Per direct opleidingsstop nieuwe politiemensen

Auteur Topic: Per direct opleidingsstop nieuwe politiemensen  (gelezen 21792 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #90 Gepost op: 13 maart 2013, 15:30:47
Ik wil je niet blij maken met een dode mus, maar hou een klein beetje hoop op oktober. Dan is er al geïnventariseerd hoeveel kandidaten de eenheden hebben en hoeveel ze er nog moeten aanwerven. Maar het is nog een poosje wachten. Succes in ieder geval!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #91 Gepost op: 21 maart 2013, 11:44:01
Heb je nog iets gehoord Jesse?


Jessetendam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #92 Gepost op: 21 maart 2013, 18:45:25
Ja! Werd gisteren gebeld door iemand van de politieacademie. Helaas, ik was er dichtbij maar nog net niet dichtbij genoeg.
Iedereen met een brief thuis waarin de intentieverklaring staat om je op de opleiding te plaatsen kan beginnen. Dit hoor je te krijgen nadat je het korpsgesprek positief afrondt. Ik heb t korpsgesprek wel positief afgerond maar helaas de brief nog niet thuis gekregen. Dat gaat nu dus ook niet meer gebeuren. Jammer, maar helaas. Wel zeiden ze mij dat ik als een van de eerste gebeld zou worden als er weer plek vrij kwam. Maar dat zal wel tegen iedereen worden gezegd :|


Pietertje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #93 Gepost op: 27 maart 2013, 12:15:08
Dames en Heren,

Ik zie dat er hier (gelukkig!) een soort lotgenoten-contact ontstaat :D, tevens wil ik u allen niet ontmoedigen.. Maarre deze jongeman zit al sinds november 2012 in het sollicitatie traject, en moet alleen nog z'n arbeidsvoorwaarden gesprek afwachten, enne volgens "het ministerie" moet ik daar nog "even" op wachten (nu al een maandje of 7). Ik hoop nog steeds op een plekje! (gelukkig is m'n A+B keuring afgenomen in maart, dus ik kan nog tot maart 2014 ;)). En toch wil ik eraan toevoegen dat ik het erg zonde vind dat jonge, gemotiveerde en ambitieuze (jonge) dames en heren hiermee (bij de politie) geen tot weinig kans krijgen.. overigens zou het een logische stap zijn als de economie aan het groeien was en de criminaliteit drastisch daalde, zoals u allen weet is geen van beide van toepassing..

Blijf in elk geval vertrouwen en hopen!

(Hopelijk biedt 2014 een wat beter perspectief! ;))


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #94 Gepost op: 3 april 2013, 11:03:53
Helaas, helaas.

Nu niet bij de pakken neer proberen te zitten er doorgaan, volgend jaar is er een stoeltje op de opleiding met mijn naam erop!

That's the spirit! Veel geduld en succes gewenst! Geldt trouwens voor iedereen hier in dezelfde situatie!!


Jessetendam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #95 Gepost op: 16 april 2013, 10:30:19
Mijn verhaal wordt nog vervolgd, haha. Ik kreeg een belletje van het ACP (politievakbond). Ik heb contact gezocht omdat ik een tweet van hen zag, met de oproep: Willen de sollicitanten waarvan de procedure stilgezet ons een e-mail sturen met hoe de procedure is verlopen en hoe ver je al in procedure bent. Dit heb ik gedaan en ik heb contact gehad. Mijn casus is opnieuw onderzocht door de politieacademie, helaas kreeg ik enkele dagen later een belletje van iemand van de academie met de mededeling dat het niet doorgaat (dit jaar). De reden waarom ik niet door kon was dat ik geen brief thuis had gekregen met een intentieverklaring. 3 weken later werd ik gebeld door iemand van het ACP waar ik contact mee heb gehad, met de vraag of ik aan het eind van mijn korpsgesprek een 'harde' toezegging heb gekregen om te beginnen aan de opleiding. Wat mijn letterlijk is gezegd aan het eind van mijn korpsgesprek is: 'Wij proberen je aan de opleiding te laten beginnen in mei, mocht dit niet lukken wordt het oktober.' Ikzelf en het ACP zien dit als een harde toezegging. Nou heeft het ACP en de politieacademie de afspraak dat iedereen met een toezegging (schriftelijk of mondelijk), moet kunnen beginnen aan de opleiding zoals afgesproken. Mijn casus wordt nog een keer onderzocht en ik hoop binnenkort bericht te krijgen dat het toch nog door gaat. Wat denken jullie?

gr. Jesse


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #96 Gepost op: 16 april 2013, 11:13:28
He Jesse,

Ten eerste bewonder ik je dankzij je doorzettingsvermogen, ik zou zeggen blijf vechten. Daarnaast bent ik bang dat je zonder een schriftelijke toezegging niet ver gaat komen. Er kan namelijk niet '' bewezen '' worden dat er daadwerkelijk een mondelijke toezegging is gedaan.

Ik hoop dat het het toch nog goed gaat komen. Keep us up to date  ;)

Gr. Adil


Jessetendam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #97 Gepost op: 16 april 2013, 11:32:41
Bedankt, niet geschoten is altijd mis hè! Dat snap ik, maar als diegene die dat onderzoekt contact opneemt met het korps, en de mensen met wie ik korpsgesprek had het bevestigen dat dat is wat er gezegd is lijkt het mij bewezen. Waarom zou het korps daarover liegen?

Zal ik doen!

Wordt vervolgd...


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #98 Gepost op: 16 april 2013, 11:35:44
Dat is zo, ik hoop dat het goed komt.  ;)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #99 Gepost op: 16 april 2013, 12:35:08
Een mondelinge afspraak is ook een afspraak, als er is afgesproken dat iedereen bij wie schriftelijk OF MONDELING is medegedeeld dat zij gaan starten ook daadwerkelijk mogen beginnen...... geef ik je best een kans!  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.