Tactische zaklamp

Auteur Topic: Tactische zaklamp  (gelezen 115363 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #40 Gepost op: 12 maart 2013, 20:16:29
Ik zeg 'over het algemeen', maar lezen is ook een vak. Ik heb het over de BOA's bij ons in de 'regio', die nemen de aangiftes op (vooruit, dat is ook opsporing) of doen de ondersteunende diensten. Takelwagen, CaDi wagen etc.

De rest wordt door bewapende collega's gedaan. Maar volgensmij is er nu wel duidelijk wat executief is, back ontopic!  98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


tuinkabouter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #41 Gepost op: 12 maart 2013, 21:54:46
Ik heb de maglite pro. Niet heel erg "high tech" maar voor het werk wat ik doe volstaat het.
http://www.maglite.com/Mini_Maglite_Pro_LED.asp


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #42 Gepost op: 12 maart 2013, 22:43:50
Ik heb de maglite pro. Niet heel erg "high tech" maar voor het werk wat ik doe volstaat het.
http://www.maglite.com/Mini_Maglite_Pro_LED.asp
Die heb ik gehad, maar ook heeeeeeeel snel weer diep weggestopt in de la. Omdat ik mijn lamp aan de zijkant draag ging het lampje continue aan als ik in de auto zat. Als hij in de houder zat brandde bij dus en als ik hem nodig had was de batterij leeg.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


tuinkabouter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #43 Gepost op: 12 maart 2013, 23:12:42
Ik heb hem al 2 jaar en heb daar nog geen last van gehad. Had je er een aan/uitknop op gezet i.p.v. de maglite dop? Of kwam het doordat ie uit zich zelf ging draaien?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #44 Gepost op: 12 maart 2013, 23:15:16
Ik heb hem al 2 jaar en heb daar nog geen last van gehad. Had je er een aan/uitknop op gezet i.p.v. de maglite dop? Of kwam het doordat ie uit zich zelf ging draaien?
Nee was een draaidop. Deze ging dus (omdat hij tegen de zijkant van de autostoel zat) bij de gewone bewegingen die ik maak tijdens de dienst in de auto in de aan stand. Dacht eerst dat het aan de batterijen lag, tot dat ik opeens het warm voelde worden bij het houdertje.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


mainetje

  • Gastheer/BOA domein 2, vrijwillige politie surveillant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #45 Gepost op: 31 maart 2013, 14:05:03
Ik ben zelf een verzamelaar van zaklampen, heb een aantal tactische zaklampjes thuis liggen die ik allemaal van dealextreme afhaal.
Ze zijn gewoon weg velen malen goedkoper dan een fenix of iets dergelijks en de meesten hebben de zelfde kwaliteit.
Zelf heb ik ook een fenix pd30 die 230 lumen opbrengt daar heb ik 4 jaar mee rondgelopen bij me vorige baan, nu heb ik een ultrafire sh-f12
deze heeft net als de fenix meerdere standen maar produceert 900 lumen op max.
Ik ben wel van mening dat de maglite/magcharger die door de politie word gebruikt niet meer voldoen, ze zijn zwaar,lomp en brengen maar 220 lumen op, ja je kan er mee verdedigen maar daar is de wapenstok ook voor toch.
Er zijn upgrades voor waarna ze velen maler meer power kunnen opbrengen en als zoeklicht kunnen worden gebruikt maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.



Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #46 Gepost op: 4 april 2013, 07:47:50
In het laatste nummer van ons personeelsblad, 24/7, stond een ingezonden brief van een collega. Hij schreef over de landelijke invoering van een tactisch zaklamp.

Kan iemand iets meer hierover vertellen? In welke fase bevindt zich het project etc etc
"Waakzaam & Dienstbaar"


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #47 Gepost op: 4 april 2013, 13:09:40
In het laatste nummer van ons personeelsblad, 24/7, stond een ingezonden brief van een collega. Hij schreef over de landelijke invoering van een tactisch zaklamp.

Kan iemand iets meer hierover vertellen? In welke fase bevindt zich het project etc etc

Ik weet dat er al een hele tijd gesproken wordt over het ''tot de standaard uitrusting'' maken van een tactische zaklamp.
Toen ik in de opleiding zat waren er al testen door o.a. IBT-instructeurs van de academie en hebben wij toen ook de lampjes getest op de schietbaan.
Zoals de betreffende collega schreef waren dat inderdaad andere lampjes als die in het vorige personeelsblad stonden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #48 Gepost op: 4 april 2013, 13:45:57
zal wel komen met nieuwe uniform... direct goed doen toch?


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #49 Gepost op: 4 april 2013, 20:09:43
Dit betreft het lampje waar ik ook in de openingspost over sprak! De eden td20
--Niets is wat het lijkt--