wat wil je weten?  Misschien kan ik je helpen .


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2013, 13:00:14
@5002 alle informatie omtremd de gedragen emblemen zijn welkom met of zonder eventuele afbeeldingen. Dit omdat ik een studie ben begonnen met medeverzamelaars over de verschillende gedragen emblemen binnen de diverse eenheden van de KMar. Hierbij denkend aan brevetten, uitzendemblemen, afdelingsemblemen etcetera.

Ook zag ik laatst op tv een BSB inzet waarbij een voor mij nog niet bekend embleem werd gedragen, misschien kan iemand mij hier meer over vertellen?
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2013, 16:54:33
Lastig om te zeggen wat voor jou onbekend is en voor mij niet.

Ik kan je wellicht helpen als je foto's oid laat zien en kunnen we het er over hebben.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2013, 23:41:10
Ik neem aan dat TS al eens een bezoek gebracht heeft aan het museum van de KMAR? Me dunkt dat ze daar een berg van die dingen hebben.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2013, 00:24:46


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2013, 11:54:18


Over dit embleem zou ik graag meer te weten willen komen. Ik kwam deze tegen op de site van de KMAr maar mij is alleen het blauwe rechthoekige BSB embleem bekend. Wie weet meer over deze en andere emblemen gedragen door de KMar?
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2013, 11:55:31
Kijk eens op deze site?

http://www.defensieuniformprivemuseum.nl/

Bedankt voor deze link. Heb  hier het een en ander gevonden
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2013, 15:49:10


Over dit embleem zou ik graag meer te weten willen komen. Ik kwam deze tegen op de site van de KMAr maar mij is alleen het blauwe rechthoekige BSB embleem bekend. Wie weet meer over deze en andere emblemen gedragen door de KMar?

Als we een wat grotere variant van de foto bekijken is het te lezen: arrestatieteam van de BSB dus :)

Verder kijk ik zelf regelmatig op de site van defensie, waarbij je in de nieuwsberichten ook verscheidene emblemen voorbij ziet komen. Dit vind ik bijvoorbeeld wel een mooie: http://1.bp.blogspot.com/-D0U1rZOjdmM/UP2rP1dqVwI/AAAAAAAABus/t4O1dT-SEYk/s1600/Agent%2BAfghanistan%252Ctraining%252Cfoto%252Cministerie%2Bvan%2BDefensie%252Cmissie%2BKunduz%252CISAF%252CNAVO%252CEUPOL%252CKoninklijke%2BMarechaussee.jpg

(EUROGENDFOR = European Gendarmerie Force)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2013, 16:09:00
Als we een wat grotere variant van de foto bekijken is het te lezen: arrestatieteam van de BSB dus :)

Dit embleem is inderdaad van het Arrestatieteam van de BSB maar mijn vraag is meer weet iemand enige reden van de tot stand komen van dit embleem aangezien zij al redelijk recentelijk een eigen embleem voor het arrestatieteam hebben gehad. Bron: KMar
Bron: KMar

Deze emblemen zijn mij alom bekend. Ook de wat oudere varianten en de emblemen die door BSB gedragen werden (heb ik helaas geen afbeeldingen van. Deze zijn altijd welkom)
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie