Hulpverleners helpen te navigeren naar incident

Auteur Topic: Hulpverleners helpen te navigeren naar incident  (gelezen 9081 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #20 Gepost op: 4 maart 2013, 09:12:16
Maar de beste oplossing is toch om te melden bij de fabrikant van de navigatie dat er iets niet klopt.
Je kan vuren ontsteken,fakkels vasthouden of misthoorns monteren op je pand, maar de fout ligt dus bij het kaartenmateriaal op de navigatie,en dat zal je moeten melden en proberen te veranderen,al het andere zijn lapmiddelen.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #21 Gepost op: 4 maart 2013, 21:49:01
Maar de beste oplossing is toch om te melden bij de fabrikant van de navigatie dat er iets niet klopt.
Je kan vuren ontsteken,fakkels vasthouden of misthoorns monteren op je pand, maar de fout ligt dus bij het kaartenmateriaal op de navigatie,en dat zal je moeten melden en proberen te veranderen,al het andere zijn lapmiddelen.

Dat ben ik niet met u eens. Het blind staren op een navigatiesysteem, wat heden ten dage nogal vaak gebeurt, vind ik in het geval van hulpdiensten toch een kwalijke zaak. Ja, ik weet dat zeker in levensbedrijgende situaties geen tijd is om even rustig alle kaarten te bestuderen en dat voornamelijk ambulancemedewerkers niet altijd lokale kennis hebben. Daarom is het noodzakelijk om ze in moeilijke situaties een handje te helpen, hierbij is enkel fatsoenlijk (digitaal) kaartmateriaal gewoonweg niet voldoende. Dit omdat perfect kloppend materiaal (helaas) nog steeds een utopie is.

Een idee voor bedrijven is wellicht om bij meer dan een bepaald aantal werknemers, verplicht te stellen om bij de inrit en de ingang van het gebouw groen (of een andere kleur) knipperende lampen de hebben. Deze kunnen dan bij de receptie of door middel van een afstandsbediening door een van de BHV'ers ingeschakeld worden in geval van nood. Zo hoeft er vanuit het voertuig niet eindeloos getuurd worden naar het juiste huisnummer of bedrijfsnaam, maar is de ingang van het gebouw eenvoudig te vinden. En zo hoeft er niet altijd iemand op de uitkijk te staan wanneer er niet voldoende mensen in het pand aanwezig zijn.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #22 Gepost op: 4 maart 2013, 22:21:41
Wat ik in het verleden heb gedaan is in ons computersysteem BVH een afspraak op locatie aangemaakt op het adres van het bedrijf dat problemen had met de bereikbaarheid. Deze afspraak op locatie wordt automatisch geimporteerd in GMS, de meldkamersoftware, en verschijnt bij ons dan in de boordcomputer in het voertuig. Dat werkt echter alleen als er een politievoertuig gealarmeerd wordt, de CPA en de BRW zien onze afspraken op locatie niet omdat deze vaak ook gevoelige info bevatten.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #23 Gepost op: 4 maart 2013, 22:42:01
Citaat
Zo hoeft er vanuit het voertuig niet eindeloos getuurd worden naar het juiste huisnummer of bedrijfsnaam, maar is de ingang van het gebouw eenvoudig te vinden. [Quote Sasla]
Over huisnr gesproken, snap niet waarom ze de afmetingen en cijfertype niet verplichte standaardmaat  maken, zo groot dat ze vanaf de straat te lezen zijn?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #24 Gepost op: 4 maart 2013, 22:44:13
Over huisnr gesproken, snap niet waarom ze de afmetingen en cijfertype niet verplichte standaardmaat  maken, zo groot dat ze vanaf de straat te lezen zijn?
Dat is pas een idee!


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #25 Gepost op: 4 maart 2013, 22:59:37
Over huisnr gesproken, snap niet waarom ze de afmetingen en cijfertype niet verplichte standaardmaat  maken, zo groot dat ze vanaf de straat te lezen zijn?

+1

In alle gevallen reflecterend, voor huizen met een afmeting mimimaal van 15x15cm, voor bedrijven 50x50cm.
In de kleur geel met zwarte letters.

En daarnaast alle straatnamenbordjes blauw, ook reflecterend met witte letters.

Wat mij betreft mag dit een wettelijke verplichting worden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #26 Gepost op: 4 maart 2013, 23:05:30
+1

In alle gevallen reflecterend, voor huizen met een afmeting mimimaal van 15x15cm, voor bedrijven 50x50cm.
In de kleur geel met zwarte letters.

En daarnaast alle straatnamenbordjes blauw, ook reflecterend met witte letters.

Wat mij betreft mag dit een wettelijke verplichting worden.
Mijn huisnummer is vanaf de straat vrij waarneembaar van alle kanten. Staat 6 meter van de stoeprand af, op 2 m hoogte. Staat niets voor (ja een hekje van 60 cm). En reflecterend. Meer fratsen ga ik er niet aan doen. Het is goed te herkennen, ga er geen circus van maken.

Edit: 8 cm hoog, 12 cm breed.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #27 Gepost op: 4 maart 2013, 23:12:31
Mijn huisnummer is vanaf de straat vrij waarneembaar van alle kanten. Staat 6 meter van de stoeprand af, op 2 m hoogte. Staat niets voor (ja een hekje van 60 cm). En reflecterend. Meer fratsen ga ik er niet aan doen. Het is goed te herkennen, ga er geen circus van maken.

Edit: 8 cm hoog, 12 cm breed.

Dan heb je het goed voor elkaar, maar bij 99% van NL is dit niet het geval.
Zelf heb ik het ook niet, maar zat er laatst wel over na te denken om het te doen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #28 Gepost op: 4 maart 2013, 23:14:24
Dan heb je het goed voor elkaar, maar bij 99% van NL is dit niet het geval.
Zelf heb ik het ook niet, maar zat er laatst wel over na te denken om het te doen.
Is in de hele straat zo. Flats in de buurt hebben megaborden, 30 of 40 bij 100 of 120 cm. Niet per huisnummer, maar bijv. "270 / 290". Nu ik er over nadenk valt volgens mij de hele buurt wel in het 'goede' plaatje.  O0


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #29 Gepost op: 4 maart 2013, 23:16:37
Is in de hele straat zo. Flats in de buurt hebben megaborden, 30 of 40 bij 100 of 120 cm. Niet per huisnummer, maar bijv. "270 / 290". Nu ik er over nadenk valt volgens mij de hele buurt wel in het 'goede' plaatje.  O0

Perfect geregeld dan.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.