Start politie opleiding mei 2013

Auteur Topic: Start politie opleiding mei 2013  (gelezen 48780 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #120 Gepost op: 1 april 2013, 20:08:47
Aldus onze IBT-docent. Zou natuurlijk kunnen dat hij ernaast zit. Maakt mij niet uit, dubbele schieturen wordt je natuurlijk nooit slechter van.


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #121 Gepost op: 2 april 2013, 11:16:58
Heeft iemand die in Rotterdam begint al een oproep gehad om kleding te passen?

Ik in ieder geval nog niet  :|


MS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #122 Gepost op: 2 april 2013, 15:08:48
Nee, ook nog niks gehoord. Gewoon lekker afwachten. Zal vast binnenkort een telefoontje of email krijgen.


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #123 Gepost op: 2 april 2013, 15:14:15
Dat is zo  ;) We houden elkaar op de hoogte!


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #124 Gepost op: 2 april 2013, 17:13:54
Ik ga as donderdag uniform passen in Den Haag. Ik kreeg een formulier mee toen ik had getekend met informatie en een telefoonnummer waarbij ik zelf een afspraak moest maken. Verschilt dus ook weer per eenheid.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #125 Gepost op: 2 april 2013, 18:32:31
Heeft iemand die in Rotterdam begint al een oproep gehad om kleding te passen?

Ik in ieder geval nog niet  :|

Tsja, mijn ervaring is dat je de eerste weken toch niet in uniform loopt op de academie. In onze klas waren er mensen die pas na 6 weken na start van de opleiding hun kleding konden gaan passen in Apeldoorn. Maar misschien dat de logistiek nu 2,5 jaar later beter geregeld is (kuch)...


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #126 Gepost op: 2 april 2013, 23:01:14
Tsja, mijn ervaring is dat je de eerste weken toch niet in uniform loopt op de academie. In onze klas waren er mensen die pas na 6 weken na start van de opleiding hun kleding konden gaan passen in Apeldoorn. Maar misschien dat de logistiek nu 2,5 jaar later beter geregeld is (kuch)...

Bij ons wel beter geregeld, na de intro van 2 weken liepen we allemaal tegelijk in uniform. En dan spreken we over ongeveer 70 man.. Dus ze kunnen het wel O0


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #127 Gepost op: 4 april 2013, 15:47:59
Vandaag uniform wezen passen, en het is toch wel een apart gevoel als je jezelf voor het eerst in uniform ziet. Wel heel leuk! Kreeg nu te horen dat ik binnen 4 weken ongeveer het hele pakket thuis gestuurd krijg, dus dat is ruim voor aanvang van de opleiding  :)


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #128 Gepost op: 4 april 2013, 16:19:26
Haha ik heb stiekem ook best zin in volgende week. Maar ik krijg het volgens mij gelijk mee naar huis.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #129 Gepost op: 4 april 2013, 17:32:29
Ik zal daar niet zo zeker van zijn, volgens gaan jullie nog wel met het oude wapen schieten.
En zal de aankomende lichting van mei wel met het nieuwe wapen schieten.
Dat is toch pas over 6 maanden.

Onzin! De lichtingen van Mei gaan absoluut nog NIET met het nieuwe wapen schieten!!
Toevallig van de week met de IBT docent van de academie gesproken, die worden pas in april omgeschoold. De vuurwapens worden eerst aan de korpsen uitgeleverd. Verwacht dat de omscholing in de korpsen pas medio/eind 2013 gaat beginnen voor het blauw, de studenten zijn in principe als laatst aan de beurt met het nieuwe vuurwapen.

Ik weet niet hoe het met andere niveau's zit, maar de N5 opleiding begint al direct met schietlessen en niet na 6 maanden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.