Opleiding 2013

Auteur Topic: Opleiding 2013  (gelezen 3267 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen92

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Gepost op: 11 februari 2013, 18:06:54
Hallo iedereen!

Ik heb 19-1-2012 gesolliciteerd naar de functie hoofdagent voor het korps Flevoland. Nadat ik alle tests/onderzoeken had gehad kreeg ik te horen dat ik niet meer in Flevoland terecht kon omdat er geen plek meer was. Toen is mijn sollicitatie ter bemiddeling gesteld. Ik heb inmiddels weer een korpsgesprek gehad op 17-1-2013 voor het korps IJsseland met positief resultaat!
Maar dat is inmiddels alweer een poosje geleden.
Dus heb ik,toen ik na twee week nog niks had gehoord, naar werving en selectie gebeld. Zij zeiden dat ik pas verder kon met mijn procedure (medische keuring, antecedenten onderzoek) als ik  een startdatum had voor de opleiding. Ik zit nu dus vast, daarbij komt ook nog dat ik in de ''Ontwerpbegroting 2013-2017 nationale politie'' heb gelezen dat de toestroming aspiranten dit jaar word beperkt, namelijk van 1769 vorig jaar naar 800-900 dit jaar en volgend jaar.  
Is het waarschijnlijk dat ik dit jaar nog kan beginnen met de opleiding? Je zou toch denken dat als je al een jaar in de procedure zit dat je dan ergens bovenaan de wachtlijst staat?




Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2013, 23:36:36
Is het waarschijnlijk dat ik dit jaar nog kan beginnen met de opleiding? Je zou toch denken dat als je al een jaar in de procedure zit dat je dan ergens bovenaan de wachtlijst staat?
Tja, in Amsterdam lopen mensen rond die nu zijn aangenomen en waarschijnlijk in Oktober naar de opleiding mogen.... Maar goed, dit is dus regio afhankelijk. Je kan eens proberen te bellen met werving en selectie van IJsselland, misschien kunnen die je iets meer informatie geven.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2013, 06:47:18
Een instroom van 8 tot 900 mensen per jaar is heel normaal tot vorig jaar de minister besloot dat het dubbele aangenomen moest worden. Dat levert ook weer enige problemen op bij de politieacademie op het gebied van capaciteit.

Het is dus niet maar 800. 800 is een normaal getal.

Succes en veel plezier O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2013, 09:46:22
Het is niet gek om met deze vraag even te bellen met mijn collega's van het Contactcenter: 0800-6096. Misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen?


jeroen92

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2013, 17:48:42
Sorry misschien had ik het erbij moeten zetten, maar toen ik heb gebeld hebben ze mij doorverbonden naar werving en selectie IJsseland. Zij hebben mij dus verteld dat ik nog moest wachten op een startdatum.


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2013, 18:12:34
Dan heb je je antwoord ;)


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2013, 10:39:41
Ja, inderdaad, dus als je daar nog vragen over hebt mag je die ook aan IJsselland (heet tegenwoordig Oost-Nederland) richten.


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #7 Gepost op: 13 februari 2013, 18:10:19
Ik snap dat het vervelend is, dat je niet weet waar je aan toe bent. Maar geloof me, zodra ze iets weten bellen ze jou echt wel ;).
Mocht je nu over een aantal maanden nog niets gehoord hebben, dan zou ik een belletje plegen.

Vanwege de reorganisatie (die nog maar net is begonnen) verloopt de werving & selectie niet zo soepel als dat iedereen denkt. En misschien duurt het wel jaren voordat er pas echt verschil is te merken tussen de oude korpsen en de huidige nationale politie.

Wat ik wel heb begrepen is dat alle opleidingsplaatsen in Den Haag al een tijd terug zijn vergeven, en dat er in ieder geval dit jaar niks meer wordt aangenomen.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #8 Gepost op: 13 februari 2013, 18:30:06
Ik snap dat het vervelend is, dat je niet weet waar je aan toe bent. Maar geloof me, zodra ze iets weten bellen ze jou echt wel ;).
Mocht je nu over een aantal maanden nog niets gehoord hebben, dan zou ik een belletje plegen.

Vanwege de reorganisatie (die nog maar net is begonnen) verloopt de werving & selectie niet zo soepel als dat iedereen denkt. En misschien duurt het wel jaren voordat er pas echt verschil is te merken tussen de oude korpsen en de huidige nationale politie.

Wat ik wel heb begrepen is dat alle opleidingsplaatsen in Den Haag al een tijd terug zijn vergeven, en dat er in ieder geval dit jaar niks meer wordt aangenomen.

Ja niet heel gek als nu Noord-Holland, Midden-Nederland, Rotterdam en ook Den Haag rondlopen op de PA Den Haag.. Maar blijf ze gewoon lastigvallen;) Zo hoor je wel het snelst wanneer je eventueel verder kan met het sollicitatie project O0


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2013, 21:12:46
Rotterdam ook ja? Voor het eerst dat ik dat hoor.

Mijn klas bestaat uit de Eenheid Den Haag (Hollands-midden/Haaglanden) en de B klas bestaat uit Kennemerland, Zaanstreek-Waterland en Utrecht.