Tactische zaklamp

Auteur Topic: Tactische zaklamp  (gelezen 115361 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #10 Gepost op: 28 februari 2013, 16:01:58
Ik maak, zowel voor werk alsook privé, gebruik van de EagleTac P20A2 - Mark II.

Fel lampje (395 lumen), diverse standen waaronder dimmen en tactische strobe, werkt op gewone AA batterijen en niet te duur.

Lampje is o.a. verkrijgbaar bij www.nkon.nl
Heb ook een EagleTac Mark II via die site gekocht maar dan de G25C2. Deze produceert zelfs 856 lumen. Erg fijn want hij is echt gigantisch fel!
Nadeel hiervan is dat de lamp de 2 CR123A batterijen binnen een uur leeg slurpt. Gelukkig zit er ook een minder felle stand op waardoor de batterijen 8 uur mee gaan volgens de gebruiksaanwijzing.

Ben niet helemaal tevreden over het bijgeleverde holster. Vind deze te groot/lomp en de drukknopjes van het holster zijn niet erg sterk waardoor deze soms ongewenst openstaat.
Misschien dat de houder van politiefiets wel fijn is.
Heeft iemand ervaring met deze lamphouders?


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2013, 16:09:04
Ik heb van de baas de Fenix PD30 gekregen (die ook in het personeelsblad 24/7 staat). Werkt echt super, heb de strobefunctie in de parktijk nog niet gebruikt.
Bij het oefenen met zaklamp en schieten is dit kleine lampje ideaal. Je hebt geen lompe maglite (ook goede lampen overigens) in je handen, waardoor schakelen wel wat makkelijker is.
En het handige is dat je de lichtsterkte kan veranderen, als je bijv. rijbewijs controleert heb je niet zo'n overbelichte en vel schijnende vlek op het rijbewijs.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2013, 16:23:00
Heb ook een EagleTac Mark II via die site gekocht maar dan de G25C2. Deze produceert zelfs 856 lumen. Erg fijn want hij is echt gigantisch fel!
Nadeel hiervan is dat de lamp de 2 CR123A batterijen binnen een uur leeg slurpt. Gelukkig zit er ook een minder felle stand op waardoor de batterijen 8 uur mee gaan volgens de gebruiksaanwijzing.

Ben niet helemaal tevreden over het bijgeleverde holster. Vind deze te groot/lomp en de drukknopjes van het holster zijn niet erg sterk waardoor deze soms ongewenst openstaat.
Misschien dat de houder van politiefiets wel fijn is.
Heeft iemand ervaring met deze lamphouders?

Ik gebruik deze al ruim twee jaar: http://www.blackhawk.com/product/CQC-Compact-Light-Carrier,796,127.htm

Erg goed en handig, en je raakt je lamp echt niet kwijt. Heb er al diverse lampen in gedragen, allen met een behuizing waar een 18650 accu in past, net als die van jou, dus jouw lamp past er ook in. Draag er sinds gisteren de Nitecore Smilodon in en die past perfect. Heb mijn houder via TBM in Arnhem gekocht.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #13 Gepost op: 28 februari 2013, 16:55:08
Ik heb van de baas een Surefire G2 Nitrolon gekregen, zeer fel lampje:



Daarbij zit ie in een 'polymer speed holster' waar je hem aan beide kanten in kan steken. Lampje bevat zowel een drukknop voor kort gebruik en handmatig flitsen als een draaiknop voor langdurig gebruik.
Nadeel is dat ik het originele halogeen lampje heb, deze wordt érg heet en hij vreet bovendien batterijen. Voor mijn gebruik is het een prima lampje, beter dan de mini mag die ik hiervoor had.  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 28 februari 2013, 20:27:34
Maglite - oplaadbaar voor het grove werk.
Inova T4 - aan de riem

Prive:
Maglite 3D
Maglite mini


Vanuit dit topic http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=25159.0


Nadeel van alle hier genoemde lampjes is dat ze niet oplaadbaar zijn en/of in eens uit floepen. Zo sta je met een lampje, zo sta je compleet in het donker. Voordeel van ''mijn'' Inova is dat er meerdere standen op zitten, steady-burn fel, steady-burn minder fel en strobe. Nadeel is dat hij iets groter is als de hele kleine lampjes..
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2013, 20:41:50

Vanuit dit topic http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=25159.0


Nadeel van alle hier genoemde lampjes is dat ze niet oplaadbaar zijn en/of in eens uit floepen. Zo sta je met een lampje, zo sta je compleet in het donker. Voordeel van ''mijn'' Inova is dat er meerdere standen op zitten, steady-burn fel, steady-burn minder fel en strobe. Nadeel is dat hij iets groter is als de hele kleine lampjes..
Daar heb je enigzins gelijk in. Al weet ik niet hoe het bij de andere lampjes is, merk ik bij mijn lamp op tijd als hij leeg begint te raken. Dan is het de reserve batterij (in het pakketje zat een 2e batterij en oplader) opladen en die draag ik dan mee tot dat het echt tijd voor om te wisselen. Ik doe ong 2 a 3 maanden met een batterij even afhankelijk van hoe vaak ik mijn lamp gebruik.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2013, 20:47:02
Is de stroboscoopstand voor het eventueel verblinden van de VD?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #17 Gepost op: 28 februari 2013, 20:50:43
Ik merk het als mijn lampje minder fel wordt, dan wissel ik de batterijen die op het bureau liggen. Is nooit een probleem!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #18 Gepost op: 28 februari 2013, 21:18:12
Ik heb de Fenix TK11 van de baas gekregen. Een goede lamp, zeker in combinatie met de oranje opzetkegel. Hierdoor heb ik geen Maglite meer nodig. Helaas zit er geen knipper functie op op de lamp. Het bijgeleverde hoesje is prut. Daar krijg ik het lampje met één hand er niet in of uit. Ik heb zelf een kunststof houder gekocht, perfect ding!



Bron: http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fenix-tk11-xp-g-r5-tactische-zaklamp.htm
Heb precies dezelfde en haal hem makkelijk uit holster. Zet hem zelfs in holster met kegel erop als ik niks hoef te regelen en is er ook ,hups, zo uit.


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #19 Gepost op: 1 maart 2013, 09:36:53
Heb ook een EagleTac Mark II via die site gekocht maar dan de G25C2. Deze produceert zelfs 856 lumen. Erg fijn want hij is echt gigantisch fel!
Nadeel hiervan is dat de lamp de 2 CR123A batterijen binnen een uur leeg slurpt. Gelukkig zit er ook een minder felle stand op waardoor de batterijen 8 uur mee gaan volgens de gebruiksaanwijzing.

Ben niet helemaal tevreden over het bijgeleverde holster. Vind deze te groot/lomp en de drukknopjes van het holster zijn niet erg sterk waardoor deze soms ongewenst openstaat.
Misschien dat de houder van politiefiets wel fijn is.
Heeft iemand ervaring met deze lamphouders?

De reden dat ik destijds gekozen heb voor de P20A2 is o.a. vanwege de gewone AA-batterijen die erin kunnen. Had voorheen ook een lampje met CR125a batterijen. Deze waren altijd snel leeg, lastig te krijgen (als ze opeens leeg zijn) en duur.

Ook ik ben niet echt tevreden over de holsters bij de Eagletac lampen. De klittenband gaat snel achteruit en de stiksels zijn niet heel stevig.
Ik gebruik nu de Lite Holster Stretch van Nite Ize. Heb de clip wel iets moeten modificeren voor aan mijn koppel, maar voor de rest een prima holster. Lamp zit er stevig in, is makkelijk bereikbaar en je kunt de lamp ook gebruiken als hij in de holster zit doordat deze 360 graden kan draaien. Makkelijk om bij te schijnen als je moet schrijven.
Servo Per Amikeco