Tactische zaklamp

Auteur Topic: Tactische zaklamp  (gelezen 116044 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

securitynl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #170 Gepost op: 5 februari 2018, 10:24:45
Dank voor jullie reacties. Ik ga deze zeker eens even allemaal bekijken !


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #171 Gepost op: 5 februari 2018, 23:28:23
Dank voor jullie reacties. Ik ga deze zeker eens even allemaal bekijken !

En als je het geduld hebt om 3 week te wachten. Schroom dan niet en neem een kijkje op Ali express.
Ik bestel hier al jaren, nog nooit problemen gehad met de levering. Ja, de kwaliteit is soms iets minder (maar nog steeds prima, als je let op wat je koopt, dus niet denken de lamp voor 5 euro is net zo goed als die van 25 euro).

Het kan je zomaar tientallen euro's schelen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #172 Gepost op: 6 februari 2018, 14:55:54
En als je het geduld hebt om 3 week te wachten. Schroom dan niet en neem een kijkje op Ali express.
Ik bestel hier al jaren, nog nooit problemen gehad met de levering. Ja, de kwaliteit is soms iets minder (maar nog steeds prima, als je let op wat je koopt, dus niet denken de lamp voor 5 euro is net zo goed als die van 25 euro).

Het kan je zomaar tientallen euro's schelen.
Nou dit is dus echt kul. Je zaklamp is toch wel een zeer essentieel onderdeel van je uitrusting. Daar wil je geen consessies op doen. Ik heb zelf een tijd gewerkt met een chinees alternatief. Uiteindelijk is dit simpelweg niet geschikt voor professioneel gebruik. Als er eenmaal vocht bij komt of hij krijgt een klap dan gebeuren er gekke dingen. Plotseling doorschakelen naar andere standen, een accu die ineens oververhit raakt, of ineens helemaal leeg is.

Ik zelf heb een Fenix tk16. Goed lampje en een bak licht waar je eng van wordt. Ik heb een bijpassende foedraal met locking systeem en een losse verkeerskegel die ik dan ook gebruik ipv de logge maglights.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


securitynl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #173 Gepost op: 8 februari 2018, 17:37:01
Ik zelf heb een Fenix tk16. Goed lampje en een bak licht waar je eng van wordt. Ik heb een bijpassende foedraal met locking systeem en een losse verkeerskegel die ik dan ook gebruik ipv de logge maglights.

Ik denk dat ik deze ook wil aanschaffen. Voor deze lamp zijn dus ook foedraal en opzetkegel beschikbaar? En wat is een foedraal met locking systeem? Ik wil hem liever niet met clip aan mn riem hangen, zo ben ik er eerder als eens een verloren. Liever een stevig foedraal of holster dat afsluitbaar is. Als ik dan ook nog een opzetkegel vind kan de oude maglite definitief weg.
 


securitynl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #174 Gepost op: 8 februari 2018, 18:27:32
Ik overweeg zelf nu om de "Fenix TK16" aan te schaffen. is dit een goede keuze of is Surefire beter?
Ik zoek iets in de prijsklasse tot 100 euro...compact en een hoge lichtopbrengst.
Zijn hier ook opzetkegels en een fatsoenlijke houder of holster voor beschikbaar?


guest16442

  • Gast
Reactie #175 Gepost op: 8 februari 2018, 23:42:58
Ik heb ook de Fenix TK16 en ik ben meer dan tevreden!


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #176 Gepost op: 10 februari 2018, 12:17:12
Ik denk dat ik deze ook wil aanschaffen. Voor deze lamp zijn dus ook foedraal en opzetkegel beschikbaar? En wat is een foedraal met locking systeem? Ik wil hem liever niet met clip aan mn riem hangen, zo ben ik er eerder als eens een verloren. Liever een stevig foedraal of holster dat afsluitbaar is. Als ik dan ook nog een opzetkegel vind kan de oude maglite definitief weg.

Het is sowieso een stevige holster. Met het palletje aan de zijkant kan je hem vervolgens locken. Dan gaat hij echt geen kant op.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #177 Gepost op: 10 februari 2018, 12:23:24
Ik zelf heb deze: https://www.fenixlighting.com/product/pd35-tactical-edition-fenix-flashlight/
Zeker een aanrader! Veel verschillende sterktes en ook de 'knipperstand' en daarnaast ook nog een lange accuduur. Zit een gratis foudraal bij (afsluitbaar en prima kwaliteit).

Heb er zelf een sterkte batterij bijgekocht die met mini-usb is op te laden ;)


Runner

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #178 Gepost op: 11 februari 2018, 14:56:59
Hier ook de TK-16 in gebruik. Het is mogelijk een acculader bij te bestellen, maar daar bewust niet voor gekozen omdat de laders vaak langzaam achteruit gaan.. nu één keer in de zoveel tijd gewoon twee nieuwe batterijen erin. Heb hem zelf aan mijn vest hangen, kun je eventueel ook makkelijk op papieren/documenten schijnen die je in je handen hebt zonder de zaklamp vast te hoeven houden. Goede kwaliteit en vooral een flinke bak licht. Wat mij betreft de ideale zaklamp!


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #179 Gepost op: 11 februari 2018, 17:09:17
Spijtig dat we dit soort zaklampen niet gewoon tot een bepaald bedrag kunnen declareren. Want die Maglites in de voertuigen zijn of stuk of leeg. Of mss gewoon proberen te declareren, kijken wat er gebeurd.  998765