Per direct opleidingsstop nieuwe politiemensen

Auteur Topic: Per direct opleidingsstop nieuwe politiemensen  (gelezen 21727 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #20 Gepost op: 26 februari 2013, 15:48:51
Nou,

als er net zo wordt gereorganiseerd als bij mijn werkgever kan je al op je vingertjes natellen dat de werkvloer (de jan lul, de arbeider..) de klappen kan opvangen,
de hoge schalen blijven heus wel buiten schot hoor :)

Succes ermee :)

Dat is nu juist het probleem binnen de NatPol. Men heeft veel te veel inspecteurs en hoofdinspecteurs. Dat er te weinig (hoofd)agenten rond lopen boeit ze echt niet in het Haagse.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #21 Gepost op: 26 februari 2013, 15:54:44
Er schijnt wederom een vacaturestop te zijn, helaas. Weet iemand waarom er dit jaar zo weinig aspiranten worden aangenomen? Heb in heel 2013 nog geen vacature online zien staan (alleen voor vrijwilligers).

Natuurlijk zoeken ze volop vrijwilligers,
gratis personeel ! (althans, met een geringe onkostenvergoeding maar dan nog)
Hoe mooi wil je het hebben ?
Groetjes, Marco


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #22 Gepost op: 26 februari 2013, 15:54:55
Dat is nu juist het probleem binnen de NatPol. Men heeft veel te veel inspecteurs en hoofdinspecteurs. Dat er te weinig (hoofd)agenten rond lopen boeit ze echt niet in het Haagse.

Agenten kun je afschaffen, Opstelten heeft het toch opgelost? Al ruim 35% van overvallen op juweliers terug gedrongen, niet door agenten! Gewoon door een stukje plastic folie!  http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/venj/nieuws/2013/02/25/proef-met-veiligheidsfolie-voor-juweliers-van-start.html


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #23 Gepost op: 26 februari 2013, 15:56:20
Agenten kun je afschaffen, Opstelten heeft het toch opgelost? Al ruim 35% van overvallen op juweliers terug gedrongen, niet door agenten! Gewoon door een stukje plastic folie!  http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/venj/nieuws/2013/02/25/proef-met-veiligheidsfolie-voor-juweliers-van-start.html

JA, dat heeft hij dan wel heel letterlijk genomen.  :D :D


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #24 Gepost op: 26 februari 2013, 15:57:34
Vorige week maandag gebeld dat ik in mei zou kunnen beginnen. Vandaag te horen gekregen dat ik waarschijnlijk helemaal niet kan beginnen. Intussen mijn huidige werkgever op de hoogte gebracht, mijn baan opgezegd en dan krijg je dit te horen. Sorry dat ik het zeg, maar ik voel me echt genaaid door Opstelten
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #25 Gepost op: 26 februari 2013, 15:58:31
Zojuist gebeld met mijn selectie adviseur, en helaas, alle trajecten zijn stopgezet.

Mijn adviseur gaf aan dat hij er zich hard voor gaat maken dat wanneer er wel weer opleidingsplaatsen zijn dat mensen met een compleet dossier (testdag A en B) niet opnieuw de selectie inhoeven.

Wat een @#$%&* nieuws, ben er stuk van  :'(


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #26 Gepost op: 26 februari 2013, 15:58:53
Ik lees het nu op volkskrant.nl: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3400325/2013/02/26/Per-direct-opleidingsstop-nieuwe-politiemensen.dhtml

Teveel mensen dan verwacht,  we hebben het niet over tientallen maar over 2000!!! Het kan aan mij liggen, maar dit verhaal kan ik niet geloven. Gaat ook weer ten koste van blauw, mag hopen dat het snel wordt teruggedraaid.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #27 Gepost op: 26 februari 2013, 16:01:25
Beide topics omtrent de vacature/opleidingsstop zijn samengevoegd tot 1 topic.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #28 Gepost op: 26 februari 2013, 16:02:52
Dat is nu juist het probleem binnen de NatPol. Men heeft veel te veel inspecteurs en hoofdinspecteurs. Dat er te weinig (hoofd)agenten rond lopen boeit ze echt niet in het Haagse.

Zo herkenbaar.
Veel managmentlagen die nu te veel geworden zijn,
solliciteren op eigen baan, assesment, herplaatsingskandidaat worden en geen idee waar ze met al die mensen heen moeten..
Allemaal in schaal 7 tot 11 ?
En tsja..
die gaan echt niet een job nemen binnen de organisatie op schaal 3 of 4..


Hoe is het bij ons op de afdeling,
werkvloer-> chef->sectorchef->unitmanager-> bedrijfsmanager.....

En dat dit eraan kwam was allang bekend hoor :)
Groetjes, Marco


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #29 Gepost op: 26 februari 2013, 16:04:47
JA, dat heeft hij dan wel heel letterlijk genomen.  :D :D

Inderdaad, Haagse werkelijkheid.

Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd maar mij lijkt dat je dit nooit moet doen. Het verhogen van AOW leeftijd in combinatie met het niet opleiden van jonge was geeft ergens in de toekomst een ongewenst stapel-effect.

Beleidsmakers en politiemanagers kunnen het met cijfers en grafieken aantonen dat de politiezorg gewaarborgd blijft over de grote lijn, in praktijk moet de gewone agent iets langer boeven vangen op zijn oude dag waardoor jonge instroom nu even minder noodzakelijk is.