Per direct opleidingsstop nieuwe politiemensen

Auteur Topic: Per direct opleidingsstop nieuwe politiemensen  (gelezen 21809 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #10 Gepost op: 26 februari 2013, 14:05:08
Er schijnt wederom een vacaturestop te zijn, helaas. Weet iemand waarom er dit jaar zo weinig aspiranten worden aangenomen? Heb in heel 2013 nog geen vacature online zien staan (alleen voor vrijwilligers).

Klopt. Ik ben afgelopen week gebeld met het nieuws dat er een vacaturestop is aangekondigd, terwijl ik aankomende week zou gaan tekenen (eigen topic over geopend). De persoon van werving en selectie wist mij te vertellen dat het weer om bezuinigingen gaat. Ze hebben het liefst vrijwilligers (gratis), al snapt een aap nog dat die niet alle taken van de beroeps op kunnen vangen. Maar ja, de politiek staat niet altijd bekend om z'n slimme beslissingen. Heb zo'n idee dat dit in de aankomende maanden wel weer teruggedraaid wordt als ze de problemen in gaan zien. Vacaturestop is leuk en aardig, maar je hebt het hele jaar toch ook uitstroom lijkt mij?!


2ling

  • Verpleegkundige I.O.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #11 Gepost op: 26 februari 2013, 14:49:55
Er schijnt wederom een vacaturestop te zijn, helaas.

Ik heb n.a.v. de vacaturestop gekozen voor een andere opleiding
met als voordelen meer ervaring in de hulpverlening en omgang met mensen..

Nu maar hopen dat als ik klaar ben met de vpk opleiding er wel vacatures zijn.
Maar goed dat duurt nog 4 jaar
*** Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt. ***


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #12 Gepost op: 26 februari 2013, 14:58:25
Citaat
Opleidingsstop bij politie

De politie is met onmiddellijke ingang gestopt met het opleiden van nieuwe politiemensen. De korpsleiding heeft dat besloten omdat uit nieuwe berekeningen is gebleken dat de Nationale Politie nu al ruim 2000 mensen meer heeft dan mag.

Het besluit is vorige week genomen. Kandidaten die in april zouden beginnen met de opleiding hebben te horen gekregen dat die niet doorgaat. Onduidelijk is nog hoe lang de opleidingsstop gaat duren.

Op 1 januari zijn de 25 regionale politiekorpsen en het Korps Landelijke Politiediensten opgegaan in de Nationale Politie.

De Politieacademie, die de opleidingen verzorgt, verkeert in zwaar weer. Door een grootschalige reorganisatie verdwijnen de komende vier jaar 300 van de 1500 banen. De ondernemingsraad heeft onlangs het vertrouwen in het college van bestuur opgezegd.
http://nos.nl/artikel/478441-opleidingsstop-bij-politie.html
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Vilhane

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2013, 15:17:31
De politie is met onmiddellijke ingang gestopt met het opleiden van nieuwe politiemensen. De korpsleiding heeft dat besloten omdat uit nieuwe berekeningen is gebleken dat de Nationale Politie nu al ruim 2000 mensen meer heeft dan mag. Dat stelt de NOS.

Het besluit is vorige week genomen, weet de NOS. Kandidaten die in april zouden beginnen met de opleiding hebben te horen gekregen dat die niet doorgaat. Onduidelijk is nog hoe lang de opleidingsstop gaat duren. Op 1 januari zijn de 25 regionale politiekorpsen en het Korps Landelijke Politiediensten opgegaan in de Nationale Politie.

De Politieacademie, die de opleidingen verzorgt, verkeert in zwaar weer. Door een grootschalige reorganisatie verdwijnen de komende vier jaar 300 van de 1500 banen. De ondernemingsraad heeft onlangs het vertrouwen in het college van bestuur opgezegd.
 >:(
M.O.B


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2013, 15:30:18
Lekker gedaan van Opstelten. Op de werkvloer dus de komende periode(jaren) kramperen en in de suttop(inspecteurs) is er een overcapaciteit. Gaan die nu worden ingezet op de noodhulp??


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 26 februari 2013, 15:32:48
Zou het niet zo zijn dat door de reorganisaties richting Nationale Politie er straks duizenden leidinggevende en kantoorfuncties boventallig worden?

Die mensen kunnen dan (indien geschikt en opgeleid) de straat weer op, we willen immers allemaal meer blauw op straat (waar ze al jaren op crepeersterkte zitten).

Too many chiefs and not enough indians, dat wilden we toch ook oplossen met de Nationale Politie?
Wellicht dat de nu vrijkomende capaciteit van de Politieacademie dan mooi gebruikt kan worden voor om- en bijscholing van deze mensen.
Samen sterk in de hulpverlening!


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #16 Gepost op: 26 februari 2013, 15:36:10
Afgelopen donderdag heb ik selectiedag B gehad voor de opleiding tot hoofdagent in Rotterdam... Ik ben heel benieuwd naar de gevolgen van dit nieuws voor mijn sollicitatie! :(


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #17 Gepost op: 26 februari 2013, 15:38:34
Het grootste gros van de docenten op de politieacademie zijn minimaal brigadier. Meestal zijn ze zelfs allemaal inspecteur in schaal 9 of 10. Deze collega's hebben vaak dusdanig lang op de academie gewerkt, dat ze elke feeling met de werkvloer kwijt zijn. De meeste zijn trouwens ook niet IBT gecertificeerd.


En met alle respect voor al die schalen 9, 10 en 11 die zo direct over zijn, Die zie ik niet in een Tourannetje de noodhulp draaien.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #18 Gepost op: 26 februari 2013, 15:42:31
Afgelopen donderdag heb ik selectiedag B gehad voor de opleiding tot hoofdagent in Rotterdam... Ik ben heel benieuwd naar de gevolgen van dit nieuws voor mijn sollicitatie! :(

Ik ben heel bang voor je dat je, om het platvloers te zeggen, simpelweg een houtenbek heb en iets anders kan gaan zoeken.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #19 Gepost op: 26 februari 2013, 15:47:02
Nou,

als er net zo wordt gereorganiseerd als bij mijn werkgever kan je al op je vingertjes natellen dat de werkvloer (de jan lul, de arbeider..) de klappen kan opvangen,
de hoge schalen blijven heus wel buiten schot hoor :)

Succes ermee :)
Groetjes, Marco