Per direct opleidingsstop nieuwe politiemensen

Auteur Topic: Per direct opleidingsstop nieuwe politiemensen  (gelezen 21835 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #70 Gepost op: 27 februari 2013, 18:52:33
Ik ben inderdaad net gebeld door iemand van de Nationale Politie met het verlossende woord. Het hele gedoe was een misverstand en mijn sollicitatie wordt alsnog vervolgd. Deze week nog wordt er contact opgenomen door het korps Den Haag en dan kan m'n antecedentenonderzoek alsnog uitgevoerd worden. Als dit positief is kan ik gewoon starten in week 21 zoals de bedoeling was! Superblij hier!!! Hoop voor alle anderen die in het traject zaten dat zij eveneens goed nieuws krijgen.


mark21

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #71 Gepost op: 27 februari 2013, 19:14:45
Wat een gedoe allemaal.

verwachten jullie dit jaar nog vacatures voor Surveillant/Agent/hoofdagent ?
Het lijkt mij erg sterk hoe denken jullie er over?


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #72 Gepost op: 27 februari 2013, 20:19:46
Ik ben inderdaad net gebeld door iemand van de Nationale Politie met het verlossende woord. Het hele gedoe was een misverstand en mijn sollicitatie wordt alsnog vervolgd. Deze week nog wordt er contact opgenomen door het korps Den Haag en dan kan m'n antecedentenonderzoek alsnog uitgevoerd worden. Als dit positief is kan ik gewoon starten in week 21 zoals de bedoeling was! Superblij hier!!! Hoop voor alle anderen die in het traject zaten dat zij eveneens goed nieuws krijgen.

Goed nieuws he! Ik ben zo blij dat het een misverstand is.

@mark21 Ze zijn op dit moment aan het inventariseren hoeveel kandidaten ze in de portefeuille hebben en hoe veel ze nog moeten aanwerven en voor welke regio's. Het is dus nog even afwachten.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Jessetendam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #73 Gepost op: 27 februari 2013, 20:22:00
Ik ben helemaal in de war! :-\ Ik weet niet meer in welk schuitje ik zit?
Ik heb in november 2012 mijn korpsgesprek gehad in Deventer bij korps Oost-Nederland. (toen nog korps Twente)
Nadien heb ik niks meer vernomen en geen bericht meer gehad. Wel is mij mondelijke toezegging gegeven dat ik kon beginnen met de opleiding als ik mijn medische keuring en het antecedentenonderzoek positief af zou ronden. Ik zou dan kunnen beginnen in mei of oktober. Maar nog steeds heb ik geen bericht gehad. Betekent dit voor mij dat ik buiten de boot val of mogen er nog steeds kandidaten starten in oktober?

gr Jesse


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #74 Gepost op: 27 februari 2013, 22:37:44
Berichtgeving opleidingsplaatsen Politieacademie

http://www.politie.nl/nieuws/2013/februari/27/00-berichtgeving-over-opleidingsplaatsen-politieacademie.html
Laatste update: 27-02-2013 | 16:57

Gisteren is er verwarring ontstaan over het aantal opleidingsplaatsen bij de Politieacademie. Inmiddels is er meer duidelijkheid. De politieacademie en de politie hebben vandaag het ministerie van Veiligheid en Justitie hierover geïnformeerd.

Er is geen sprake van een opleidingsstop bij de academie. Wel zijn er dit jaar minder te vullen opleidingsplaatsen ten opzichte van voorgaande jaren. Geheel volgens de in december 2012 vastgestelde begroting en het beheersplan geldt voor het aantal opleidingsplaatsen bij de politie voor het jaar 2013 een numerus fixus van 800 aspiranten.

De politie en de Politieacademie bekijken momenteel bij alle verschillende politieonderdelen in welke mate de numerus fixus reeds benaderd wordt. Zodat goed kan worden ingeschat hoe groot hun wervings- en selectieinspanningen nog moeten zijn voor de rest van dit jaar.

Lees ook de berichtgeving van het ministerie van Veiligheid en Justitie over de opleidingsplaatsen.
Samen sterk in de hulpverlening!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #75 Gepost op: 28 februari 2013, 08:09:14
Reactie op berichtgeving over opleidingsplaatsen politieacademie

Naar aanleiding van de discussie over het aantal opleidingsplaatsen bij de Politieacademie heeft het ministerie van Veiligheid en Justitie de Politieacademie en de Nationale Politie om tekst en uitleg gevraagd.

Geheel conform de in december 2012 vastgestelde begroting en beheersplan geldt voor het aantal opleidingsplaatsen bij de politie voor het jaar 2013 een numerus fixus van 800 aspiranten. Er is dus geen sprake van een opleidingsstop, wel van een reductie van het aantal te vullen opleidingsplaatsen ten opzichte van voorgaande jaren.

Uit de navraag blijkt dat de Nationale Politie en de Politieacademie bij alle verschillende politieonderdelen onderzoeken in welke mate de numerus fixus reeds benaderd wordt. Zodat goed kan worden ingeschat hoe groot hun wervings- en selectieinspanningen nog moeten zijn voor de rest van dit jaar. Abusievelijk zijn daarbij sollicitanten benaderd met het bericht dat ze verder niet in behandeling worden genomen en de opleiding niet kunnen volgen. Sommige daarvan hadden op basis van een brief met daarin de intentieverklaring voor aanstelling al onomkeerbare stappen gezet. Dat is betreurenswaardig. Deze sollicitanten zijn of worden opnieuw benaderd en kunnen de selectieprocedure vervolgen.

De voorlopige sterktecijfers laten zien dat de operationele sterkte van de politie per eind 2012 wederom hoger ligt dan met de Tweede Kamer is afgesproken. Voor de inname in 2013 heeft dit geen gevolg: bij het vaststellen van het aantal plaatsen voor 2013 was namelijk al rekening gehouden met een hogere sterkte dan afgesproken. De aantallen opleidingsplaatsen in 2014 en de jaren daarna zullen zoals te doen gebruikelijk met de jongste sterktecijfers opnieuw worden doorgerekend.
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013/02/27/reactie-op-berichtgeving-over-opleidingsplaatsen-politieacademie.html


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #76 Gepost op: 1 maart 2013, 11:53:12
Reactie op berichtgeving over opleidingsplaatsen politieacademie
 operationele sterkte van de politie per eind 2012 wederom hoger ligt dan met de Tweede Kamer is afgesproken.
Laten ze even al het operationele personeel de FVT-test doen, zoals al tijden in de pijpleiding zit, kijken hoeveel er dan overblijven...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #77 Gepost op: 1 maart 2013, 21:10:16
T wordt nog veel leuker... Mompelt iets over een mogelijkheid om van hoofdagent door te groeien naar brigadier en het ''overschot'' aan brigadieren die daardoor mogelijk gaat ontstaan ?    e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #78 Gepost op: 2 maart 2013, 15:36:54
Ik dacht dat die mogelijkheid op het moment juist bevroren was.....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #79 Gepost op: 5 maart 2013, 12:07:49
De resultaten van mijn tests zijn binnen:

Taal: beiden C1 (maximaal)
Sporttest: positief (mocht 3:13, liep 3:01,5)
Cognitief: score niveau 4: 17 uit 20 (top 15%)
Capaciteiten (min. 30): 41
Psychologisch: Positief

Zojuist mijn selectieadviseur gesproken. deze verwacht vandaag of morgen duidelijkheid te kunnen bieden over de vervolgprocedure. Ik heb goede hoop om toch nog in mei te kunnen starten maar wacht even rustig af...

Spannend!