Solicitatie politie: Week voor aanstelling afgebeld

Auteur Topic: Solicitatie politie: Week voor aanstelling afgebeld  (gelezen 12310 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #30 Gepost op: 5 maart 2013, 22:54:47
Ik kan het bericht in ieder geval niet vaak genoeg lezen. Ik weet nog precies de spanning en opluchting van vorige week haha.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Danaantje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #31 Gepost op: 11 maart 2013, 14:10:14
Hoi, ik zit precies in dezelfde situatie... Ik heb vorig jaar mei al selectie voor het korps Brabant zuid-Oost gedaan en heb in oktober mijn korpsgesprek gehad (waarna ik mag starten op niveau 3, had voor niveau 4 gesolliciteerd). In eerste instantie hebben ze tegen mij gezegd dat ik zeker pas in 2013 zou kunnen starten. Het zou wellicht januari en anders mei of oktober 2013 worden. Inmiddels ben ik gebeld dat er voor mij (niveau 3) helemaal geen opleidingsplaats beschikbaar is in 2013 en dat ik maar tot 2014/2015 moet wachten want dan zou er voldoende uitstroom zijn. Het lullige is dat er voor niveau 4 wel instroom is, dus ik pis net naast de pot terwijl ik ook nog een HBO diploma op zak heb...

Het is natuurlijk vreemd dat ze wel veel kandidaten selectie laten doen om vervolgens een groot gedeelte niet te laten starten.

Wellicht kunnen we met een aantal lotgenoten een 'bezwaarschrift' indienen bij het hoofd landelijke politiediensten?

Ik weet niet of ik nog wel 2 jaar kan wachten op een plaats. Ik ben nu 27 en vind het zonde om 2 jaar weg te moeten gooien... Wat zouden jullie doen voor degegen die in dezelfde situatie zitten?

Groetjes, Danaantje


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #32 Gepost op: 11 maart 2013, 15:08:15
Hoe ver ben je al? Wat zijn de laatste documenten/mailtjes die je hebt ontvangen?


Gr Adil


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #33 Gepost op: 11 maart 2013, 17:29:33
Hoi, ik zit precies in dezelfde situatie... Ik heb vorig jaar mei al selectie voor het korps Brabant zuid-Oost gedaan en heb in oktober mijn korpsgesprek gehad (waarna ik mag starten op niveau 3, had voor niveau 4 gesolliciteerd). In eerste instantie hebben ze tegen mij gezegd dat ik zeker pas in 2013 zou kunnen starten. Het zou wellicht januari en anders mei of oktober 2013 worden. Inmiddels ben ik gebeld dat er voor mij (niveau 3) helemaal geen opleidingsplaats beschikbaar is in 2013 en dat ik maar tot 2014/2015 moet wachten want dan zou er voldoende uitstroom zijn. Het lullige is dat er voor niveau 4 wel instroom is, dus ik pis net naast de pot terwijl ik ook nog een HBO diploma op zak heb...

Het is natuurlijk vreemd dat ze wel veel kandidaten selectie laten doen om vervolgens een groot gedeelte niet te laten starten.

Wellicht kunnen we met een aantal lotgenoten een 'bezwaarschrift' indienen bij het hoofd landelijke politiediensten?

Ik weet niet of ik nog wel 2 jaar kan wachten op een plaats. Ik ben nu 27 en vind het zonde om 2 jaar weg te moeten gooien... Wat zouden jullie doen voor degegen die in dezelfde situatie zitten?

Groetjes, Danaantje

Als ik het goed begrijp heb jij gesolliciteerd voor niveau 4, maar hebben zij besloten dat het niveau 3 zou worden? Daar is nu alleen geen plaats voor, maar voor niveau 4 wel? Als ik jou was zou ik toch nog eens bellen met Werving & Selectie, vertellen dat je al heel ver in de procedure zit en al redelijk lang wacht, en dat je graag in aanmerking zou komen voor een plaats op niveau 4. Ik zou zeker nog eens actie ondernemen als ik jou was. En als je dit echt graag wilt, je moet nog 40 jaar werken. Als dit dan echt is wat je wil doen zou ik zeker volhouden! Succes.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #34 Gepost op: 14 maart 2013, 11:35:15
Om even op mijn eigen situatie terug te komen, de reden waarom ik dit topic begonnen ben. Iedereen is inmiddels wel op de hoogte over het misverstand rondom de opleidingsstop, waardoor ik vorige week toch mijn antecedentengesprek mocht doen. Ben vanmorgen gebeld met het nieuws dat dit positief is afgerond en dat ik volgende week mag komen tekenen! Mijn dag kan niet meer stuk  ;D


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #35 Gepost op: 14 maart 2013, 11:40:07
haha gefeliciteerd!

Ben een aantal stappen verder. Maar ik was ook helemaal in shock net als jou.

Ik zou zeggen bel je moeder en je vrienden en geniet van je dag  :D


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #36 Gepost op: 14 maart 2013, 11:54:49
Heb iedereen al gebeld haha. Ben alleen nog aan het werk, dus zal pas vanavond gevierd worden  098uo


guest14264

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 14 maart 2013, 15:03:35
Gefeliciteerd!


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #38 Gepost op: 14 maart 2013, 20:35:24
Gefeliciteerd! Succes met de opleiding  O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #39 Gepost op: 14 maart 2013, 23:22:04
Dank jullie wel!