Vraag over ambulances en kleding

Auteur Topic: Vraag over ambulances en kleding  (gelezen 4514 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LaurateSlaa

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 15 februari 2013, 15:21:03
Dag allemaal,

Voor een tv-productie ben op zoek naar twee verschillende ambulances, namelijk:
- Een ambulance uit 1988 (uit omgeving Wieringemeer/Hoorn)
- Een ambulance uit 2007 (uit Amsterdam)

Ik begrijp natuurlijk dat u deze ambulance niet meteen in de achtertuin heeft staan, maar misschien weet u waar ik deze kan vinden. Of beschikt u over kennis van dit onderwerp. Ik zou namelijk graag weten hoe deze ambulances (uit deze tijd en streek) er uit zien wat betreft type auto en kleur van de auto en bestickering. Daarnaast probeer ik te achterhalen of het interieur van de ambulance uit 1988 overeenkomt met een ambulance uit een ander jaar of andere streek om zo de zoekopdracht te vergroten.

Naast de vraag met betrekking op de voertuigen, heb ik dezelfde vraag met betrekking tot de kleding van het ambulancepersoneel: hoe zag kleding van ambulancepersoneel er uit in 1988 en 2007 en is dit nog te verkrijgen.

Ik hoop dat iemand mij met deze vraagstukken kan helpen.




mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2013, 19:31:44
Er is op het forum vaker gevraagd naar huur ambulances, dus mogelijk word dit topic verplaatst.

http://www.carcastingholland.com/inspiratie/ambulance/
Een A'damse ambulance van 2007 zal niet zo'n groot probleem zijn om te vinden, want deze worden in deze tijd vervangen.
Ik heb net naar een foto van een ambulance uit Hoorn gezocht uit de jaren 80, maar ik denk niet dat dit type ergens te vinden is voor verhuur, als het tenminste het voeruig is dat ik op de foto in mijn archief zag.

Kleur van de ambulance kleding uit 1988 is gewoon wit net zoals ze in een ziekenhuis gebruiken. Later is dit het bekende groen met geel geworden.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2013, 21:29:53
Uit mijn geheugen kan ik bevestigen dat ambulancepersoneel in 1988 nog in het wit gekleed ging. Dit wordt overigens bevestigd door de vele videofragmenten van de Bijlmerramp die slechts 4 jaar later plaatsvond. De ambulances van de Amsterdamse GGD (allemaal Chevys) waren ook wit, met een ongeveer 30 cm hoge  fluorode band halverwege de hoogte van de carosserie en een iets smallere band aan de zijkanten en achterkant (en soms de voorkant) rond het dak ter hoogte van de zijsignalering (halogeen knippers in blauw) en achtersignalering en extra knipperlichten. Maar kom heden ten dage maar aan zo'n ambu...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2013, 21:45:15
2007 Ambu's uit Amsterdam, hadden die niet allang de gele en rode striping op de zijkanten in de vorm van een punt?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2013, 21:57:18
2007 Ambu's uit Amsterdam, hadden die niet allang de gele en rode striping op de zijkanten in de vorm van een punt?
dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet die vrouw van de tv productie niet. >:D 0098  ;)


Gast

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2013, 22:02:20
dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet die vrouw van de tv productie niet. >:D 0098  ;)

Nee, maar daar vraagt ze toch om  ;)  ;) De 2007 Amsterdam ambu's hadden geen rode band meer, van 1988 zal er vast nog wel ergens een foto te vinden zijn van een Hoornse of Wieringermeer versie.  O0


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2013, 22:23:34
van 1988 zal er vast nog wel ergens een foto te vinden zijn van een Hoornse of Wieringermeer versie.  O0
achjah laten we het makkelijk maken
http://www.ambulancekatwijk.nl/?Ambulance_Nederland
Ctrl F en dan zoeken op Hoorn en Wieringewerf, staan een paar oudere voertuigen tussen. en dan zie je eigenlijk dat ze vanalles hebben gereden met verschillende soorten striping  0098 ( zoek opdracht van de site zelf werkt niet)

Op deze site kan er trouwens ook naar amsterdamse ambu's gezocht worden.  VZA als zoekopdracht kan ook helpen. (Verenigd Ziekenvervoer A'dam)  :)


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2013, 23:47:23
Ik heb heel toevallig tekeningen van een ambulance van Hoorn uit 1989.......


Dan weet je in ieder geval hoe hij er uit zag
1:87 modelletjes:  


LaurateSlaa

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2013, 17:45:22
Dank voor de reacties :)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2013, 17:42:06
http://www.filmindustryguide.nl/portals/personen_view/21/?bid=6244

http://www.filmcastings.nl/?page=prikborden&action=view&id=16795

ook mogelijk om een acteur compleet met ambulance en uitrusting te huren, verschillende voertuigen mogelijk, als je gtst kijkt en er zit een ambulance scene in dan zie je de persoon van de linkjes voorbij komen met een ambulance van AES, ambulance event service.  ;)