2014 beginnen bij de politie

Auteur Topic: 2014 beginnen bij de politie  (gelezen 7992 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #10 Gepost op: 4 april 2013, 20:10:12
Juist doordat mensen 'overgekwalificeerd' zijn, raken ze eerder verveelt en willen ze zich bezig houden met meer dan het dagelijks politiewerk. En omdat dat al heel wat mensen overkomen is nemen veel eenheden geen HBO'ers aan op MBO niveau.. hoe goed bedoelt ook.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #11 Gepost op: 5 april 2013, 11:01:05
Ik snap dat er inderdaad HBO'ers zullen zijn die dan snel verveeld raken, maar zoals ik al zei verschilt dit per persoon. Net als dat de ene MBO'er die het wel moeilijk vindt er heel veel moeite in zal steken om alles te halen, en de ander gooit er met z'n pet naar als het na 2x niet lukt. Snap alleen niet waarom het voor een klasgenoot demotiverend is als een ander iets makkelijker door de opleiding loopt. Op de middelbare school had je dit ook en ging ook niet iedereen lopen mokken als de ander een punt hoger had voor wiskunde. Lijkt mij alleen maar handig aangezien je deze persoon dan om hulp kan vragen als iets niet lukt. Voor sommigen is het makkelijker om iets aan leeftijdsgenoot te vragen als men iets niet helemaal begrijpt dan nog een keer aan een docent.

Zelf heb ik als HBO'er speciaal voor niveau 4 gekozen omdat ik juist de straatervaring op wil doen die ik later nodig heb als ik m'n doel binnen de politie wil bereiken. Maar nogmaals, dit is niet persoonlijk naar jou bedoeld uiteraard. Vind het gewoon een vage regelgeving die gelukkig niet altijd gevolgd wordt  :)


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #12 Gepost op: 5 april 2013, 11:39:43
Ik denk wel dat je goed duidelijk moet maken dat je niet solliciteert om snel door te kunnen stromen! Hier wordt namelijk wel verschillend over gedacht, omdat in jouw geval recherchekundige financieel een meer voor de hand liggende optie zou zijn. Maar daar zijn geen vacatures voor, dus dat je goed weet duidelijk te maken dat je het niet als 'sluiproute' gebruikt. Anyway: succes!


Politieaccountant

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #13 Gepost op: 5 april 2013, 21:52:38
Ik wil juist als hoofdagent ervaring opdoen, wil graag buiten 'spelen'. Dan later rechercheur worden. Het gaat mij niet om snel door te stromen omdat er nu geen vacatures zijn. Eerst ervaring opdoen en dan later dus naar recherche doorstromen. Ik vind het belangrijk dat je de ervaring hebt als agent om zodoende een betere inzicht als rechercheur te ontwikkelen. En hoofdagent zijn lijkt mij ook ontzettend leuk. Groetjes


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #14 Gepost op: 7 april 2013, 13:51:44
Ik heb ook een klasgenoot die als accountant HBO is opgeleid. Verschilt wel per korps eenheid natuurlijk wat het aanname beleid is.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #15 Gepost op: 7 april 2013, 17:26:04
Ik wil juist als hoofdagent ervaring opdoen, wil graag buiten 'spelen'. Dan later rechercheur worden. Het gaat mij niet om snel door te stromen omdat er nu geen vacatures zijn. Eerst ervaring opdoen en dan later dus naar recherche doorstromen. Ik vind het belangrijk dat je de ervaring hebt als agent om zodoende een betere inzicht als rechercheur te ontwikkelen. En hoofdagent zijn lijkt mij ook ontzettend leuk. Groetjes

Ik heb hetzelfde, alleen dan niet de ambitie voor recherche maar voor het AT. Maar ik ga zeker niet alleen bij de politie daarvoor, wil alle kanten van het vak leren met als uiteindelijk doel het arrestatieteam. Bij mijn korpsgesprek werd ik hier ook naar gevraagd, heb toen ook gewoon eerlijk geantwoord. Kreeg zelfs te horen van mijn gesprekspartner toen dat ze die keuze wel begrijpelijk vond gezien mijn testresultaten tijdens de selectieprocedure. Maar ik vind het dus ook zeer belangrijk om eerst de ervaring op te doen op straat in de functie van hoofdagent, om zo mijn communicatieve vaardigheden nog beter te ontwikkelen en met de verschillende situaties te leren omgaan die komen kijken bij het politievak.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #16 Gepost op: 22 april 2013, 05:44:48
Toch is dat beleid wel degelijk anders geweest. Een mede sollicitant van mij had HBO, ik 'alleen' HBO propedeuse. Bij ons beiden deden ze heel erg moeilijk en moesten we lullen als brugman om toch aangenomen te worden. Motivatie was de vrees dat we allebei snel door wilden stromen naar brigadiersfuncties en daar zochten ze de komende tijd niemand in. Ik weet eigenlijk niet of die selectiecriteria nog steeds gelden, zal wel niet daar het nu landelijk is. Ik heb 't overigens over 2004/2005.


Bryyan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #17 Gepost op: 23 april 2013, 21:09:29
Begonnen in januari met opleiding hoofdagent, met ook HBO rechten in de pocket, geen probleem bij mij!