oefenen wedstrijdploeg

Auteur Topic: oefenen wedstrijdploeg  (gelezen 4204 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Gepost op: 11 april 2005, 22:48:16
Ook wij hebben als brandweer een wedstrijdploeg,het ene jaar zijn de prestaties goed 4e plaats bvhet andere jaar wat minder zoals dit jaar 11e  :-[ :-\

De ploeg hier is gemotiveerd om mee te doen,alleen we zijn er wel achter dat je zonder regelmatig te oefenen niet veel verder komt dan ergens een plekkie op de middenmoot.
Maar iedere brandweerman/vrouw weet dat het oefenen van de wedstrijdploeg een beetje een onder geschoven kindje is,en dat er weinig tijd is om een ploeg regelmatig te laten oefenen.
Mijn vraag is,hoe wordt er bij andere korpsen tijd gemaakt,zodat de wedstrijdploeg regelmatig kan oefenen maar het niet ten koste gaat van de reguliere oefenavonden.




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 11 april 2005, 22:55:41
Door het op een andere dag te oefenen.... ;D

Is makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk. Hier in Terneuzen hadden ze een allegaartje bij elkaar gescharreld en waren 2e geworden bij de 112-wedstrijden..... ;D ;D

Dus het kan wel..... ;)




AJAX

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 11 april 2005, 22:59:59
Ook wij hebben als brandweer een wedstrijdploeg,het ene jaar zijn de prestaties goed 4e plaats bvhet andere jaar wat minder zoals dit jaar 11e  :-[ :-\

De ploeg hier is gemotiveerd om mee te doen,alleen we zijn er wel achter dat je zonder regelmatig te oefenen niet veel verder komt dan ergens een plekkie op de middenmoot.
Maar iedere brandweerman/vrouw weet dat het oefenen van de wedstrijdploeg een beetje een onder geschoven kindje is,en dat er weinig tijd is om een ploeg regelmatig te laten oefenen.
Mijn vraag is,hoe wordt er bij andere korpsen tijd gemaakt,zodat de wedstrijdploeg regelmatig kan oefenen maar het niet ten koste gaat van de reguliere oefenavonden.

In Laren hebben we geen wedstijdploeg. Alle groepen doen mee aan de wedstrijden. Je mag zelf kiezen welke klasse je mee wil doen. Elke  Oefenavond elke week dus, behalve dan het winterseizoen want dan zijn er geen wedstrijden doen we inzet oefeningen. Hier oefenen we de wedstrijden mee. En dat gaat al jaren goed we komen altijd aardig ver met de groepen. En soms lukt het het landskapioenschap te pakken. We oefen hier dus niet extra voor.


LindaB

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 11 april 2005, 23:43:15
Wij hebben dit jaar 2 wedstrijdploegen. Op de maandagavond de gewone oefenavond en op een andere avond doen we een wedstrijdoefening. Niet altijd kan iedereen mee oefenen maar dan zoeken we een vervanger. Maar zoveel mogelijk proberen we met de eigen ploeg op een andere avond.


Smitfire

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 12 april 2005, 02:27:32
Wat is speciaal oefenen voor een wedstrijdploeg ??? Feitelijk zou je door je oefenkaart te volgen toch goed geoefend moeten zijn. Dat er korpsen zijn die door het tekort aan uitrukken, zich de krampen kunnen oefenen voor wedstrijden, is voor hen prettig, want dat wordt vaak beloond met een hoge plaats in de einduitslag.
Je merkt dat de korpsen die wat meer dan gemiddelt uitrukken, wat minder gemotiveerd zijn om nog een extra avond in te plannen voor extra oefenavonden voor de wedstrijden.

Zo is iedereen tevreden: de 1 haalt een goed resultaat met wedstrijden, de ander heeft weer wat meer uitrukken...........??? Of zie ik het verkeerd ???


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #5 Gepost op: 12 april 2005, 11:33:25
Onze wedstrijdploeg, waar ikzelf ook deel van uitmaak, oefent wel eens op een door de weekse dag maar dat is dan meestal zo vlak voor een wedstrijd. Even de puntjes op de i zetten.. Andere keren wordt er wel eens op de gewone oefenavond geoefend .

Guust


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 12 april 2005, 18:44:26
In Laren hebben we geen wedstijdploeg. Alle groepen doen mee aan de wedstrijden. Je mag zelf kiezen welke klasse je mee wil doen. Elke  Oefenavond elke week dus, behalve dan het winterseizoen want dan zijn er geen wedstrijden doen we inzet oefeningen. Hier oefenen we de wedstrijden mee. En dat gaat al jaren goed we komen altijd aardig ver met de groepen. En soms lukt het het landskapioenschap te pakken. We oefen hier dus niet extra voor.

Snap er niet veel van wat je hier neer zet. Betekend het dan dat jullie met alle blusgroepen mee doen aan wedstrijden? Of doen jullie mee aan alle wedstrijden me de zelfde groep.

Hier in Bussum hebben we 1 ploegje die mee doet aan LD wedstrijden


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 12 april 2005, 18:53:13
Snap er niet veel van wat je hier neer zet. Betekend het dan dat jullie met alle blusgroepen mee doen aan wedstrijden? Of doen jullie mee aan alle wedstrijden me de zelfde groep.

Hier in Bussum hebben we 1 ploegje die mee doet aan LD wedstrijden

Heb je die nog dan? Lagedrukwedstrijden? Ik dacht dat verleden tijd was... :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 12 april 2005, 19:09:45
Heb je die nog dan? Lagedrukwedstrijden? Ik dacht dat verleden tijd was... :-\
bij ons in ieder geval welja  ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 12 april 2005, 20:22:40
bij ons in ieder geval welja  ;D

Dat bedoelde ik niet denigrerend hoor Peter, maar bij ons werd er gezegt door de heer Mol, dat het lagedrukwedstrijdjespelen verleden tijd begon te raken omdat niemand meer ALLEEN maar meer lage druk heeft. Iedereen heeft tegenwoordig HD aan boord, dus vandaar. ;)