Start politie opleiding mei 2013

Auteur Topic: Start politie opleiding mei 2013  (gelezen 48802 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #110 Gepost op: 28 maart 2013, 19:35:04
Dat wij alleen met het nieuwe wapen leren werken is naar mijn mening alleen maar positief. Zou het nut er ook niet van in zien om ons eerst nog kort met het oude wapen te laten werken en dan alweer omscholen.

@Pepernoot. Is de pet op de academie echt verplicht? Dit is dan zeker tijdens de praktijklessen? Want de keren dat ik op de wegastraat ben geweest liep iedereen gewoon in uniform (witte blouse of donkerblauwe trui) zonder hoofddeksel. En wat ik van filmpjes heb gezien dragen de meesten bij klassikale lessen ook geen pet/hoed boven het uniform. Ach, ik zie het allemaal wel  :)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #111 Gepost op: 28 maart 2013, 19:43:49
@Pepernoot. Is de pet op de academie echt verplicht? Dit is dan zeker tijdens de praktijklessen? Want de keren dat ik op de wegastraat ben geweest liep iedereen gewoon in uniform (witte blouse of donkerblauwe trui) zonder hoofddeksel. En wat ik van filmpjes heb gezien dragen de meesten bij klassikale lessen ook geen pet/hoed boven het uniform. Ach, ik zie het allemaal wel  :)
Officieel: Buiten pet op, binnen pet af...
onofficieel: Pet ligt functioneel te zijn in je locker....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #112 Gepost op: 28 maart 2013, 19:47:24
Dat wij alleen met het nieuwe wapen leren werken is naar mijn mening alleen maar positief. Zou het nut er ook niet van in zien om ons eerst nog kort met het oude wapen te laten werken en dan alweer omscholen.

@Pepernoot. Is de pet op de academie echt verplicht? Dit is dan zeker tijdens de praktijklessen? Want de keren dat ik op de wegastraat ben geweest liep iedereen gewoon in uniform (witte blouse of donkerblauwe trui) zonder hoofddeksel. En wat ik van filmpjes heb gezien dragen de meesten bij klassikale lessen ook geen pet/hoed boven het uniform. Ach, ik zie het allemaal wel  :)

In school natuurlijk niet;)
Maar ga je buiten de straat op rond school, of al loop je richting de praktijkruimte en de schietbaan dan moet je helemaal gekleed zijn dus incl. pet. Ben je daar weer binnen de hekken dan kan die mooie pet weer af.
En er zit ook weer verschil in, want als je praktijk hebt met aanhoudingen enzo dan hoeft het weer niet want dan heb je een andere broek aan.
Het wordt nog wel duidelijk gaan ze ook uitleggen.

Van de filmpjes kan wel kloppen want sinds 1 jan 2012 zijn ze er streng op geworden dus helaas..

En zoals Red aangeeft klopt, en bij de academie gaat alles 'officieel'.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #113 Gepost op: 28 maart 2013, 21:15:05
Ik snap dat iedereen héél veel zin heeft om te beginnen en zich vast wil voorbereiden, maar jongens..... laat het lekker over je heen komen!
Zeker de dingen als het moeten dragen van een pet, kledinglijsten met badpakken etc!

 98uiye
Senior GGP / Oost-Brabant


MS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #114 Gepost op: 28 maart 2013, 21:42:51
Ik snap dat iedereen héél veel zin heeft om te beginnen en zich vast wil voorbereiden, maar jongens..... laat het lekker over je heen komen!
Zeker de dingen als het moeten dragen van een pet, kledinglijsten met badpakken etc!

 98uiye

Hele wijze woorden!
maar we zitten op een forum toch? en een forum is toch om van gedachte te wisselen en ervaringen te delen? Iedereen zal het vast en zeker allemaal over zich heen laten komen meer kan je niet doen. Maar daarom mogen we hier onderling er toch nog wel met elkaar over hebben?  98uiye


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #115 Gepost op: 28 maart 2013, 21:44:39
Inderdaad meer kunnen we niet doen, maar het komt steeds dichterbij en het wordt steeds tastbaarder. Het enthousiasme gehalte stijgt en dat is ook logisch. Zolang het niet de pan uit rijst is er naar mijn idee niks mis mee.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #116 Gepost op: 28 maart 2013, 22:52:21
Hele wijze woorden!
maar we zitten op een forum toch? en een forum is toch om van gedachte te wisselen en ervaringen te delen? Iedereen zal het vast en zeker allemaal over zich heen laten komen meer kan je niet doen. Maar daarom mogen we hier onderling er toch nog wel met elkaar over hebben?  98uiye

Uiteraard mag dat! Alleen sommige vragen/onderwerpen 'doen mij de wenkbrauwen fronsen' ;).
Maar nogmaals, ik kan me het enthousiasme en de nieuwsgierigheid voorstellen.
Senior GGP / Oost-Brabant


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #117 Gepost op: 28 maart 2013, 23:08:58
Wij beginnen over 2 maanden ook met het nieuwe dienstwapen, aldus onze ibt-docent. Wij zullen de eerste lichting zijn die vanuit PA Den Haag met dit wapen gaan werken.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #118 Gepost op: 31 maart 2013, 13:19:55
Wij beginnen over 2 maanden ook met het nieuwe dienstwapen, aldus onze ibt-docent. Wij zullen de eerste lichting zijn die vanuit PA Den Haag met dit wapen gaan werken.

Vreemd, de IBT-docenten in mijn korps worden pas rond die tijd opgeleid. Een aantal studenten bij ons (dus al vuurwapen dragend) worden als pilot bij IBT opgeleid in een van de eerste lichtingen met omscholing van collega's. Maar ook dat staat nergens vast.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #119 Gepost op: 31 maart 2013, 14:23:35
Wij beginnen over 2 maanden ook met het nieuwe dienstwapen, aldus onze ibt-docent. Wij zullen de eerste lichting zijn die vanuit PA Den Haag met dit wapen gaan werken.

Ik zal daar niet zo zeker van zijn, volgens gaan jullie nog wel met het oude wapen schieten.
En zal de aankomende lichting van mei wel met het nieuwe wapen schieten.
Dat is toch pas over 6 maanden.