Foto's nieuwe hoogwerkers brandweer Eindhoven

Auteur Topic: Foto's nieuwe hoogwerkers brandweer Eindhoven  (gelezen 5850 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 11 april 2005, 23:32:01
EINDHOVEN - Vandaag werd een van de twee nieuwe hoogwerkers door medewerkers van Hilton Engineering BV gepresenteerd aan enkele medewerkers van de brandweer Eindhoven. Zoals gezegd komen er twee identieke hoogwerkers naar Eindhoven. Na 15 en 18 jaar trouwe dienst zullen hiermee de ladderwagens uit het straatbeeld gaan verdwijnen. De hoogwerkers zijn van het type Daf CF75 en voorzien van een 3-assig chassis met verlengde cabine. De hoogwerker-opbouw werd gerealiseerd door de firma Hilton Engineering BV uit Maastricht.

Het meest uit het oogspringende feit van deze hoogwerkers is de maximale werkhoogte van 34 meter. Daarmee zijn dit de hoogste brandweer-hoogwerkers van Nederland. Na een uitgebreide test- en opleidingsfase voor het brandweerpersoneel zullen de hoogwerkers over 1,5 tot 2 maanden in dienst treden.







(Bron: 112 Brabant.nl / Foto's: Arno van der Linden)


Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 12 april 2005, 08:03:22
die achterwielkast ziet er raar uit :o

de rest is wel aardig jammer dat er een daf onderzit  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #2 Gepost op: 12 april 2005, 08:05:48
die achterwielkast ziet er raar uit :o

de rest is wel aardig jammer dat er een daf onderzit  ;D

Wat is er mis met DAF  :P :P

Mooie wagen trouwens
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #3 Gepost op: 12 april 2005, 10:08:16
Ik denk dat de achterkant er zo raar hoog uit ziet omdat hij(volgesn mij) in zijn uiterste hoge veer stand staat.
Ik vind de cabine wel wat hebben maar aan de opbouw moet ik ook erg wennen kan niet zeggen dat ik het mooi vind, in tegen deel maar das mijn mening!
ACH & HBT


maartenh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • www.112alarm.com
Reactie #4 Gepost op: 12 april 2005, 13:15:02
ALs ik eerlijk moet zijn vind ik hem niet supper mooi er uit zien(dat maakt niet veel uit als die maar goed werkt). Alleen die DAF dan die er voor zit is wel supper mooi. Ook zie ik dat de bovenkant van de poot voor een rolluik zit. Dus moet je eerst poot uit doen om bij het luik te kunnen. Of is daar een ander manier voor???


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #5 Gepost op: 12 april 2005, 15:52:06
sorry dat ik het zeg... k vind m donders lelijk, de daf cabine is wel donders mooi maar de rest :S die arm, de  poten, de achterkant nee vind m nie mooi.... en ook de witte korf niet :S


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #6 Gepost op: 12 april 2005, 16:31:03
hij is mooooooi.
roermond heeft nog een oude scania uit 1992 wit van kleur, mischien ken je die wel,
maar dit topt alles. :o


LindaB

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 12 april 2005, 16:34:07
ik ben er ook niet helemaal weg van... Heb wel eens veel mooiere gezien. Maar ja, is belangrijker dat hij functioneel is en dat alles het goed doet.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #8 Gepost op: 12 april 2005, 16:54:34
persoonlijk vind k de bronto hoogwerkers mooi! De vema hoogwerkers zijn ook mooi!! de hoogwerkers van eindhoven hebben zo'n hoge kont en de poten zitten voor de luiken  :-\


firemanr

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 12 april 2005, 18:49:37
Tja, mijn voorkeur is het ook niet, maar ja....ik ben ook een beetje bevooroordeelt. ;D