Tactische zaklamp

Auteur Topic: Tactische zaklamp  (gelezen 116060 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #30 Gepost op: 6 maart 2013, 02:16:09

As you wish ;)

Ook is er bij IBT een complete schietles in het donker (en dus met lampje) aan gewijd. Vond ik erg waardevol!


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #31 Gepost op: 6 maart 2013, 06:15:02
Ook is er bij IBT een complete schietles in het donker (en dus met lampje) aan gewijd. Vond ik erg waardevol!
Heb ik ook een keer gehad maar toen nog met de grote Maglite. Was zeker waardevol maar toen merkte je wel het nadeel van zo'n maglite.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Steve the Kiwi

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #32 Gepost op: 12 maart 2013, 09:09:41
Het toenmalige korps NHN. Elke executieve heeft er vorig jaar een gehad.

en dom vraag misschien .... wat is een "executieve"


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #33 Gepost op: 12 maart 2013, 09:23:40
en dom vraag misschien .... wat is een "executieve"

Executieve medewerkers zijn in het bezit van het politiediploma en zijn algemeen Opsporingsambtenaar op basis van artikel 141 van het Wetboek van Strafvordering, in tegenstelling tot de niet-executieve politiemedewerker.
 
Niet-executieve politiemedewerkers zijn veelal in bezit van een Buitengewoon Opsporingsambtenaar-certificaat. Deze medewerkers hebben een beperkte opsporingsbevoegdheid die staat beschreven in hun aanstellingsakte. BOA's kunnen afhankelijk van hun aanstelling bewapend zijn.
 
Niet-executieve politiemedewerkers hebben andere taken dan executieve politiemedewerkers, denk hierbij aan facilitair medewerker, administratieve ondersteuning, financieel-, technisch- en forensisch onderzoekers, enzovoorts. Het hangt van de taak van de medewerker af of deze een uniform draagt.
(bron Wikipedia)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #34 Gepost op: 12 maart 2013, 10:28:50
Het bezit van een politiediploma is geen vereiste, een aspirant is nog niet in het bezit van een politiediploma en is wel een executieve.  O0

Kort door de bocht; de bewapende politieagenten zijn executief.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #35 Gepost op: 12 maart 2013, 12:15:04
Het bezit van een politiediploma is geen vereiste, een aspirant is nog niet in het bezit van een politiediploma en is wel een executieve.  O0

Kort door de bocht; de bewapende politieagenten zijn executief.

Ook met deze definitie ben ik het niet eens. Onbewapende surveillanten zijn namelijk ook executief. En volgens mij behoren sommige BOA's die werkzaam zijn bij de politie ook tot het executieve personeel.

Executief is afgeleid van het engelse woord to execute hetgeen uitvoeren betekend en volgens mij komen we dan snel bij de uitleg gerelateerd tot politiepersoneel.

Naar mijn mening zijn executieve politiemensen de mensen die daadwerkelijk belast zijn met het uitvoeren van de initiële politietaken zoals opsporen, handhaven en hulpverlenen. Niet-executieve medewerkers binnen de politie zijn belast met ondersteunende taken zoals administratieve en facilitaire functies en beleidsfuncties.

Bovenstaande is geen hard gegeven en volgens mij bestaat er ook geen exacte definitie voor executief en niet-executief politiepersoneel, maar is dit meer een term van de werkvloer. Dit is wel zoals ik het altijd begrepen heb.
Servo Per Amikeco


Steve the Kiwi

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #36 Gepost op: 12 maart 2013, 12:43:25
bedankt voor zijn antwoorden.  I denkt dat de englse versie is "frontline staff" - de mensen in the loopgraven....


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #37 Gepost op: 12 maart 2013, 12:44:56
@masterblas: binnen het personeelsplaatje van de politie is iedereen met een rang, aspirant tot eerste hoofdcommisaris (algemeen opsporingsambtenaar) executief. Al het ander personeel, BOA (met of/zonder bewapening) of geen BOA is niet-executief personeel. Heeft te maken met bepaalde arbeidsvoorwaarden en arbeidsposities.

Nu maar weer terug naar het onderwerp?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #38 Gepost op: 12 maart 2013, 13:00:53
Ook met deze definitie ben ik het niet eens. Onbewapende surveillanten zijn namelijk ook executief. En volgens mij behoren sommige BOA's die werkzaam zijn bij de politie ook tot het executieve personeel.

Onbewapende surveillanten bestaan bij ons niet, ze hebben dan wel de beschikking over de wapenstok/pepperspray en dit zijn ook wapens. Voor de BOA's (vlammetje) geldt dit niet, zij hebben idd geen enkele bewapening maar voeren over het algemeen geen opsporingstaken uit.
Daarom zeg ik ook, kort door de bocht. Voor 99% van het personeel geldt dit.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #39 Gepost op: 12 maart 2013, 16:34:53
En omdat ze geen opsporingstaken uitoefenen(?) noemen we het ook een buitengewoon opsporingsambtenaar... Right ;)

De BOA's binnen de politie zijn er in vele soorten en maten, ook in de opsporing. En er zijn ook wel bewapende BOA's. praktisch gezien niet echt een onderscheidende factor in wel / niet executief dus. Er zijn BOA's die meer executief werk verrichten dan bijvoorbeeld inspecteurs in een ondersteunende functie.

Kortom: ook hier weer een verschil tussen theorie (eenieder met een rang) en praktijk (daadwerkelijke taakuitoefening). We hebben namelijk ook nog mensen met een rang maar zonder executieve status, om het makkelijk te maken :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s