Start politie opleiding mei 2013

Auteur Topic: Start politie opleiding mei 2013  (gelezen 48996 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tl2jlbmt

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #100 Gepost op: 28 maart 2013, 10:37:36
Zou iemand mij ook een PM kunnen sturen met de kledinglijst ?
Alvast bedankt


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #101 Gepost op: 28 maart 2013, 11:12:49
Voor degene die op de kledinglijst zitten te wachten...wat je wel alvast kan doen is een extra kast aanschaffen  ;) Dan ben je wel goed voorbereid  O0


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #102 Gepost op: 28 maart 2013, 11:21:57
Neem vooral de tijd om alles goed te passen! Je moet er iedere dag mee doen, dus het is wel belangrijk dat alles goed zit/loopt.

En inderdaad, een extra kast is geen overbodige luxe... ;)


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #103 Gepost op: 28 maart 2013, 11:30:28
Vraag mij ook af waarom we een holster krijgen voor de P5, terwijl de verwachting is dat in mei de nieuwe dienstwapen er is ( P99Q ).?


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #104 Gepost op: 28 maart 2013, 11:33:43
Omdat verwachting een heel vaag begrip is, helemaal bij de politie...

Voordat iedere eenheid geoefend heeft en is afgetoetst ben je een hele tijd verder.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #105 Gepost op: 28 maart 2013, 11:40:21
Vroeg me hetzelfde af als Adilos, zeker aangezien wij als lichting van mei pas waarschijnlijk tegen het einde van het jaar beginnen met schietlessen, en pas volgend jaar echt het vuurwapen gaan dragen. Tegen die tijd moet het nieuwe wapen toch wel ingevoerd zijn lijkt me?! (Neem ook aan dat wij gelijk leren werken met het nieuwe wapen, anders moeten we na hele korte tijd weer gaan omscholen)


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #106 Gepost op: 28 maart 2013, 11:57:50
Dat zou in principe in ons voordeel kunnen zijn. ( Meer schiettrainingen ) :-X


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #107 Gepost op: 28 maart 2013, 15:53:42
Vroeg me hetzelfde af als Adilos, zeker aangezien wij als lichting van mei pas waarschijnlijk tegen het einde van het jaar beginnen met schietlessen, en pas volgend jaar echt het vuurwapen gaan dragen.

Tijdens trainingen gebruik je ook blue-guns ongeacht of je al wel of niet vuurwapen dragend bent. Daarvoor heb je dus ook een holster nodig.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #108 Gepost op: 28 maart 2013, 15:55:44
Krijgen we een P99Q blue gun ?  0098


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #109 Gepost op: 28 maart 2013, 17:27:29
Vraag mij ook af waarom we een holster krijgen voor de P5, terwijl de verwachting is dat in mei de nieuwe dienstwapen er is ( P99Q ).?

De 'hoed' is voor vrouwen, wij mannen krijgen een pet, het zogenaamde vliegdekschip  :P Al zal je de keren dat je de pet draagt op één hand kunnen tellen, aangezien je de pet op school niet draagt en tegen de tijd dat wij de straat op gaan is het nieuwe uniform er al bijna en krijgen we een normale cap  :)

Jullie worden opgeleid voor het nieuwe wapen, jullie zullen dus nooit het 'oude' vuurwapen gebruiken.. Hoop voor je dat de 'blue guns'  er wel inpassen anders is het goed balen.


blac_ice_360 vergis je niet hoor, die pet ga jij nog regelmatig dragen;) Wees blij dat de Wegastraat straks naar de Yp gaat dan hoef je niet naar de andere locatie te lopen, scheelt weer gedoe met de pet. Maar je gebruikt de pet vaker dan je denkt en is op de academie zeker verplicht!
Op bureau doen ze in het begin er ook nog wel moeilijk over maar op een gegeven moment scheelt dat ook heel erg per bureau..