Heeft de politie lange tenen of treedt men terecht op?

Auteur Topic: Heeft de politie lange tenen of treedt men terecht op?  (gelezen 15838 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Gepost op: 16 februari 2013, 18:56:42
De laatste dagen kwamen twee voorbeelden in het nieuws waarbij de politie is opgetreden wegens in haar ogen beledigende uitlatingen.

Het eerste voorbeeld betrof de carnavalskar in Barger-Compascuum, waar een tekst op stond waarbij de politie werd vergeleken met 'landverraders'. Die tekst moest verwijderd worden.

Het tweede voorbeeld betrof een bekeuring van 500 euro voor een persoon die op Twitter een gefotoshopte foto van een agent had neergezet (foto van een agent waarbij een foto van een penis uit z'n hoofd was gefotoshopt).

Op internet heel veel verontwaardiging dat de politie tegen dit soort dingen optreedt. De meeste reacties komen neer op 'hebben ze niks beters te doen', 'ze hebben veel te lange tenen' als 'politie kent de vrijheid van meningsuiting kennelijk niet'.

Wat vinden jullie? Moet de politie tegen een stootje kunnen en niet zo snel op hun achterste benen staan of moeten de mensen gewoon normaal doen en fatsoenlijk blijven?


Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2013, 19:01:13
of moeten de mensen gewoon normaal doen en fatsoenlijk blijven?

De vraag te stellen is haar te beantwoorden.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2013, 19:02:03
Ik zeg altijd maar zo:"Wie om aandacht vraagt kan aandacht krijgen."


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2013, 19:17:06
Ik zeg altijd maar zo:"Wie om aandacht vraagt kan aandacht krijgen."

Amen!
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2013, 19:41:04
Ik zeg altijd maar zo:"Wie om aandacht vraagt kan aandacht krijgen."

Juist! Dat zeg ik ook.



Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2013, 19:43:31
Juist! Dat zeg ik ook.


He, die is leuker als mijn huidige avatar.....  e050  ;D
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2013, 19:53:15
He, die is leuker als mijn huidige avatar.....  e050  ;D

Je mag het plaatje wel gebruiken, het heeft mij wel een fles wijn gekost omdat ik het moest uitbesteden.

Uiteraard had ik er wel een bedoeling mee, aangezien moderator Red mij regelmatig op de zenuwen werkt en ik hem. Door dit plaatje drijf ik de spot met hem terwijl hij er om kan lachen, ik had ook een tekst kunnen posten met "Red is een gek paard", alleen zal de reactie anders zijn.

De spot drijven met politie kan en mag, het gaat wel om de manier waarop men het doet.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2013, 20:27:28

Wat vinden jullie? Moet de politie tegen een stootje kunnen en niet zo snel op hun achterste benen staan of moeten de mensen gewoon normaal doen en fatsoenlijk blijven?

Uiteraard moet de politie tegen een stootje kunnen. Stootje? Zeg maar gerust; klappen. Maar er zijn grenzen. Die worden zo heel af en toe duidelijk aangegeven, 100 punten. Het is een stukje, daar gaan we weer: respect. Al ben ik naarstig op zoek naar een ander woord voor respect. Het woordje is immers inmiddels net zo uitgekotst als het woord allochtoon. Dus, geef het beestje maar een naam. Fatsoen is overigens een mooie.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2013, 20:41:09
EERBIED
1) Aanbidden 2) Achting 3) Bewijs van achting 4) Bewondering 5) Deferentie 6) Eerbiedigen 7) Eerbiediging 8 ) Eervurcht 9) Egards 10) Gevoel van bewondering 11) Hoogachting 12) Hormat 13) Opzicht 14) Ontzag 15) Onderscheiding 16) Piëteit 17) Reverentie 18) Respect 19) Verering 20) Verheerlijking 21) Verheffen 22) Vrees 23) Voordat geef ik respect (

Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/EERBIED/1
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2013, 22:07:08
Als je dit gaat toestaan, dat je landverraders genoemd wordt. Mag NSBer dan wel? Of nog erger? Je moet een grens trekken en als je die grens kort houdt voorkom je onduidelijkheid.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein