Electronische quad

Auteur Topic: Electronische quad  (gelezen 17814 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #40 Gepost op: 1 maart 2013, 17:22:52
Of deze. Elektrisch en doet ongeveer 150km/h!  O0

Fastest electric golf cart in the world krazykartsinc.com

En op een serieuzere noot: onderstaande doet tegen de 45km/h

02 COLUMBIA PAR CAR 48V ELECTRIC GOLF CART NEV, FULLY CUSTOM, INCREDIBLE PAINT, CHROMES


Ben net in Florida geweest voor een welverdiende (vind ik zelf) vakantie en ik zag veel mensen in dorpjes met golfcarts rondrijden (nieuwe hype?). Ze reden met gemak mee met het verkeer, wat daar max 30 mijl/h mocht. Lijkt mij een relatief goedkope oplossing. En ik heb ze daar ook afgesloten gezien met zijschermen, enzovoorts. Zal geen verwarming in zitten, maar droog en beschermd tegen de wind ben je wel.


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #41 Gepost op: 22 augustus 2016, 12:57:22
Utility Terrain Vehicle

Je kunt een (Utility Terrain Vehicle) UTV overwegen, met een geluidsarme benzinemotor. Merken daarvan zijn:
    Arctic Cat
    Argo UTV
    BMS Motorsports
    Bam X
    Bennche
    Bobcat
    Bush Hog
    Can Am
    Carter Brothers
    Case IH
    CFMoto
    Club Car
    Cub Cadet
    Textron Specialized Vehicles
    Hisun
    Honda
    Husqvarna
    Intimidator UTV
    John Deere
    Kawasaki
    Kioti
    Kubota
    KYMCO
    New Holland
    Polaris
    QLINK Motor
    Ruesch Motors
    Siorfi-UTV
    TGB - Taiwan Golden Bee Company
    Tomcar
    Yamaha Rhino

Wikipedia over Utility Terrain Vehicle:

https://en.wikipedia.org/wiki/Side_by_Side_(UTV)

In de laadbak van een UTV, kun je een eventueel een "skid unit" laten monteren, waar een brancard (stretcher) op kan worden bevestigd. Een skid unit is een tank met bluswater, plus een waterpomp, en een smalle blusslang op een haspel. Daarmee kun je bijvoorbeeld een bosbrand voorkomen, een autobrand blussen, of een oververhitte menigte koel houden op een evenement.



http://www.prolinerrescue.com/Media/Default/images/Kimtek_FireLite_Polaris.jpg

Google afbeeldingen: fire utv

https://www.google.nl/search?q=fire+utv&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj95c6_59TOAhWJ0xoKHcWqBvoQ_AUICCgB&biw=979&bih=455&dpr=1.4

Geruisloos is onveilig

Het motorgeluid en zoeklicht van een beveiligingsvoertuig in de nacht kan voor de gasten juist geruststellend zijn, als ze daarover vooraf duidelijk worden voorgelicht.

Een geheel geruisloos voertuig met een elektro-motor kan helpen om criminelen te betrappen. Maar het heeft als groot nadeel, dat er eerder iemand mee kan worden aangereden, vooral op een camping of vakantiepark, waar de bezoekers geen voertuig verwachten. Bovendien spelen daar vaak kleine kinderen, die de bestuurder over het hoofd kan zien, als hij met spoed ergens naar toe moet, of in de regen.

Voor snelle spoedritten kun je misschien een lichtbak met oranje knipperlichten op het dak laten zetten. Ik weet niet of een soort sirene op een voertuig op een particulier terrein toegestaan is. Het zou wel veiliger zijn.

Voordelen van auto's

Er zijn ook geluidsarme auto's met benzinemotor. Voordelen van een auto zijn, dat hij wat bescherming geeft tegen geweld en diefstal, vooral met speciale geharde ruiten. Ook is hij betrekkelijk verkeersveilig en comfortabel.

En met een auto kun je snel om het te bewaken terrein heenrijden, om de hekken te controleren, of een verdachte achtervolgen, naar een ziekenhuis rijden, boodschappen doen, tanken, personeel vervoeren, brieven posten, naar een ander beveiligingsobject rijden, enz.  

Terreinauto

Voor een camping of vakantiepark kun je eventueel een terreinauto kiezen, zodat je ook buiten de paden kunt rijden als het drassig, besneeuwd of glad is. Eventueel een terreinauto, waar ook een uitvouwbare brandcard in past, als je de stoel naast de bestuurder neerklapt. Je kunt eventueel een imperiaal op het dak bevestigen, om af en toe meer uitrusting mee te kunnen nemen, zoals een uitschuifbare ladder, luidsprekers, bootje, brandblussers, enz.
Ik stem links.


Trein2000

  • geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • geïnteresseerde
Reactie #42 Gepost op: 5 september 2016, 17:06:25
Dit topic is 3 jaar oud... Ik denk dat Flameon niet meer op zoek is. ;)