Electronische quad

Auteur Topic: Electronische quad  (gelezen 17810 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2013, 16:31:29
Ik vraag me af of het wel zo verstandig is om deze gevoelige informatie zo open en bloot op het forum te zetten.
Je weet immers nooit wie er mee leest.

Straks krijgen we een verhoging diefstal van het aantal bestelbusjes van beveiligingsbedrijven.
Ik hoef niet uit te leggen waarom ze gestolen zouden kunnen worden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2013, 22:56:08
Opzich hebben jullie wel gelijk maar toch denk ik ook wel dat iedere crimineel wel weet waar de sleutelkluizen te halen zijn.


guest14264

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2013, 23:08:27
Opzich hebben jullie wel gelijk maar toch denk ik ook wel dat iedere crimineel wel weet waar de sleutelkluizen te halen zijn.

Het ging toch ook om een elektronisch voertuig dat je wilde, waarvan je al aangaf deze geen sleutelkluis zou bevatten? (Ontopic?)

Hoeveel geluid mag het voertuig maken, of hoeveel geluid is wenselijk?
Een elektronisch voertuig met een kleine hulp motor maakt wel geluid, maar minder als een Landcruiser, maar meer als een 100% elektronische voertuig.
Daarbij wil je wel helemaal stil zijn op evenementen, mensen letten al minder op en als je dan met een geruisloos voertuig ook nog door de menigte rijd weet ik niet of dat handig is. (Niet rammel bak wel altijd te horen is, maar hoop dat je het principe snapt.)
In het laatste geval zou je kunnen gaan voor een stevigere uitvoering met kleine motor.


Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2013, 23:11:56
Op een festival mag er inderdaad wel iets te horen zijn.
Maar wij doen ook nachtelijke controles op (familie) campings en op bungalowparken.
En omdat de klant wel eens klachten heeft gekregen dat ze een auto langzaam hoorde langs komen wil ik hier iets aan doen.
Dus ik zoek een voertuig wat niet zo'n kabaal maakt dat bewoners er last van kunnen hebben. Een klein beetje geluid zal niemand wakker van worden


guest14264

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2013, 23:18:44
Op een festival mag er inderdaad wel iets te horen zijn.
Maar wij doen ook nachtelijke controles op (familie) campings en op bungalowparken.
En omdat de klant wel eens klachten heeft gekregen dat ze een auto langzaam hoorde langs komen wil ik hier iets aan doen.
Dus ik zoek een voertuig wat niet zo'n kabaal maakt dat bewoners er last van kunnen hebben. Een klein beetje geluid zal niemand wakker van worden

Mag ik even een flauwe opmerking maken? De wandelwagen, het is nog gezond ook  O0

Ik ken de situatie niet echt, ben moet ik zeggen ook niet thuis in elektronische voertuigen. Misschien is het iets om af te wegen hoe vaak je daad werkelijk naar een melding moet (camping/bungalow) op wat voor soort terrein en of het opweegt tegen het geluidsoverlast wat een voertuig met hulpmotor geeft, waarbij je ook bij een melding natuurlijk op tijd ter plaatsen kan zijn.

Afhankelijk van het materiaal wat je daarbij mee moet nemen, lijkt mij een golfwagentje in een pick-up model en dichte cabine een oplossing. Waarom dichte cabine? Dat houd de kou tegen en hebben de parkgasten minder last van het radio verkeer wat er kan zijn.

Ik denk maar mee, mocht dit geen effect hebben laat het even weten, dan ga ik in de 'leesmee modus'  ;)


Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2013, 23:24:44
De parkeren en campings waar wij de beveiling doen zijn nogal groot, te groot voor te wandelen.
Daarom vind ik dat de medewerkers gelijk toegang moeten hebben tot hun brandblusser / ehbo koffer / plattegronden etc.
Als dat nu ook nog een wagentje oid wat redelijk kan voortbewegen, dan kan die snel ter plaatste zijn bij een bungalow of tent oid en dan kan ik overwegen om de auto weg te doen.

Het liefste had ik, mede gezien het terrein, een quad voor de medewerker. Maar helaas maken die mijn inziens teveel kabaal en die electronische quads die ik op internet vind zijn dan voor kids blijkbaar.


guest14264

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2013, 23:29:36
Het liefste had ik, mede gezien het terrein, een quad voor de medewerker. Maar helaas maken die mijn inziens teveel kabaal en die electronische quads die ik op internet vind zijn dan voor kids blijkbaar.

Wellicht een idee om het bedrijf te benaderen om hem in een 'grote mensen' variant te maken?


Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #17 Gepost op: 17 februari 2013, 00:01:48
De electo scooter 45 km met koffers is natuurlijk ook nog altijd een oplossing. Maar als het regent of slecht weer is worden de medewerkers nat.
Ik betwijfel of me dat in dank wordt afgenomen. Toen ik zelf beveiliger was zat ik graag droog.


guest14264

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 17 februari 2013, 00:14:26
Ik weet dat de brandweer speciale motoren heeft met een kap eromheen (weet merk/type niet). Die zullen toch ook wel beschikbaar zijn voor op de scooter? Denk ook niet dat je zelf lange tijd nat wilt worden, zonder extra kleding, risico dat je medewerkers weer ziek worden.


Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #19 Gepost op: 17 februari 2013, 00:25:18
Een scooter met kap vind ik eerlijk gezegd dan weer niks. Dan vind ik een golfkar toch wel fijner voor de medewerkers.
Wat ik me echter alleen afvraag is of een auto echt storend als je rijdt over een vakantie bungalowpark?
De afspraak die ik met de heren heb is stapvoets rijden. Wordt je hier nu echt 's nachts wakker van als gast?
Of moet ik naar het rij gedrag van de heren kijken?