Per direct opleidingsstop nieuwe politiemensen

Auteur Topic: Per direct opleidingsstop nieuwe politiemensen  (gelezen 21730 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #50 Gepost op: 26 februari 2013, 20:32:18
Pfff, wel een stop, geen stop, nu weer wel een stop. Ik vraag me af of ze er zelf al uit zijn maar wat een vreselijk slecht communicatiebeleid zeg:
Citaat
Politieacademie: wel opleidingsstop

Er is opnieuw onduidelijkheid of er een opleidingsstop bij de politie komt. In een interne brief van de politieacademie staat dat er vanaf mei geen nieuwe studenten meer mogen worden aangenomen. Het ministerie van Veiligheid en Justitie sprak dat eerder vandaag juist tegen.

In de brief, die in handen is van de NOS, schrijft directeur Martin Staats van Werving en Selectie dat alleen recherchekundigen na mei nog aan een opleiding mogen beginnen. Alle andere politieopleidingen mogen niemand meer toelaten.

Begrotingsproblemen
Staats schrijft dat vanwege problemen met de begroting er direct een aanstellingsstop is voor de rest van het jaar. "Dit betekent dat er geen kandidaten meer aangesteld mogen worden voor de instroom van week 17 en verder", schrijft Staats.

"Ik realiseer me dat dit consequenties heeft voor de vele kandidaten in het sollicitatieproces", vervolgt hij. Wat de gevolgen precies zijn laat hij onderzoeken.

Ook op de Facebookpagina van de politieacademie staat dat er hoogstwaarschijnlijk na mei geen opleidingsplaatsen meer zijn. "We betreuren deze situatie, we realiseren ons dat dit voor veel kandidaten ingrijpend is", aldus de politieacademie.

Te veel mensen
Eerder vandaag liet een woordvoerder van de Nationale Politie al weten dat er geen nieuwe studenten meer worden aangenomen aan de politieacademie. Uit berekeningen zou blijken dat er nu al ruim 2000 mensen meer bij de politie werken dan is toegestaan.

Het ministerie sprak dat bericht tegen en zei dat het was gebaseerd op onjuiste informatie. Wel worden er dit jaar iets minder studenten aangenomen dan vorig jaar, zei een woordvoerder.
http://nos.nl/artikel/478569-politieacademie-wel-opleidingsstop.html
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #51 Gepost op: 26 februari 2013, 20:53:29
En dit staat dan weer op de site van de Politieacademie....   :-\ :

Citaat
Mediaberichtgeving opleidingsstop nieuwe politiemensen is onwaar

In de media wordt op dit moment gemeld dat de politie met onmiddellijke ingang stopt met het aannemen van nieuwe politiemensen, dit is niet waar. Dit jaar zullen de aantallen aspiranten en zij-instromers zoals afgesproken met de minister en Nationale Politie beginnen met hun opleiding aan de Politieacademie. Er zijn op dit moment genoeg geschikte kandidaten en daarom zijn de wervingsactiviteiten voor nieuwe aspiranten stopgezet.


Het bericht over het verdwijnen van 300 van de 1500 banen bij de Politieacademie is tevens onjuist en is niet aan de orde.

Selectiekandidaten en aankomende studenten verwijzen wij naar www.kombijdepolitie.nl voor meer informatie en contactgegevens.

https://www.politieacademie.nl/overdepolitieacademie/nieuws/Paginas/Mediaberichtgeving-opleidingsstop-nieuwe-politiemensen-is-onwaar.aspx


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #52 Gepost op: 26 februari 2013, 21:54:41
Na afgelopen week een zwaar teleurstellend bericht te hebben ontvangen, krijg ik toch weer een beetje hoop. Wat ik er nu van begrijp mogen de april/mei klassen nog beginnen en is er daarna een tijdelijke stop. Ik heb een toezegging gehad dat ik bij die klas zou zitten, alleen omdat ik vandaag officieel mijn antecedentenbezoek zou krijgen en de uitslag daarvan moest afwachten zou ik pas volgende week kunnen tekenen. Van mijn klas zaten er nog 3 anderen in dezelfde situatie, 16 anderen hebben afgelopen week getekend en zaten dus al 'veilig'. Maar aangezien wij een toezegging hebben gehad dat we in die klas zitten, en het er op lijkt dat de april/mei klassen nog wel starten, heb ik toch weer een beetje hoop. Afwachten maar!


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #53 Gepost op: 26 februari 2013, 22:48:11
Ik heb de verschillende media berichten gelezen en heb geprobeerd er een overzichtje van te maken. Zoals het bij mij binnenkomt is er binnen de politie het gerucht ontstaan dat er geen aanstellingen meer zijn. Dat komt volgens mij van de cijfers dat er 2000 mensen te veel in dienst zijn, en er veel minder nieuwe aspiranten zijn dan vorig jaar. Dat is uiteindelijk naar buiten gekomen vanuit de politie zelf dat er helemaal niemand meer wordt aangenomen. Alle berichtgeving over een volledige aanstellingstop is vanuit de politie zelf gekomen. Zowel het ministerie van V&J, als de politieacademie spreken dit bericht tegen, maar kunnen ook niet exact vertellen hoe het nu wel zit.

Zoals ik het zie (en heel erg hoop) is het een storm in een glas water. Het is allemaal erg onduidelijk en niemand weet eigenlijk precies hoe het zit. De ACP is boos en gaat het bij de minister aankaarten en ook de mensen van W&S zijn zeker niet te spreken over de manier waarop het gaat. Ik hoop dat er later deze week meer duidelijkheid zal zijn en dat de mensen zoals ik en vele anderen alsnog aan de opleiding kunnen beginnen.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Steve the Kiwi

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #54 Gepost op: 27 februari 2013, 06:56:58
Wat is de jaarlijkse afslijting ( Als dat is de juiste nederlandse woord?) door pensioen, enz?   - om de figuur van "2000 mensen te veel" in perspectief te houden......


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #55 Gepost op: 27 februari 2013, 08:34:24
De woordvoerder van de politiebond had het gisteren op radio 1 over (dacht ik) 15.000 mensen.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #56 Gepost op: 27 februari 2013, 09:07:36
15.000 per jaar?!
Dat zou betekenen dat 1 op de 4 per jaar vertrekt / nieuw binnenkomt...


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #57 Gepost op: 27 februari 2013, 09:27:43
Sorry vergeten erbij te zetten, maar dat gaat over een tijdsbestek van 5 jaar. Ik zal het fragment zo eens terug luisteren.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #58 Gepost op: 27 februari 2013, 09:31:40
Sorry vergeten erbij te zetten, maar dat gaat over een tijdsbestek van 5 jaar. Ik zal het fragment zo eens terug luisteren.

Dat zo idd goed kunnen, aangezien men zegt dat de "reorganisatie" in 2018 geheel moet zijn afgerond. 2018 moet de NatPol helemaal klaar zijn.


Steve the Kiwi

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #59 Gepost op: 27 februari 2013, 09:41:51
Sorry vergeten erbij te zetten, maar dat gaat over een tijdsbestek van 5 jaar. Ik zal het fragment zo eens terug luisteren.

Dat zou dan betekenen ca. 3000 of 5% per jaar ..... als vorig jaar intake was 1700 nieuwe mensen, en dit jaar zullen ze alleen toe 800 nieuwe rekruten .... in een jaar het is opgelost ......

dat is niet te zeggen van de juiste mensen hebben de politie verlaten ......  alleen de nummers kijken ok ......voor politieke doeleinden. Hoe het zal invloed hebben op de operationele capaciteit is een andere discussie