Nieuwe kleur Nedelandse Politie auto's

Auteur Topic: Nieuwe kleur Nedelandse Politie auto's  (gelezen 18617 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #20 Gepost op: 15 april 2005, 16:36:07
Ik heb net met de chef rond gekregen dat wij hier mooie zomerjasjes krijgen:


Is zomers toch veel fijner dan onze parka's. (en krijgen we geen gelazer weer met de arbeidsinspectie omdat de retro reflecterende kleding niet wordt gedragen bij warm weer)


De reguliere surveillance auto's zijn trouwens uitgerust met verkeersvesten. En in het uitgaansleven wordt hier gesurveilleerd in groen/gele bloussons.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #21 Gepost op: 15 april 2005, 23:44:32
De foto van bonfire zijn idd speciale jassen van de suporters begeleiding. De wit oranje parka is afgekeurd door de arbeidsinspectie en wordt op dit moment omgeruild voor een gele waterdichte parka welke zichtbaarder is dan de witte parka. Over een paar weken is de wite parka helemaal verdwenen bij de amsterdamse politie. Ook de KLPD gaat over op deze parka.

mvg
Mike


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #22 Gepost op: 15 april 2005, 23:57:14
De foto van bonfire zijn idd speciale jassen van de suporters begeleiding. De wit oranje parka is afgekeurd door de arbeidsinspectie en wordt op dit moment omgeruild voor een gele waterdichte parka welke zichtbaarder is dan de witte parka. Over een paar weken is de wite parka helemaal verdwenen bij de amsterdamse politie. Ook de KLPD gaat over op deze parka.

mvg
Mike
Valt inderdaad erg op, zag ze gisteren met z'n allen op het westeinde staan, maar daar kijk je niet meer omheen....goeie zaak... en bij de kmar krijgen we een mooie zwarte jas...valt ook goed op ::)

Wel verkeersvesten in alle auto's natuurlijk, van die dingen die tot op je enkels komen ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #23 Gepost op: 16 april 2005, 10:34:47
De wit oranje parka is afgekeurd door de arbeidsinspectie en wordt op dit moment omgeruild voor een gele waterdichte parka welke zichtbaarder is dan de witte parka. Over een paar weken is de wite parka helemaal verdwenen bij de amsterdamse politie. Ook de KLPD gaat over op deze parka.

mvg
Mike

Merkwaardig, dat bericht heeft de verkeersafdeling in het hoge noorden nog niet bereikt. Het lijkt mij dat ze  dan landelijk niet meer voldoen. Zal er eens een balletje over opgooien.
Krijgen motorrijders dan ook gele leren jassen?  Ik ben wel van mening dat die gele kleur meer opvalt dan de witte. Alhoewel het wel weer wennen wordt qua herkenbaarheid naar de burger toe.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Sven

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 16 april 2005, 13:09:46
Valt inderdaad erg op, zag ze gisteren met z'n allen op het westeinde staan, maar daar kijk je niet meer omheen....goeie zaak... en bij de kmar krijgen we een mooie zwarte jas...valt ook goed op ::)

Wel verkeersvesten in alle auto's natuurlijk, van die dingen die tot op je enkels komen ::)

Nou, wees gerust, op de nieuwe KMar-jas zit enige vorm van reflectie, die met behulp van wat klitteband makkelijk weg te werken is. 1 voordeel: Je bent geen schietschijf voor een inbreker in het donker...je valt immers niet op. Daarbij gaat men de reflecterende vesten bij de KMar ook vervangen voor gele...of groene.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 16 april 2005, 22:24:51
Over een paar weken is de wite parka helemaal verdwenen bij de amsterdamse politie. Ook de KLPD gaat over op deze parka.

Volgens mij komt dit de duidelijkheid niet ten goede. Gaan politiemensen in de gele jassen / vesten niet teveel op ambulancebroeders lijken?
Ik heb af en toe het idee dat er niet echt rekening wordt gehouden met het multidiciplinaire aspect bij dit soort beslissingen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #26 Gepost op: 17 april 2005, 00:26:20
Volgens mij komt dit de duidelijkheid niet ten goede. Gaan politiemensen in de gele jassen / vesten niet teveel op ambulancebroeders lijken?
Ik heb af en toe het idee dat er niet echt rekening wordt gehouden met het multidiciplinaire aspect bij dit soort beslissingen.
Het is een ander geel als ambualncegeel, ik had iig niet het idee dat er ambulancepersoneel stond, eerder wegwerkers ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #27 Gepost op: 17 april 2005, 00:40:15
Volgens mij komt dit de duidelijkheid niet ten goede. Gaan politiemensen in de gele jassen / vesten niet teveel op ambulancebroeders lijken?
Ik heb af en toe het idee dat er niet echt rekening wordt gehouden met het multidiciplinaire aspect bij dit soort beslissingen.

Dat ik idee had en heb ik ook en wordt steeds meer versterkt!
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Sven

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 18 april 2005, 13:20:31
Volgens mij ben ik de enige die het probleem allemaal niet zo ziet. Het zal mijn echt niet interesseren in wat voor kleur een hulpverlener loopt. Zoals met al die kleuren politiejassen...Die jassen hebben allemaal iets met elkaar gemeen: Er staat "POLITIE" op. Ik ben dan wel de laatste die denkt: "Goh, wat doet die ambulancebroeder hier?"

En dan het witte overhemd. Ja, de brandweer loopt daar ook in. Niet dat de burger dat algemeen denkt, want die ziet de brandweer als een mannetje met een helm en zo'n brandweerpak, waarop staat geschreven: "BRANDWEER." Dan zou de politie dus nu op de brandweer lijken? Ja hoor, inclusief waterpistool en poederblusser op de heup...

Come on. Ik denk dat het allemaal best meevalt. Het wordt natuurlijk wel tijd dat de politie eens gaat kiezen, want de uniformiteit is ver te zoeken. Welke kleur het wordt, I don't care.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #29 Gepost op: 18 april 2005, 21:35:47
en nog een van mediatv.nl

Hier staan ze mooi in een groepje. Ik heb dr zeven uur gestaan geloof ik, en als ze zich dan af en toen tussen stewards en medici bevonden, was het verschil moeilijk te zien.
Was dit nou SPOPO of politie rijnmond die zich bezig hield met de voetbalregeling??
Als het voetbalregeling is, snap ik niet dat ze niet dezelfde jassen gebruiken als politie Amstelland. Met zo'n blauw schouderstuk is het al een stuk duidelijker.

En dan het witte overhemd. Ja, de brandweer loopt daar ook in. Niet dat de burger dat algemeen denkt, want die ziet de brandweer als een mannetje met een helm en zo'n brandweerpak, waarop staat geschreven: "BRANDWEER." Dan zou de politie dus nu op de brandweer lijken? Ja hoor, inclusief waterpistool en poederblusser op de heup...

En brandweerman met helm op en waterpistool zal niet in z'n overhemd lopen denk ik, dus deze vergelijking gaat, vind ik, niet helemaal op.

Er zal wel anders gepraat worden als een ambuvpk of brandweerman is aangevallen, omdat die werd aangezien voor een politiepersoon.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s