Politierijvaardigheidstraining (PRVT)

Auteur Topic: Politierijvaardigheidstraining (PRVT)  (gelezen 11458 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #20 Gepost op: 24 februari 2013, 13:55:54
Een idee om de capaciteit te vergroten zonder al te veel kosten te maken: Laat de beste verkeersdienders sub-examens afnemen.

Vroeger (ik weet niet of het nog steeds zo is) had de Politie academie ook gewoon politie personeel (die examens afnamen) in dienst. Dat principe kan je natuurlijk ook toepassen om WT personeel te examineren. Ik kan zo wel 10 man VD noemen waarvan ik denk dat zij prima geschikt zouden zijn.

En er staat nog een verlaten stukje rijschoolterrein op de Theemsweg, kunnen we prima gebruiken voor theorie en andere zaken. Daarna stukje sturen in de omgeving van het Westelijk Havengebied (westpoortweg-Noodzeekanaalweg-IJmuiden-Sluizen-A22-A9) en ik heb een aardig idee of iemand een beetje kan sturen.

Kost weinig, levert veel op.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Abri

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #21 Gepost op: 24 februari 2013, 14:25:40
De knuppel in het hoenderhok!

De vraag is of een docent rijopleidingen zich, op basis van een waarneming tijdens het rijonderricht, dient te gaan bezighouden met een houdingsprobleem bij de desbetreffende collega. Hooguit kun je een schriftelijke rapportage opmaken voor de lijnchef. Houdingsproblemen doen zich niet alleen voor tijdens verkeersdeelname. Wat ik in de praktijk zie is dat verschillende lijnchefs liever de lieve vrede bewaren dan dat ze zich daadwerkelijk met leiding gevende aspecten gaan bezighouden en de desbetreffende collega begeleiden naar een voldoende/goed functioneren.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #22 Gepost op: 24 februari 2013, 21:38:13
De knuppel in het hoenderhok!

 O0

Citaat
De vraag is of een docent rijopleidingen zich, op basis van een waarneming tijdens het rijonderricht, dient te gaan bezighouden met een houdingsprobleem bij de desbetreffende collega.
JA! Stel je voor dat dezelfde collega ook een houdingsprobleem heeft op de schietbaan en die vuurwapendocent daar niks mee doet. En dezelfde collega heeft ook een houdingsprobleem op straat, maar zijn directe maatjes doen daar ook niks mee.... Ik gok dat er weinig fantasie voor nodig is om het plaatje verder zelf in te vullen?!

Je bent chef of docent of examinator om een aantal redenen. En dit is er 1 van.

Citaat
Wat ik in de praktijk zie is dat verschillende lijnchefs liever de lieve vrede bewaren dan dat ze zich daadwerkelijk met leiding gevende aspecten gaan bezighouden en de desbetreffende collega begeleiden naar een voldoende/goed functioneren.
Dat komt omdat men tegenwoordig liever niet meer leiding geeft maar sturing geeft. De leidinggevende is geen leidinggevende meer maar een manager. Beslissingen nemen doen we alleen als het echt moet, op het laatste moment en het liefst zo dat als het achteraf niet de jusite beslissing bleek te zijn, men jou niet aan kan spreken maar de leidinggevende wel de werkvloer op zijn klote kan geven.

 :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #23 Gepost op: 25 februari 2013, 08:13:39
Ach ik heb niet te klagen omtrent alle rijopleidingen. Elk jaar op bezoek bij onze oude motordiender voor de auto en dan nog de herhaling voor de motor.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 25 februari 2013, 12:40:41
Ik ken de verhalen over de PRVT... Collega's die twee of drie ingrepen hebben in een ritje van anderhalf uur, de instructeur vier keer zegt dat ze langzamer door rood moeten etc. en gewoon mogen blijven rijden.

Ik ben van mening dat het een ''verplicht'' dingetje is om even af te vinken, maar waar totaal geen consequentie's aan zitten  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #25 Gepost op: 27 februari 2013, 12:54:17
Ik heb hem volgende week. Jullie zullen dan horen wat mijn ervaringen zijn.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #26 Gepost op: 27 februari 2013, 19:08:03
Voor de afgelopen zomer heb ik de PRVT gehad.
Eerdere rijopleidingen die ik heb gehad zijn de BROA A+B en 2 dagen de verkorte Spitsteamopleiding voor de RSA.

's Ochtends hebben we gewoon gesurveilleerd en nog wat keeropdrachten gedaan in het gebiedje Balistraat en omgeving.
's Middags enkele spoedritjes zonder OGS in het centrum en delen van West.
Als afsluiten 1 spoedrit met OGS vanaf de Nassaukade, het centrum in via de Rozengracht, richting CS via de Nieuwezijds, langs het CS over de PHkade en vervolgens stopte we op de Kattenburgerstraat.

Hierna reden weom 15.00 uur het hek weer in.
Redelijk kort dagje, voelde als een verplicht nummer.
"Je moet het gewoon even doen."

Wel aardige Rotterdamse docent....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #27 Gepost op: 27 februari 2013, 19:19:04
Had hij een baard en ongeveer 2 meter lang. :P  ;D


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #28 Gepost op: 27 februari 2013, 20:01:09
Had hij een baard en ongeveer 2 meter lang. :P  ;D
Haha, helaas niet. Hij had een getinte huidskleur.


Markzelf

  • IVP docent rijopleidingen POAC Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #29 Gepost op: 3 maart 2013, 15:39:10
Ehrm... Iets tegen docenten van ongeveer twee meter en iets van baard?
We are the barbed wire that separates the wolves from the sheep...