Start politie opleiding mei 2013

Auteur Topic: Start politie opleiding mei 2013  (gelezen 48805 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #260 Gepost op: 10 mei 2013, 00:27:11
Denk dat Pepernoot gelijk heeft. Naar mijn weten dien je eerst een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen alvorens te gaan rondneuzen in de kennisbanken.

Rondneuzen vind ik trouwens ook een beetje een rare benoeming. Ik zie het als interesse in wat ik ga leren en me vertrouwd laten raken met de systemen waar ik mee moet gaan werken.

Ik neem aan dat jij ook voor je opleiding geïnteresseerd was in wat je te wachten stond?! En dat je nadat je in kon loggen benieuwd was wat er allemaal te vinden was en is?!


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #261 Gepost op: 10 mei 2013, 01:16:38
Zie het niet als een aanval ;). Ik snap het enthousiastme, en de nieuwsgierigheid. Gaat er meer over dat er een aantal formaliteiten moeten worden afgerond wil je de autorisatie hebben om in de systemen te kunnen.

En naar mijn weten ga je dat soort verklaringen allemaal op de dag van aanstelling tekenen ;). En om op je vraag terug te komen of ik dat ook deed, nee want wij hadden geen toegang in de leeromgeving voordat we officieel waren aangesteld.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #262 Gepost op: 10 mei 2013, 01:41:52
Gaat er meer over dat er een aantal formaliteiten moeten worden afgerond wil je de autorisatie hebben om in de systemen te kunnen.

Toen ik stage liep kreeg ik een @--.politie.nl mailadres waarmee ik bijna overal een account aan kon maken. Ik was weliswaar gescreend en had ook een geheimhoudingsplicht vanuit het stagecontract, maar van autorisaties e.d. was geen sprake. Heb het nooit geprobeerd, maar het zou me niet verbazen als ik nu nog in zou kunnen loggen op PKN of boeken uit de mediatheek kan laten thuisbezorgen. Maar goed, dat is ook een stukje integriteit natuurlijk.
Senior GGP / Oost-Brabant


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #263 Gepost op: 10 mei 2013, 10:31:53
Ik geloof jullie helemaal, het is jullie beeldscherm ik weet niet wat jullie zien O0
Alleen was het bij mij zo dat ik met mijn studentennummer en een standaard wachtwoord die je nooit kan weten de eerste keer moest inloggen. Want wachtwoord veranderen/vergeten is ook onmogelijk dan..

Maarja er staat een hoop informatie op over verschillende werkinstructies en uitleg van de artikelen. Voor de rest zijn het niet de systemen waarop de politie draait;)


MS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #264 Gepost op: 10 mei 2013, 12:18:27
Ik geloof jullie helemaal, het is jullie beeldscherm ik weet niet wat jullie zien O0
Alleen was het bij mij zo dat ik met mijn studentennummer en een standaard wachtwoord die je nooit kan weten de eerste keer moest inloggen. Want wachtwoord veranderen/vergeten is ook onmogelijk dan..

Maarja er staat een hoop informatie op over verschillende werkinstructies en uitleg van de artikelen. Voor de rest zijn het niet de systemen waarop de politie draait;)

Oke bedankt voor de uitleg. Maar ik kan nog steeds niet inloggen wat ik een week geleden wel kon ;)
Dus wat ik al eerder heb gezegd, ik wacht gewoon totdat ik op de academie ben en daar even wachtwoord resetten. Opgelost!


MS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #265 Gepost op: 11 mei 2013, 16:06:09
Een andere vraag:

De pantalons die moeten zeker gestoomd worden neem ik aan. Mag je die gewoon bij een willekeurige stomerij brengen of moet het er een zijn de door het korps is aangewezen? Of nog makkelijker kan je zo gewoon zelf wassen? :P


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #266 Gepost op: 11 mei 2013, 16:25:18
Een andere vraag:

De pantalons die moeten zeker gestoomd worden neem ik aan. Mag je die gewoon bij een willekeurige stomerij brengen of moet het er een zijn de door het korps is aangewezen? Of nog makkelijker kan je zo gewoon zelf wassen? :P

Op sommige bureaus kun je de pantalons laten stomen door een extern bedrijf. Je kunt ze ook gewoon in de wasmachine doen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #267 Gepost op: 11 mei 2013, 18:01:07
Als het goed is kun je ze laten stomen, is een landelijke afspraak voor. Overigens kun je ze ook zelf wassen, deed ik altijd voordat ik ze kon laten stomen en ging vooralsnog altijd goed  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #268 Gepost op: 11 mei 2013, 21:29:13
Haha ja dat is altijd de vraag met pantalons of het goed gaat in de wasmachine. Maar gelukkig kan dat dus ook. Thnx!


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #269 Gepost op: 15 mei 2013, 14:07:41
Nou mensen, de laatste vrije week en dan beginnen!  098uo