Tactische zaklamp

Auteur Topic: Tactische zaklamp  (gelezen 115347 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #190 Gepost op: 3 mei 2018, 12:00:04
Ik zag in één van de filmpjes over de nieuwe Audi A6 waar de LE mee gaat rijden kleinere, tactische, lampjes zitten. Wat waren dit dan voor lampjes? Waarom wel bij de LE en niet de BTs voertuigen?

De motoren worden toch ook al járen geleverd met andere lampjes.....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


securitynl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #191 Gepost op: 5 juni 2018, 12:52:26
Ik wil zelf ook een nieuwe zaklamp aanschaffen en twijfel tussen de Fenix TK16 en de Fenix UC35. Hebben jullie misschien ervaring met deze modellen en welke van de twee kan ik het beste aanschaffen? De UC35 is USB oplaadbaar en is een recht model (zonder bredere lampenkop). Voor zover ik kan zien zit er in de TK16 een oplaadbare accu die je eruit kunt halen, en volgens mij is dit het klassieke model dat door velen gebruikt wordt. Welke van deze twee is de beste keuze?

En weet iemand misschien ook waar je een leren foedraal/holster voor de Fenix zaklampen kunt krijgen? Volgens mij wordt standaard nylon meegeleverd maar ik draag een leren koppel.


Rhophy

  • Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #192 Gepost op: 24 augustus 2018, 15:39:07
Wellicht wat aan de late kant. Ik heb zelf een Fenix UC35 en ben er zeer tevreden over. Met de TK16 heb ik geen ervaring. De UC35 is inderdaad oplaadbaar en en komt een gigantische lichtbundel vanaf. Daar kan geen, door de baas verstrekte, maglite tegenop. Door de verschillende lichtstanden is hij ook handig te gebruiken om even bij te schijnen bij het opschrijven o.i.d. Zelf heb ik hem in een draaibaar kunstof foudraal zodat ik mijn handen vrij heb en hem toch kan gebruiken. Tevens heb ik er een oranje verkeersconus bij besteld.
Nogmaals ik kan hem niet vergelijken maar als ik hem om wat voor reden zou moeten vervangen zou ik hem opnieuw bestellen.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #193 Gepost op: 10 september 2018, 13:42:53
Ik wil zelf ook een nieuwe zaklamp aanschaffen en twijfel tussen de Fenix TK16 en de Fenix UC35. Hebben jullie misschien ervaring met deze modellen en welke van de twee kan ik het beste aanschaffen? De UC35 is USB oplaadbaar en is een recht model (zonder bredere lampenkop). Voor zover ik kan zien zit er in de TK16 een oplaadbare accu die je eruit kunt halen, en volgens mij is dit het klassieke model dat door velen gebruikt wordt. Welke van deze twee is de beste keuze?

En weet iemand misschien ook waar je een leren foedraal/holster voor de Fenix zaklampen kunt krijgen? Volgens mij wordt standaard nylon meegeleverd maar ik draag een leren koppel.
Als je waarde hecht aan het opladen via een USB dan zou ik zeker voor de UC35 gaan. Zo niet, dan zijn het geen hele verschillende zaklampen qua lichtopbrangst. Heb zelf een TK15UE en daar heb ik meer dan genoeg aan en hij bevalt me goed.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #194 Gepost op: 10 september 2018, 16:46:07
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de TK16 de lamp is met beste verhouding lichtopbrengst/formaat.

Ik ben zelf blije gebruiker van de TK16. Naar mijn mening klopt alles eraan. Al is de locatie van de stroboscoop-functie vaak een kwestie van smaak..


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #195 Gepost op: 10 september 2018, 18:01:45
Wat is er precies 'tactisch' aan een zaklamp?
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #196 Gepost op: 10 september 2018, 21:40:25
Wat is er precies 'tactisch' aan een zaklamp?
Klein en handzaam, grote lichtopbrengst, redelijk goed waterdicht, knop achterop om het licht aan en uit te zetten.


Rhophy

  • Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #197 Gepost op: 7 januari 2019, 23:40:54
In de politie-webshop is nu een tactische zaklamp te bestellen. Er staat nog geen foto bij dus onbekend welk merk of type. Levensduur zou 10 jaar zijn en daarom ook maar 1x per 10 jaar te bestellen. Leverbaar vanaf maart 2019.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #198 Gepost op: 19 maart 2019, 09:32:37
Inmiddels heb ik mijn tactische lamp binnen, het betreft een lamp van het merk Peli, het type is uit de 7 serie, de 7600 maar volgens mij wel aangepast voor de NL politie. Drukknop en draairing voor het selecteren van de standen hoog en laag, geen strobe functie wat dan weer jammer is. Er zit tevens een clip aan de lamp om eventueel aan je lus van je vest te hangen. De lichtopbrengst is echt super goed en doet zeker niet onder voor mijn oude Inova T4!!

De lamp is USB oplaadbaar. Wordt geleverd met een oranje kegel welke ook in het opbergtasje past. Over deze aanbesteding is wel een keer goed nagedacht. Goede keuze!
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #199 Gepost op: 25 maart 2019, 12:20:36
Ook ik heb de zaklamp al in mijn handen gehad, mooi ding en de lichtopbrengst is super! Ik ga 'm ook bestellen.