Start politie opleiding mei 2013

Auteur Topic: Start politie opleiding mei 2013  (gelezen 48800 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #130 Gepost op: 4 april 2013, 18:20:13
Onzin! De lichtingen van Mei gaan absoluut nog NIET met het nieuwe wapen schieten!!
Toevallig van de week met de IBT docent van de academie gesproken, die worden pas in april omgeschoold. De vuurwapens worden eerst aan de korpsen uitgeleverd. Verwacht dat de omscholing in de korpsen pas medio/eind 2013 gaat beginnen voor het blauw, de studenten zijn in principe als laatst aan de beurt met het nieuwe vuurwapen.

Ik weet niet hoe het met andere niveau's zit, maar de N5 opleiding begint al direct met schietlessen en niet na 6 maanden.

N5 wordt dan ook alleen in Apeldoorn gegeven als ik het goed heb. N3/4 beginnen wel pas na een half jaar met schietlessen, wat dus betekend dat men tegen eind 2013 pas begint met schieten. En waarschijnlijk dus wel met het nieuwe wapen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #131 Gepost op: 4 april 2013, 19:33:28
Klopt is alleen Apeldoorn, die lichting gaat sowieso nog met de Walther schieten. Ook voor de rest moet ik nog zien of ze gelijk met het nieuwe wapen beginnen, ben benieuwd of ze op tijd geleverd gaan worden.  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #132 Gepost op: 4 april 2013, 19:46:55
Klopt is alleen Apeldoorn, die lichting gaat sowieso nog met de Walther schieten. Ook voor de rest moet ik nog zien of ze gelijk met het nieuwe wapen beginnen, ben benieuwd of ze op tijd geleverd gaan worden.  0098

Net vernomen dat de gene die nu in het korpstertiel zitten en nog niet vuurwapendragend zijn als eerste opgeleid worden zodra deze terug op de academie komen. Zal dus meteen na de zomervakantie zijn.

Bron: kerninstructeur
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #133 Gepost op: 4 april 2013, 19:53:35
Hoop voor je dat de 'blue guns'  er wel inpassen anders is het goed balen.

Je gelooft het niet maar ze passen inderdaad niet in het nieuwe holster. Gemaakt door een andere fabrikant en ergens klopt er iets niet. Worden nu met de hand "bijgewerkt".
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #134 Gepost op: 4 april 2013, 21:43:56
Net vernomen dat de gene die nu in het korpstertiel zitten en nog niet vuurwapendragend zijn als eerste opgeleid worden zodra deze terug op de academie komen. Zal dus meteen na de zomervakantie zijn.

Bron: kerninstructeur


Als je in korpstertiel zit heb je al je vuurwapen.. Maar verwacht dat het allemaal nog wel even gaat duren.


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #135 Gepost op: 12 april 2013, 19:01:27
Vandaag een brief ontvangen. Op 6 mei word ik verwacht in Apeldoorn om kleding te gaan passen. Heb ook een bestellijst ontvangen en die wijkt af van Sesamzaadje's bestellijst.

Gr. Adil


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #136 Gepost op: 12 april 2013, 19:22:22
Vandaag een brief ontvangen. Op 6 mei word ik verwacht in Apeldoorn om kleding te gaan passen. Heb ook een bestellijst ontvangen en die wijkt af van Sesamzaadje's bestellijst.

Gr. Adil

Per korps of eigenlijk per eenheid is de bestellijst anders. De een krijgt meer overhemden dan de andere, andere krijgen weer andere schoenen. En sommige hebben allerlei keuzes uit verschillende zwembroeken.


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #137 Gepost op: 12 april 2013, 20:20:36
Vind het raar dat op mijn bestellijst geen holster staat ... Wellicht dat ik over een aantal maanden de holster krijg van de P99Q??


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #138 Gepost op: 12 april 2013, 20:26:57
Vind het raar dat op mijn bestellijst geen holster staat ... Wellicht dat ik over een aantal maanden de holster krijg van de P99Q??

Kan me herinneren dat die er bij mij ook niet op stond. Bij het passen wordt gevraagd of je links of rechtshandig bent en dan wordt die er bij op geschreven. Zo ging het in ieder geval bij mij 2 jaar geleden.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #139 Gepost op: 12 april 2013, 23:57:49
Ik heb vorige week donderdag kleding gepast in Den Haag, afgelopen woensdag het hele kledingpakket thuis ontvangen. 3 dozen vol! Gisteren alles gepast, paar dingen moeten retour voor andere maat (niet alles wordt van te voren gepast). Raar dat dit zo verschilt per korps  :|