Electronische quad

Auteur Topic: Electronische quad  (gelezen 17863 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Gepost op: 15 februari 2013, 14:09:29
Hallo

Ik ben de eigenaar van een redelijk groot beveiligingsbedrijf.
Mijn klantenkring bestaat uit bedrijventerreinen / campings / particulieren (villa) wijken / industrieterreinen / bouwterreinen / bungalowparken / evenementen / horeca.

Ik gebruik diverse voertuigen. Fiat doblo is de wagen voor de mobiele surveillance.
Graag zou ik voor straatcoachen en voor op de campings / bungalowparken een electronisch (of stil) voertuig willen aanschaffen.
Voor de straatcoachen worden dit wellicht scooters.

Maar voor het bungalowpark en de campings twijfel ik hier aan. Zelf zat ik te denken aan een golfkar principe?
Of heeft iemand een beter idee?
Helaas is een plug in hybride auto erg duur. En gezien ik nogal veel klanten heb in deze sectors kan ik moeilijk zoveel hybride auto's aanschaffen.

Hopende dat iemand mij kan helpen / van advies kan voor zien voor een stil voertuig.
De eisen waar het aan moet voldoen voor de parken en campings: Stil / mijn medewerkers moeten droog zitten / het liefste ook nog wat snelheid / ruimte om wat kleine bagage mee te vervoeren (denk aan brandblusser, ehbo koffer, sleutelkluisje).




bewapi

  • Aspirant Niveau 4 Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2013, 16:26:56
Ik rij zelf regelmatig in een elektrische golfcar tijdens evenementen
en ik denk dat deze voor de door jouw aangegeven werkzaamheden heel goed te gebruiken zijn.
De golfcar met brandstofmotor is iets sterker en maakt relatief weinig geluid.
Er zijn diverse uitvoeringen; in aantal personen en wel of niet een laadbak.
Die keus zal je zelf goed moeten overwegen; succes!
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2013, 22:14:26
Thanks!

En met die golfkar kun je ook een beetje doorrijden? Pak hem beet 40 km per uur?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2013, 22:50:28
Thanks!

En met die golfkar kun je ook een beetje doorrijden? Pak hem beet 40 km per uur?

Dat durf ik niet te zeggen. Een "Golfkar met motor", een SBS-ATV (Side By Side - All Terrain Vehicle) genoemd, kan dat echter wel makkelijk. Die is dan echter niet geruisloos ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2013, 02:21:10
Ik zie dat je er ook o.a. een sleutelkluis mee wilt nemen maar hou er rekening mee dat die altijd in een afgesloten ruimte moet zijn ( liefst kofferbak ) en niet voor iedereen direct zichtbaar dient te zijn omdat dit een gewilt object kan zijn om trachten te ontvreemden.
Mocht er iets gebeuren dan kan je verzekering wel eens heel erg moeilijk gaan doen en niet tot uitbetaling van de schade over gaan.
En als je al een tijdje in de beveiliging werkt dan weet je ook dat 1 sleutel van een object zeker als het een belangrijke sleutel is dat de kosten kunnen oplopen tot in de € 100.000 en nog hogere bedragen.
Vraag me af of je dat risico wel wilt nemen want dan kan je wel eens in de positie komen dat je je faillisement kan aanvragen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2013, 10:46:00
Klopt. Toevallig gisteravond plan op gemaakt.
Kluis blijft in de fiat. Bij problemen rukt de fiat uit.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2013, 12:37:35
Ja, nu weet dus iedereen dat de kluis in de Fiat zit  >:D
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2013, 15:28:57
Thanks!
En met die golfkar kun je ook een beetje doorrijden? Pak hem beet 40 km per uur?
Ik denk dat ze dat wel halen; je kan ze n.l. laten instellen op max. snelheid en/of trekkracht.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2013, 16:13:40
Ja, nu weet dus iedereen dat de kluis in de Fiat zit  >:D

Dat is geen enkel probleem zo lang de dienstdoende beveiliger maar ten alle tijden de deksel van de sleutelkluis goed afsluit en de kluis aan de bodemplaat van de auto is verankerd.
Het probleem zal voor Koerenga financieël gezien minder groot zijn ( niet zeggende dat hij dan niet alsnog failliet kan gaan ) als er een sleutel verdwijnt als dat er bij G4S of Securitas of Trigion 1 of meerdere sleutels verdwijnen.
In principe kan je er met een aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid vanuit gaan dat elke beveiligingsauto die je in de avond / nacht ziet rondrijden dat er 1 sleutelkluis of meerdere sleutelkluizen achter in zit en die zijn aanzienlijk meer waard dan een auto op een camping of bungalowpark.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen