CCU en ambulance

Auteur Topic: CCU en ambulance  (gelezen 39999 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #40 Gepost op: 28 februari 2013, 23:00:20
eh, ik werk al tien jaar in de ambulancezorg, succes met je stage!!!!!
In welke functie?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #41 Gepost op: 1 maart 2013, 03:00:41
eh, ik werk al tien jaar in de ambulancezorg, succes met je stage!!!!!

Dan kun je je uitspraak over het niet vervoeren bij een normaal ECG vast toelichten, aangezien er nu een thoraxchirurg, 2 IC artsen en meerdere ambulance verpleegkundigen aangeven dat je er met die uitspraak heel erg naast zit. En dat je al 10 jaar iets doet met ambulances is duidelijk, maar we zouden graag weten of je hem bestuurt of ook daadwerkelijk medisch inhoudelijk werkt.  :)
Arts  www.alphalog.nl


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #42 Gepost op: 1 maart 2013, 04:55:07

oke, hieruit begrijp ik dat jullie totaal geen praktijkervaring hebben, zucht...., ik ga hier verder niet op in, ik zou zeggen loop een keer stage bij een ambulancedienst!!!


De afgelopen dagen heb ik met verbazing de ontwikkelingen in dit topic gevolgd. De reacties van Army Medic vind ik moeilijk om te begrijpen. Army Medic.., je hebt zelf besloten je te mengen in deze discussie. Dat is ieders goed recht. De witte kolom kenmerkt zich bij uitstek door deelnemers met zeer uiteenlopende achtergrond. Daarmee is dit direct de kracht van het forum, waarbij professionals zich laagdrempelig openstellen voor discussie met medeforumleden, ongeacht hun medisch kennisniveau. De kern daarbij is respect voor elkaars standpunt. Dat betekent niet dat het debat af en toe fel mag worden gevoerd, zolang dit maar direct gerelateerd is aan de inhoud.

Om diverse redenen vind ik jou reacties ongepast. Zoals aangegeven besluit je zelf om deel te nemen aan de discussie met een vrij stevig standpunt. Prima, dat is alleen maar goed voor het debat. Je moet dan vooraf wel goed beseffen dat forumleden met grote kennis van zaken en met veel ervaring de moeite nemen om inhoudelijk te reageren op jouw posting. Tot daar aan toe is er niks mis. Helaas kan ik niks anders concluderen dat je nogal geprikkeld omgaat met kritiek, waarbij jouw bovenvermelde citaat overkomt als "ondoordacht". Andere mensen zouden misschien zelfs de term beledigend durven gebruiken, omdat jij juist die mensen die de moeite nemen om te reageren op jouw posting, diskwalificeert tot prutser.

Daarbij wens je geen gehoor te geven aan het verzoek om duidelijkheid te scheppen omtrent je eigen referentiekader. Vooralsnog ga ik er maar even vanuit dat je een ambulancechauffeur bent met een achtergrond als Medic. Dat is prachtig en ik ben bekend met de inhoud van deze opleiding. Natuurlijk is het je goed recht op dit forum in discussie te treden met andere leden, maar je moet goed begrijpen dat jouw inbreng in het debat een heel andere lading heeft dan de inbreng van een verpleegkundige of een arts met kennis van zaken. Die kun je niet zomaar even onderuit schoffelen. Omgekeerd is het ook ongepast om een ambulancechauffeur te kleineren.

Het zou heel goed kunnen zijn dat deelnemers in deze discussie de inhoud van jouw reactie onvoldoende begrijpen. In plaats van een snerende toon zou je ook kunnen kiezen voor een inhoudelijke reactie, om je mening met goede redenen te onderbouwen. Het zou zelfs kunnen leiden tot het bijstellen van een mening op basis van voortschrijdend inzicht en goede argumenten.

Expert


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #43 Gepost op: 1 maart 2013, 10:28:32
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #44 Gepost op: 1 maart 2013, 16:44:44
oke, hieruit begrijp ik dat jullie totaal geen praktijkervaring hebben, zucht...., ik ga hier verder niet op in, ik zou zeggen loop een keer stage bij een ambulancedienst!!!

Inderdaad, ik dacht al wat mis ik  **cynisch bedoeld** (ter verduidelijking als het begrijpend lezen niet zo wil lukken)

Velen hier hebben inderdaad geen ervaring in oorlogsgebied op uitzending etc.
Is dit de manier waarop je naar je zelf kijkt als verpleegkundige? Kijk eens in een spiegel (in de ambu hebben ze er denk ik al zo drie)
Ik maak me werkelijk een beetje boos om dit soort reacties. In hoeverre neem je je vak serieus? volg je een bijscholing of ben je zo iemand die het allemaal wel al een keer heeft mee gemaakt en niets meer aan te leren valt?
Als mens en als verpleegkundige ben je iedere dag nog aan het leren.


Tip beste ambulance.... voormalig werkzaam voor defensie, gebruik je spiegel nog eens, wat was vroeger je drive om in de gezondheidszorg te gaan werken?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #45 Gepost op: 1 maart 2013, 18:23:14
Ter informatie en voordat er verdere kritische vragen komen:
Army-medic, of inmiddels tyhg heeft ons laten weten dat hij niet langer deel wil nemen aan het forum. Het is dus niet te verwachten dat hij nog antwoord gaat geven op de aan hem gestelde vragen.

Groet,
Red
Beheerder

En derhalve gaan we maar weer back on topic. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #46 Gepost op: 1 maart 2013, 18:51:08
Jij bent altijd welkom bij ons, ik loods je zo door de procedure...  ;D

Misschien veel beter een leuke baan als MMA?  ;) 998765
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #47 Gepost op: 1 maart 2013, 19:02:54
Misschien veel beter een leuke baan als MMA?  ;) 998765

Alleen als ik jouw MMA mag zijn en het maandloon toereikend is om mijn pensioengaatje  te dichten zodat ik niet meer elke avond aan de goedkope rotwijn hoef te zitten.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #48 Gepost op: 1 maart 2013, 23:27:26
eh, ik werk al tien jaar in de ambulancezorg, succes met je stage!!!!!
\\

Dan zou ik heel rap de omschrijving aanpassen die nu wel heel erg militaristisch aandoet en geen actuele beschrijving is.  Maar lees net dat armymedic ons al verlaten heeft...vroeger noemden ze dat desertie.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #49 Gepost op: 2 maart 2013, 06:26:38

Ter informatie en voordat er verdere kritische vragen komen:
Army-medic, of inmiddels tyhg heeft ons laten weten dat hij niet langer deel wil nemen aan het forum. Het is dus niet te verwachten dat hij nog antwoord gaat geven op de aan hem gestelde vragen.

Red

Beheerder

En derhalve gaan we maar weer back on topic. ;)



Ahhh gos..., begrijp nu goed dat we een stoere commando aan huilen hebben gekregen?

On topic gaan lijkt mij een erg goed idee. Daarbij spreek ik de hoop uit, dat we voortaan verstoken mogen blijven van dit soort aanmatigende onzin.

Expert.